Johnson dal zeleno luč največjemu infrastrukturnemu projektu v EU

Železnico HS2 zaznamujejo naraščujoči stroški. Stala naj bi več kot 118 milijard evrov, dvakrat več od ocene iz leta 2015.
Fotografija: Britaniji se obeta hitra železnica, ki bo povezala 30 milijonov ljudi in razbremenila ceste.  REUTERS
Britaniji se obeta hitra železnica, ki bo povezala 30 milijonov ljudi in razbremenila ceste.  REUTERS

Britanski premier Boris Johnson je po večletnih zamikih kljub rastočim stroškom napovedal gradnjo hitre železnice HS2, ki bo London povezala s severnim delom države. Trenutno največjemu infrastrukturnemu projektu v Evropi, ki je po nekaterih ocenah vreden 100 milijard funtov, številni Otočani nasprotujejo, med drugim zaradi okoljskih posledic.

Johnson je v parlamentu danes pričakovano napovedal, da njegov kabinet projekt podpira. "Če začnemo zdaj, bi bile lahko storitve uporabnikom dostopne že ob koncu desetletja," je dejal britanski premier. "Projekt bomo naredili in zagotovili, da ne bo nadaljnjih prekoračitev stroškov in zamikov časovnice. Danes odločno ukrepamo, v izvajanje projekta pa bomo vnesli disciplino," Johnsona STA povzema francosko tiskovno agencijo AFP.

Britanski premier se pri načrtovanem projektu soočal s številnimi pomisleki, tudi znotraj lastne stranke. Nasprotniki železnice menijo, da bi bilo sredstva pametneje porabiti za druge infrastrukturne projekte, okoljevarstveniki pa so zaskrbljeni predvsem zaradi vplivov gradnje proge na habitat ob načrtovani progi.



Gre za trenutno največji infrastrukturni projekt v Evropi, ki so ga v zadnjih letih zaznamovali predvsem naraščajoči stroški in časovni zamiki. Po nekaterih ocenah bi lahko železnica HS2 stala več kot 100 milijard funtov (118 milijard evrov), kar je dvakrat več od zadnje uradne ocene iz leta 2015. HS2 bo sicer druga britanska hitra železniška povezava po HS1, ki London povezuje s Francijo.

Priprave za prvo fazo projekta, ki predvideva povezavo do Birminghama, so po poročanju AFP že v polnem teku, britanska medijska hiša BBC pa je ob tem poročala, da naj bi Johnson prikimal tudi povezavi do Manchestra in Leedsa.

Železnica HS2 naj bi, ko bo končana, povezala okoli 30 milijonov ljudi, kar je skoraj polovica britanske populacije. Snovalci projekta napovedujejo hitrejše potovanje in razbremenitev obstoječih železniških povezav. Prav tako namerava Velika Britanija s projektom slediti zelenim smernicam, saj se bo po trditvah podpornikov projekta še več vozil umaknilo s cest.

Čeprav aktualni načrt projekta predvideva, da bo prva faza HS2 zaživela že leta 2026, naj bi bila proga po novih ocenah operativna nekje med letoma 2028 in 2031. Za projekt, ki ga je danes napovedal Johnson, naj bi sicer Velika Britanija že namenila osem milijard funtov.

"V 21. stoletju ima Velika Britanija še vedno vizijo in pogum za uresničitev velikih sanj," je sklenil premier.

Več iz rubrike

aktualno

Stotisoče ljudi že načrtuje obisk Italije, tudi državljani ostajajo doma

Za zdaj mednarodni turizem ni le nemogoč, ljudje v Italiji ne morejo potovati niti med regijami. Od 3. junija bo vse drugače.

aktualno

Prihodnost filmske industrije je jasna

Kako bo filmska industrija izšla iz te krize v smislu novih poslovnih modelov, estetskih praks in tehnične infrastrukture?

aktualno

Prvi val nemških turistov že na hrvaškem

Ob vstopu v Hrvaško bodo podrobnosti turistov zabeležene z zbiranjem dodatnih podatkov - destinacija, številka mobilnega telefona in elektronski naslov.

aktualno

Na Dunaju ulice spreminjajo v poletne zelene oaze

Zaradi vedno hujše vročine v mestu bodo letos poleti na Dunaju 22 cest in ulic spremenili v tako imenovane hladne ulice (Coole Straßen). Zaprli jih bodo za promet ter na vozišča in parkirišča namesti…

Komentarji: