500 milijonov funtov iz lastnega žepa, da bi konkuriral Tesli

Doseg avtomobila z enim polnjenjem, ki so ga razvili z denarjem Jamesa Dysona, je precej boljši kot ga ponujata Teslina Model S in Model X.
Fotografija: Najbogatejši človek v Veliki Britaniji je porabil približno 860 milijonov evrov, da je razvil EV, ki bi konkuriralo Tesli.
Odpri galerijo
Najbogatejši človek v Veliki Britaniji je porabil približno 860 milijonov evrov, da je razvil EV, ki bi konkuriralo Tesli.

James Dyson, najbogatejši Britanec, ki ima bogastvo ocenjeno na 16,2 milijarde funtov (približno 18,2 milijarde evrov), je za izdelavo električnega avtomobila, za katerega trdi, da lahko tekmuje celo s Teslo, dodal še 500 milijonov funtov (približno 562 milijona evrov) iz lastnega žepa.
 
Dysonovo podjetje se je odločilo, da bo električni avtomobil s kodnim imenom N526 razkrilo med intervjujem Jamesa Dysona za londonski časopis Sunday Times. Novica prihaja sedem mesecev po tem, ko se je milijarder že odločil, da bo opustil projekt za izdelavo prav tega električnega avtomobila, a ga je po tihem očitno znova obudil. 
 
Dysonov avtomobil je bil sprva načrtovan kot električni SUV, ki bi konkuriral Teslinim električnim vozilom. Razlogi za zaustavitev projekta so bili ogromni stroški za njegovo proizvodnjo in nedobičkonosnost. Med intervjujem je Dyson razkril, da je moral iz lastnega žepa financirati približno 500 milijonov funtov, da je lahko sploh začel z opuščenim projektom. Zakaj se odločil projekt obuditi, ni želel povedati. 


 
Dyson trdi, da bo doseg sedemsedežnega električnega SUV-ja 965 km (600 milj). Številka je impresivna, če jo primerjamo z dosegi, ki jih ponujajo priljubljeni Teslini modeli. Teslin model S ima doseg 610 km (379 milj), Model X pa lahko z enim polnjenjem doseže 505 km (314 milj).
 
Med intervjujem je milijarder povedal še to, da bi lahko električni SUV, narejen iz aluminija, ki tehta okoli 2,6 tone, dosegel najvišjo hitrost 201 km/h in bi lahko od nič do 100 km/h prešel v zgolj 4,8 sekunde. Imel naj bi dva električna motorja, vsak s po 200 kW moči, ki ponujata 536 KM moči in 650 Nm sistemskega navora.
 
Dyson je zasnovo električnega SUV-ja opisal kot nekaj, česar na trgu še nismo videli. Športni SUV, dolg pet metrov, širok dva metra in visok 1,7 metra, odlikuje vetrobransko steklo, ki je »spuščeno bolj strmo kot pri Ferrariju« in kolesa, ki so »večja kot pri vseh avtomobilih na trgu«.
 

Več iz rubrike

aktualno

Parlamentarno pot začenja paket ukrepov za drugi val epidemije

Odbor DZ za delo ima danes na dnevnem redu seje predlog novega interventnega zakona, katerega cilj je omiliti in odpraviti posledice epidemije covida-19 za državljane in gospodarstvo.

aktualno

Znano je kdo je imel lani pri sosedih največ prihodka in kdo dobička

FINA je obdelala letne računovodske izkaze, ki jih je do 30. junija oddalo 131.701 podjetij, ki plačujejo davek na dobiček, razen bank, zavarovalnic in drugih finančnih institucij.

aktualno

Rastoder bo začel s prenovo razpadajočega tivolskega hotela Bellevue

Družba Rastoder se pripravlja na začetek rušitvenih del v okviru projekta rekonstrukcije propadajočega nekdanjega hotela Bellevue na pobočju Šišenskega hriba na robu ljubljanskega parka Tivoli, so za…

aktualno

Radovan Bolko: Kriza bo veliko hujša kot leta 2009

Radovan Bolko, predsednik uprave koncerna Kolektor, enega največjih predstavnikov avtomobilske industrije pri nas, ki zaposluje več kot 5000 ljudi, opozarja, da so pred nami težji časi, kot so bili o…

Komentarji: