Johnson dal zeleno luč največjemu infrastrukturnemu projektu v EU
Železnico HS2 zaznamujejo naraščujoči stroški. Stala naj bi več kot 118 milijard evrov, dvakrat več od ocene iz leta 2015.
Odpri galerijo
Britanski premier Boris Johnson je po večletnih zamikih kljub rastočim stroškom napovedal gradnjo hitre železnice HS2, ki bo London povezala s severnim delom države. Trenutno največjemu infrastrukturnemu projektu v Evropi, ki je po nekaterih ocenah vreden 100 milijard funtov, številni Otočani nasprotujejo, med drugim zaradi okoljskih posledic.
Johnson je v parlamentu danes pričakovano napovedal, da njegov kabinet projekt podpira. "Če začnemo zdaj, bi bile lahko storitve uporabnikom dostopne že ob koncu desetletja," je dejal britanski premier. "Projekt bomo naredili in zagotovili, da ne bo nadaljnjih prekoračitev stroškov in zamikov časovnice. Danes odločno ukrepamo, v izvajanje projekta pa bomo vnesli disciplino," Johnsona STA povzema francosko tiskovno agencijo AFP.
Britanski premier se pri načrtovanem projektu soočal s številnimi pomisleki, tudi znotraj lastne stranke. Nasprotniki železnice menijo, da bi bilo sredstva pametneje porabiti za druge infrastrukturne projekte, okoljevarstveniki pa so zaskrbljeni predvsem zaradi vplivov gradnje proge na habitat ob načrtovani progi.
Gre za trenutno največji infrastrukturni projekt v Evropi, ki so ga v zadnjih letih zaznamovali predvsem naraščajoči stroški in časovni zamiki. Po nekaterih ocenah bi lahko železnica HS2 stala več kot 100 milijard funtov (118 milijard evrov), kar je dvakrat več od zadnje uradne ocene iz leta 2015. HS2 bo sicer druga britanska hitra železniška povezava po HS1, ki London povezuje s Francijo.
Priprave za prvo fazo projekta, ki predvideva povezavo do Birminghama, so po poročanju AFP že v polnem teku, britanska medijska hiša BBC pa je ob tem poročala, da naj bi Johnson prikimal tudi povezavi do Manchestra in Leedsa.
Železnica HS2 naj bi, ko bo končana, povezala okoli 30 milijonov ljudi, kar je skoraj polovica britanske populacije. Snovalci projekta napovedujejo hitrejše potovanje in razbremenitev obstoječih železniških povezav. Prav tako namerava Velika Britanija s projektom slediti zelenim smernicam, saj se bo po trditvah podpornikov projekta še več vozil umaknilo s cest.
Čeprav aktualni načrt projekta predvideva, da bo prva faza HS2 zaživela že leta 2026, naj bi bila proga po novih ocenah operativna nekje med letoma 2028 in 2031. Za projekt, ki ga je danes napovedal Johnson, naj bi sicer Velika Britanija že namenila osem milijard funtov.
"V 21. stoletju ima Velika Britanija še vedno vizijo in pogum za uresničitev velikih sanj," je sklenil premier.
Johnson je v parlamentu danes pričakovano napovedal, da njegov kabinet projekt podpira. "Če začnemo zdaj, bi bile lahko storitve uporabnikom dostopne že ob koncu desetletja," je dejal britanski premier. "Projekt bomo naredili in zagotovili, da ne bo nadaljnjih prekoračitev stroškov in zamikov časovnice. Danes odločno ukrepamo, v izvajanje projekta pa bomo vnesli disciplino," Johnsona STA povzema francosko tiskovno agencijo AFP.
Britanski premier se pri načrtovanem projektu soočal s številnimi pomisleki, tudi znotraj lastne stranke. Nasprotniki železnice menijo, da bi bilo sredstva pametneje porabiti za druge infrastrukturne projekte, okoljevarstveniki pa so zaskrbljeni predvsem zaradi vplivov gradnje proge na habitat ob načrtovani progi.
Gre za trenutno največji infrastrukturni projekt v Evropi, ki so ga v zadnjih letih zaznamovali predvsem naraščajoči stroški in časovni zamiki. Po nekaterih ocenah bi lahko železnica HS2 stala več kot 100 milijard funtov (118 milijard evrov), kar je dvakrat več od zadnje uradne ocene iz leta 2015. HS2 bo sicer druga britanska hitra železniška povezava po HS1, ki London povezuje s Francijo.
Priprave za prvo fazo projekta, ki predvideva povezavo do Birminghama, so po poročanju AFP že v polnem teku, britanska medijska hiša BBC pa je ob tem poročala, da naj bi Johnson prikimal tudi povezavi do Manchestra in Leedsa.
Železnica HS2 naj bi, ko bo končana, povezala okoli 30 milijonov ljudi, kar je skoraj polovica britanske populacije. Snovalci projekta napovedujejo hitrejše potovanje in razbremenitev obstoječih železniških povezav. Prav tako namerava Velika Britanija s projektom slediti zelenim smernicam, saj se bo po trditvah podpornikov projekta še več vozil umaknilo s cest.
Čeprav aktualni načrt projekta predvideva, da bo prva faza HS2 zaživela že leta 2026, naj bi bila proga po novih ocenah operativna nekje med letoma 2028 in 2031. Za projekt, ki ga je danes napovedal Johnson, naj bi sicer Velika Britanija že namenila osem milijard funtov.
"V 21. stoletju ima Velika Britanija še vedno vizijo in pogum za uresničitev velikih sanj," je sklenil premier.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.