Googlov Market Finder: nova brezplačna pomoč za preboj na tuje trge
Brezplačno orodje, Market Finder, je podprto s tehnologijo umetne inteligence, s pomočjo katerega bodo podjetja svoj posel lažje ponesla na globalni nivo.
Odpri galerijo
Začnimo z zimzelenim, a zelo pomembnim dejstvom: Slovenija je izvozna dežela. Izvoz je gonilnik slovenskega gospodarstva in tako ključnega pomena za oživitev gospodarstva po pandemiji. Z več kot 80 odstotki BDP-ja je izvoz pomemben del slovenskega gospodarstva in tako igra ključno vlogo pri okrevanju gospodarstva po pandemiji. Vendar tuji trgi niso aktualni zgolj za velika podjetja. V Sloveniji veliko večino prestavljajo prav mala in srednja podjetja.
Na srečo je izvoz pandemija ustavila le za krajši čas. Je pa še v teh - za posel neugodnih okoliščinah - mnoga podjetja reševala njihova digitalna spretnost. Nekatera do te mere, da dandanes govorijo, da je zanje pandemija pomenila priložnost in ne katastrofo.
V času pandemije je postala digitalna transformacija poslovanja skorajda čez noč nujna za podjetja; še posebej za tista, ki se želijo širiti v tujino ali z njo že poslujejo. Verjamemo, da bo Googlova pobuda velik korak naprej pri izboljšanju digitalnih znanj in spretnosti v malih ter srednje velikih podjetjih. Resnično smo ponosni, da smo partnerji v pobudi Grow Slovenia with Google, poudarja dr. Tomaž Kostanjevec, direktor javne agencije SPIRIT Slovenija.
Kako živahno in učinkovito je bilo na področju e-prodaje? Maja lani se je svetovna čezmejna e-prodaja povečala za 42 odstotkov, na spletu pa se zdaj nahaja več kot štiri milijarde aktivnih uporabnikov. To pomeni, da čas še nikoli prej ni bil tako ugoden za prehod na globalno poslovanje.
Kljub temu je lahko za nova podjetja ali podjetja, ki se še nikoli niso podala v tujino, prvi korak velik izziv. Ta podjetja imajo pogosto težave pri načrtovanju, oblikovanju in razširitvi svoje globalne strategije ali pa preprosto ne vedo, kje začeti.
V korporaciji Google zdaj ponujajo za ta odločilni korak odlično pomoč. To je brezplačno orodje, Market Finder, ki je podprto s tehnologijo umetne inteligence za mala in srednje velika podjetja, ki bodo na tak način svoj posel lažje ponesla na globalni nivo.
Google je to orodje lansiral v sklopu pobude Grow Slovenia with Google, v kateri sodeluje z Ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo ter javno agencijo SPIRIT Slovenija.
Gre za orodje, ki podjetjem pomaga odpirati izvozne poti in trge. Ta brezplačna platforma, ki podjetja vodi na vsakem koraku njihove izvozne poti, za svoje delovanje uporablja podatke in strokovno znanje partnerjev družbe Google.
Aktualna različica, ki je bila najprej objavljena v Sloveniji, vključuje novo funkcijo, ki s pomočjo umetne inteligence oceni pripravljenost podjetja za širitev v tujino, na podlagi ocene pa podaja personalizirana priporočila za njegovo potencialno mednarodno širitev.
»S pravimi orodji in podporo, ki ju nudi Market Finder, ovire za mednarodno širitev še nikoli niso bile lažje premostljive. To je sporočilo družbe Google malim in srednje velikim podjetjem: Ne glede na to, kaj prodajate, kako veliki ste ali kje imate sedež, vedno lahko uporabite naše brezplačno orodje Market Finder za rast svojega podjetja in pridobivanje novih strank po vsem svetu,« pravi Joško Mrndže, direktor družbe Google Adriatics.
»Z novim orodjem bo lahko vsako podjetje hitro ocenilo svoje globalne zmogljivosti in dobilo vpogled ter dostop do strategij in drugih virov, ki so prilagojeni samo njim. Videli smo že primere dobrih praks in uspešnih podjetij, kot je slovensko zagonsko podjetje Mali junaki, ki so s pomočjo digitalnih orodij, kot je Market Finder, zrasla po vsem svetu«, je povedal Lenart Celar, vodja prodaje iz Googla.
Market Finder so nekateri že preizkusili. Med njimi sta tudi Tjaša Ristič in Rok Baskera iz podjetja BreakTHElines, ki sta dejala, da sta preko Market Finderja izvedela, da je eden najbolj priporočenih trgov za njihove produkte Turčija, na kar sama ne bi nikoli pomislila.
Google je od leta 2016 pomagal več kot 18.000 malim in srednje velikim podjetjem in strokovnjakom pri zagotavljanju digitalnih veščin v Sloveniji; od tega 3.000 na spletu prek slovenske platforme Digitalna Garaža. Maja 2021 smo v sodelovanju z Ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo začeli s pobudo Grow Slovenia with Google, ki ponuja malim in srednje velikim podjetjem in posameznikom prek lokalnih partnerjev in lokalnih trenerjev brezplačne delavnice o digitalnih spretnostih. V prvih treh mesecih je bilo organiziranih 70 delavnic, pri čemer je več kot 6000 slovenskih podjetij in posameznikov pridobilo nova digitalna znanja, nova orodja in nove navade za boljšo navigacijo v prihodnosti.
Po podatkih Evropske Komisije je več kot 30 milijonov služb v Evropski Uniji odvisnih od izvoza, saj vsaka dodatna izvozna milijarda evrov pomeni kar 15.000 dodatnih služb po EU.
Ko želijo evropska mala in srednje velika podjetja širiti svoj posel in ustvariti več zaposlitvenih priložnosti, največkrat naletijo na številne ovire:
Interaktivna pot orodja Market Finder pomaga uporabnikom določiti ožji seznam obetavnih novih trgov in pridobiti poglobljene informacije o posameznih državah. To vključuje vse od mesečnih iskanj izdelkov do priljubljenih tržnih trendov. Podjetjem omogoča, da začnejo izvajati strategijo mednarodnega trženja, ob tem pa jih podpira pri poslovanju; vključno z oskrbo strank, plačili in trgovinskimi zakonitostmi.
Pot 2: Poglobite se v nove tržne vidike ter operativne in trženjske vsebine, prilagojene prav vašim izvoznim potrebam; od iskanja najboljših trgov za izvoz do iskanja ustreznega plačilnega partnerja.
Na srečo je izvoz pandemija ustavila le za krajši čas. Je pa še v teh - za posel neugodnih okoliščinah - mnoga podjetja reševala njihova digitalna spretnost. Nekatera do te mere, da dandanes govorijo, da je zanje pandemija pomenila priložnost in ne katastrofo.
V času pandemije je postala digitalna transformacija poslovanja skorajda čez noč nujna za podjetja; še posebej za tista, ki se želijo širiti v tujino ali z njo že poslujejo. Verjamemo, da bo Googlova pobuda velik korak naprej pri izboljšanju digitalnih znanj in spretnosti v malih ter srednje velikih podjetjih. Resnično smo ponosni, da smo partnerji v pobudi Grow Slovenia with Google, poudarja dr. Tomaž Kostanjevec, direktor javne agencije SPIRIT Slovenija.
Kako živahno in učinkovito je bilo na področju e-prodaje? Maja lani se je svetovna čezmejna e-prodaja povečala za 42 odstotkov, na spletu pa se zdaj nahaja več kot štiri milijarde aktivnih uporabnikov. To pomeni, da čas še nikoli prej ni bil tako ugoden za prehod na globalno poslovanje.
Kljub temu je lahko za nova podjetja ali podjetja, ki se še nikoli niso podala v tujino, prvi korak velik izziv. Ta podjetja imajo pogosto težave pri načrtovanju, oblikovanju in razširitvi svoje globalne strategije ali pa preprosto ne vedo, kje začeti.
V korporaciji Google zdaj ponujajo za ta odločilni korak odlično pomoč. To je brezplačno orodje, Market Finder, ki je podprto s tehnologijo umetne inteligence za mala in srednje velika podjetja, ki bodo na tak način svoj posel lažje ponesla na globalni nivo.
Google je to orodje lansiral v sklopu pobude Grow Slovenia with Google, v kateri sodeluje z Ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo ter javno agencijo SPIRIT Slovenija.
Kaj je Market Finder?
Gre za orodje, ki podjetjem pomaga odpirati izvozne poti in trge. Ta brezplačna platforma, ki podjetja vodi na vsakem koraku njihove izvozne poti, za svoje delovanje uporablja podatke in strokovno znanje partnerjev družbe Google.
Aktualna različica, ki je bila najprej objavljena v Sloveniji, vključuje novo funkcijo, ki s pomočjo umetne inteligence oceni pripravljenost podjetja za širitev v tujino, na podlagi ocene pa podaja personalizirana priporočila za njegovo potencialno mednarodno širitev.
»S pravimi orodji in podporo, ki ju nudi Market Finder, ovire za mednarodno širitev še nikoli niso bile lažje premostljive. To je sporočilo družbe Google malim in srednje velikim podjetjem: Ne glede na to, kaj prodajate, kako veliki ste ali kje imate sedež, vedno lahko uporabite naše brezplačno orodje Market Finder za rast svojega podjetja in pridobivanje novih strank po vsem svetu,« pravi Joško Mrndže, direktor družbe Google Adriatics.
»Z novim orodjem bo lahko vsako podjetje hitro ocenilo svoje globalne zmogljivosti in dobilo vpogled ter dostop do strategij in drugih virov, ki so prilagojeni samo njim. Videli smo že primere dobrih praks in uspešnih podjetij, kot je slovensko zagonsko podjetje Mali junaki, ki so s pomočjo digitalnih orodij, kot je Market Finder, zrasla po vsem svetu«, je povedal Lenart Celar, vodja prodaje iz Googla.
Market Finder so nekateri že preizkusili. Med njimi sta tudi Tjaša Ristič in Rok Baskera iz podjetja BreakTHElines, ki sta dejala, da sta preko Market Finderja izvedela, da je eden najbolj priporočenih trgov za njihove produkte Turčija, na kar sama ne bi nikoli pomislila.
Kaj je pobuda Grow Slovenia with Google?
Google je od leta 2016 pomagal več kot 18.000 malim in srednje velikim podjetjem in strokovnjakom pri zagotavljanju digitalnih veščin v Sloveniji; od tega 3.000 na spletu prek slovenske platforme Digitalna Garaža. Maja 2021 smo v sodelovanju z Ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo začeli s pobudo Grow Slovenia with Google, ki ponuja malim in srednje velikim podjetjem in posameznikom prek lokalnih partnerjev in lokalnih trenerjev brezplačne delavnice o digitalnih spretnostih. V prvih treh mesecih je bilo organiziranih 70 delavnic, pri čemer je več kot 6000 slovenskih podjetij in posameznikov pridobilo nova digitalna znanja, nova orodja in nove navade za boljšo navigacijo v prihodnosti.
Kaj je orodje Market Finder?
Po podatkih Evropske Komisije je več kot 30 milijonov služb v Evropski Uniji odvisnih od izvoza, saj vsaka dodatna izvozna milijarda evrov pomeni kar 15.000 dodatnih služb po EU.
Ko želijo evropska mala in srednje velika podjetja širiti svoj posel in ustvariti več zaposlitvenih priložnosti, največkrat naletijo na številne ovire:
- 70 odstotkov malih in srednje velikih podjetij nima dovolj znanja o izvoznih trgih, da bi lahko samostojno prepoznala najprimernejše;
- več kot 60 odstotkov jih poroča o težavah pri prilagajanju produktov lokalnim kulturam in okoljem,
- več kot 35 odstotkov vidi področji logistike in zaposlovanja kot ključni oviri.
Interaktivna pot orodja Market Finder pomaga uporabnikom določiti ožji seznam obetavnih novih trgov in pridobiti poglobljene informacije o posameznih državah. To vključuje vse od mesečnih iskanj izdelkov do priljubljenih tržnih trendov. Podjetjem omogoča, da začnejo izvajati strategijo mednarodnega trženja, ob tem pa jih podpira pri poslovanju; vključno z oskrbo strank, plačili in trgovinskimi zakonitostmi.
- Nov način vključevanja uporabnikov, z izbiro med dvema uporabniškima potema:
Pot 2: Poglobite se v nove tržne vidike ter operativne in trženjske vsebine, prilagojene prav vašim izvoznim potrebam; od iskanja najboljših trgov za izvoz do iskanja ustreznega plačilnega partnerja.
- Nadgrajeno ocenjevanje izvozne pripravljenosti:
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.