Izsušeni Ren katastrofa za nemško gospodarstvo
Vodostaj Rena v Nemčiji še naprej pada. Kot poroča nemška tiskovna agencija dpa, so včeraj izmerili šest centimetrov nižji vodostaj kot v petek, v kratkem pa ni pričakovati večjih padavin.
Vodostaj je pri kraju Kaub v zvezni deželi Porenje-Pfalška znašal 36 centimetrov, po nekaterih ocenah pa bi se lahko do ponedeljka gladina reke spustila še za nadaljnjih šest centimetrov.
Nizek vodostaj povzroča težave tovornim in potniškim ladjam. Marsikatera tovorna ladja je morala v trenutnem sušnem obdobju zaradi nizkega vodostaja zmanjšati tovor, kar otežuje transport premoga in goriva po Renu.
Največja nemška podjetja so opozorila, da bi večje motnje v rečnem prometu lahko prizadejale nov udarec gospodarstvu, ki se že sicer spopada s težavami pri dobavah, poroča francoska tiskovna agencija AFP.
Suša leta 2018, ko je vodostaj pri Kaubu oktobra padel na 25 centimetrov, je po ocenah Deutsche Bank skrčila nemški bruto domači proizvod za 0,2 odstotne točke.
Ren je ključna prometna žila
Po tej reki ladje prevažajo različno blago, od žita in železove rude do kemikalij in premoga. Zaradi nizkega vodostaja Rena so ladje manj natovorjene, grozi pa tudi zaustavitev dela prometa. Tako denimo 135-metrsko plovilo Servia, ki prevaža železovo rudo od nizozemskega pristanišča Rotterdam do železarne Thyssenkrupp's v Duisburgu, pluje le s 30- do 40-odstotno zapolnjeno zmogljivostjo.
Povprečna globina reke v tem času leta je okoli dva metra, vendar je zdaj na nekaterih mestih manj kot meter. V bližini nemškega mesta Koblenz je denimo bila globina reke v začetku avgusta le 56 centimetrov. Polno naložene ladje pa za plutje potrebujejo približno 1,5 metra globine. »To je za nas izziv, da mesta z nizko globino preplujemo brez dotika, brez poškodb na ladji,« je za Reuters dejal kapital Servie Peter Claereboets. Direktor ladjarske zadruge DTG Roberto Spranzi, ki na Renu upravlja približno 100 ladij, je dejal, da zdaj v povprečju zapolnijo le približno 25 do 35 odstotkov zmogljivosti ladje, kar pomeni, da stranke pogosto potrebujejo tri ladje za prevoz naročenega blaga namesto ene.
To pa zvišuje stroške nemški industriji. Stroški, na primer, za prevoz tekočega tovora po Renu so se zvišali z okoli 20 evrov v juniju na 110 evrov. Bonitetna agencija Moody's je tako že izpostavila, da se bodo stroški za kemijska podjetja povečala.
Preberite še:
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.