Rolex samo še za bogate?

Rolex je že od nekdaj najbolj priljubljena znamka ročnih ur. V zadnjem času pa je ta postala precej nedosegljiva. Kakšni so razlogi?
Fotografija: Rolex, statusni simbol. Foto: Denis Balibouse / Reuters
Odpri galerijo
Rolex, statusni simbol. Foto: Denis Balibouse / Reuters

V zadnjem času po celem svetu primanjkuje nekaterih dobrin, tako osnovnih kot tistih bolj luksuznih; avtomobili, kava in celo toaletni papir. Pomanjkanje je posledica pandemije covida-19 oziroma z njo povezanimi ukrepi, pojasnjujejo strokovnjaki.
image_alt
Luksuzni hotel, vklesan v hrib pod oljčnim nasadom

Rolex že od nekdaj velja za statusni simbol. Zanimivo je, da so njihove ure v maloprodaji razumno ugodne, še posebej v primerjavi z drugimi blagovnimi znamkami. Toda maloprodajna cena ne pove vsega. Rolex je bil vedno priljubljena blagovna znamka, v zadnjih letih pa je postal še posebej nedostopen.

Nedvomno je pandemija vplivala tudi na industrijo dragih ur in posledično na ponudbo na trgu. Povpraševanja je veliko, Rolex pa ni pripravljen povečati proizvodnje, so prepričani poznavalci.
Vedno priljubljen rolex. Foto: Zoran Vogrincic/Delo
Vedno priljubljen rolex. Foto: Zoran Vogrincic/Delo

Svetovno povpraševanje se je v petih letih močno povečalo, ponudba pa ostaja konstantna, pišejo na spletni strani Yahoo Finance. Paul Altieri, izvršni direktor podjetja Bob's Watces, pravi, da gre za klasično situacijo povpraševanja in ponudbe, ki povzroča višanje cen. »Ne trdim, da Rolex namerno zavira ponudbo, zgolj povpraševanje je tako veliko,« je povedal za tuje medije.
 

Preveč razširjen sivi trg


Novinar in strokovnjak za ročne ure Eric Wind kot razlog za višanje cen in padanje ponudbe vidi preplet različnih dejavnikov. Kot je povedal v nedavnem intervjuju za Yahoo Finance, meni, da je glavni razlog, zakaj je priznana znamka dragih ur postala tako nedosegljiva, porast trgovcev na sivem trgu.
 
image_alt
Med obnovo stare graščine odkrili zaklad

»Na trgu obstaja veliko več načinov za prodajo teh ur prek spleta kot kdajkoli prej, zato lahko vsak kupi Rolex uro in jo proda naprej po večji ceni,« je povedal Wind. Veliko lažje je uro kupiti in prodati prek spleta, ker je v igri več igralcev, je še dodal.

Nekateri pooblaščeni prodajalci včasih prosijo svoje redne stranke, da kupijo manj priljubljeno uro, preden jih uvrstijo na seznam želenih modelov, piše Yahoo Finance. Ta pojav je v industriji pogost in ni nezakonit, le moteč za kupce, pojasnjujejo poznavalci.
Brezvestni prodajalci bodo ta priljubljeni model vzeli in na sivem trgu prodali končnemu potrošniku po precej višji ceni.

Razlog za to težavo je, da Rolex nima uradnega seznama kupcev, ki so na čakalni listi. Trgovci imajo sicer svoj seznam strank, ki si želijo določenih modelov ur. Ko serija novih ur dospe do prodajalca, jih ta proda tistemu, ki mu je ljubši; znani osebnosti, stalni stranki ali prijatelju.

Trgovci Rolexovih izdelkov pravzaprav ne vedo, katere ure bodo prejeli. Morajo pa prodati, kar dobijo; od slabših do najbolj zaželenih ur.
 

Nižanje kakovosti ni v interesu podjetja


Če bi Rolex ustvaril uradni čakalni seznam ali bi lahko kako drugače zajamčil, da bodo ljudje ure kupovali po maloprodajnih cenah, bi odpravili frustracije kupcev, menijo poznavalci.
image_alt
Futuristična luksuzna jahta privablja poglede

Podjetje Rolex trdi, da pomanjkanje izdelkov ni del njihove strategije. Trenutna proizvodnja nikakor ne more zadovoljiti trenutnega povpraševanja. V nasprotnem primeru bi morali zmanjšati kakovost, kar pa ni v interesu podjetja, so za Yahoo finance komentirali iz podjetja.

»Ure Rolex so na voljo izključno pri uradnih prodajalcih, ki neodvisno upravljajo z dodeljevanjem ur strankam,« so še dodali.

Več iz te teme:

Več iz rubrike

Produktivnost se povečuje, a je napredek prepočasen

Naš prehod v inovacijsko podprto rast in krožno gospodarstvo bi moral biti hitrejši, največji manko je pri storitvah, temelječih na znanju, ugotavlja Umar.

»Pandemija je pokazala tako grde kot spodbudne plati človeštva«

Podjetje, ki se odziva na potrebe okolja in vrača družbi, je pripravljeno na nove izzive prihodnosti. In ta prihodnost bo digitalna in trajnostna.

Slovenska senatorka brani ameriške medije pred tehnološkimi velikani

ZDA pripravljajo zakonodajo, po zgledu avstralske, ki bo omejila tržno premoč Googla in Facebooka.

Zgodovina potrjuje: spet je čas za naložbo v plemenite kovine

Naložba v plemenite kovine v času krize zagotavlja visoko stopnjo zanesljivosti. Z naraščanjem inflacije namreč denar izgublja vrednost.