Električni avtomobili na poti do novega rekorda

Prodaja električnih avtomobilov raste kljub krizi v času koronavirusa.
Fotografija: FOTO: Reuters
Odpri galerijo
FOTO: Reuters

Letos naj bi bilo na cestah po svetu 10 milijonov električnih avtomobilov, v novem poročilu razkriva Mednarodna agencija za energijo (IEA). Prodaja električnih avtomobilov namreč raste kljub pandemiji covid-19.
 
Za enkrat je pričakovati, da bo prodaja električnih avtomobilov nizala boljše rezultate od bencinskih, dizelskih in hibridov. IEA celo ocenjuje, da bo prodaja električnih avtomobilov dosegla raven iz prejšnjega leta, torej 2,1 milijona prodanih enot. To bi pomenilo rekordne 3 odstotke celotne svetovne prodaje avtomobilov.


Glede na podatke od januarja do aprila letos naj bi se skupna svetovna prodaja osebnih avtomobilov letos zmanjšala za kar za 15 odstotkov.
 

Rast za 30 odstotkov letno

Globalna prodaja električnih avtomobilov se je v zadnjem desetletju vsako leto povečala za najmanj 30 odstotkov, razen leta 2019, ko se je rast upočasnila na 6 odstotkov. Tedaj se je na Kitajskem spremenilo regulativno okolje in prodaja osebnih avtomobilov na večjih trgih. Kljub temu pa so imeli električni avtomobili v letu 2019 svoj najvišji delež med jeklenimi konjički - 2,6-odstotni delež na svetovnem trgu avtomobilov.
 

Po mnenju IEA bi morali število javnih polnilnih postaj z 870.000 povečati na približno 11 milijonov do leta 2030.<br />
Foto: Vidic Leon 
Po mnenju IEA bi morali število javnih polnilnih postaj z 870.000 povečati na približno 11 milijonov do leta 2030.
Foto: Vidic Leon 
Največ na Kitajskem, sledi Evropa

Kitajska je bila lani daleč največji trg električnih avtomobilov na svetu. Na Kitajskem je bilo v letu 2019 prodanih več kot milijon električnih avtomobilov, kar je 2 odstotka manj kot leto prej. Evropa je bila drugi največji trg, saj je bilo leta 2019 prodanih 561.000 avtomobilov. Sledile so ZDA s 327.000 prodanimi avtomobili.
 

Na koncu bo odločal potrošnik

Pričakovati je, da bodo električni avtomobili z letošnjo prodajo predstavljali skoraj odstotek svetovne zaloge avtomobilov. Vendar pa poročilo IEA pojasnjuje, da bi drugi vali pandemije in počasnejše gospodarsko okrevanje, kot je bilo pričakovano, lahko privedlo do drugačnih rezultatov.


IEA si namreč ne zatiska oči, da pandemija koronavirusa ne bo vplivala na avtomobilski trg, je pa prodaja in s tem prehod na elektrifikacijo prometa odvisna od odziva držav in vzpodbud. Konec koncev bodo vladni odzivi na pandemijo in odločitve potrošnikov tiste, ki bodo napovedovale, kaj se bo zgodilo s trgi električnih avtomobilov v letu 2020 in leta po tem. Poročilo napoveduje, da bi morala prodaja električnih avtomobilov predstavljati približno 7 odstotkov celotnega svetovnega voznega parka do leta 2030, če bodo obstoječe politike v večini držav ostale enake. To bi pomenilo, da bo prodaja dosegla 14 milijonov enot leta 2025 in 25 milijonov do 2030.
 

Dnevno prihranili 0,6 milijona sodčkov naftnih derivatov

Električna vozila igrajo ključno vlogo pri izpolnjevanju okoljskih ciljev scenarija trajnostnega razvoja za zmanjšanje lokalnega onesnaževanja zraka in reševanje podnebnih sprememb. Leta 2019 smo na svetovni ravni dnevno z električnimi vozili prihranili skoraj 0,6 milijona sodčkov naftnih derivatov.


 

S progresivno politiko do 245 milijonov električnih vozil

IEA v scenarijih prihodnosti predvideva, da se bo letno zaloga električnih vozil povečevala za 36 odstotkov. S pravimi mehanizmi bi lahko svetovna prodaja elektrinih vozil dosegla 80 milijonov enot do leta 2025 in 245 milijonov do leta 2030, kar je več kot 30-krat več kot danes. Če se uresniči ta projekcija, ki je odvisna od izjemno progresivne državne politike trajnostnega razvoja, bomo samo z elektrifikacijo prometa emisije toplogrednih plinov iz prometa zmanjšali za skoraj polovico.
 

Državne vzpodbude v času korone

Da trendi za enkrat kažejo v tej smeri, je videti v odzivih nekaterih držav. Kitajska je v času koronavirusa podaljšala subvencije za nakup električnega avtomobila do leta 2022. Prvotno jih je načrtovala le do konca tega leta. 

 
Italija je zagotovila dodatna sredstva za spodbude za nakup električnih vozil v letih 2021 in 2022, in sicer v višini 1.500 evrov.
V Franciji je vlada med junijem in decembrom 2020 napovedala okrepljene sheme subvencij za elekrična vozila.
 
Da pa bi lahko floto električnih vozil vključevali v promet, bi po mnenju IEA morali število javnih polnilnih postaj z 870.000 povečati na približno 11 milijonov do leta 2030. Do konca desetletja naj bi zraslo še okoli 135 milijonov zasebnih polnilnih postaj doma in v podjetjih.
 

Več iz rubrike

Komentarji: