Chanel omejuje prodajo ruskim kupcem v tujini
V okviru vedno hujših sankcij, ki jih zahodne države uvajajo proti Rusiji, so številna podjetja prekinila poslovanje z Rusijo, nekatera pa gredo še korak dlje.
S podpisom pogodbe jamčijo da izdelki ne bodo uporabljeni v Rusiji
Luksuzna modna znamka Chanel se je odločila, da ne bo prodajala oblačil, parfumov in drugega luksuznega blaga ruskim kupcem v tujini, če nameravajo izdelke odnesti v svojo domovino. Odločitev modnega podjetja številni obsojajo, Chanel pa odgovarja, da gre za spoštovanje trgovinskih sankcij, ki so jih proti Rusiji uvedle zahodne države.
Najnovejša zakonodaja Evropske unije in Švice o sankcijah vključuje tudi prepoved prodaje, dobave, prenosa ali izvoza, posredno in neposredno, luksuznega blaga kateri koli fizični ali pravni osebi v Rusiji ali za uporabo v Rusiji, navaja portal Cna Luxury.
Gre predvsem za izdelke, vredne več kot 300 evrov, kar je večina Chanelovih izdelkov.
Chanel je za tuje medije pojasnil, da so uvedli postopek, s katerim stranke z neznanim stalnim bivališčem, s podpisom pogodbe jamčijo, da kupljeni izdelki ne bodo uporabljeni v Rusiji.
Kampanja za ukinitev Rusije
Ukrep so že potrdili nekateri ruski vplivneži na družabnih omrežjih, po zahtevi identifikacije so jim namreč zavrnili nakup izdelkov v Chanelovih butikih od Pariza do Združenih arabskih emiratov.
Številni modni navdušenci in vplivneži so nad potezo Chanela šokirani. Med drugim tudi znana ruska vplivnica Anna Kalashnikova, saj ji je Chanel nedavno blokiral nakup uhanov in torbic v Dubaju.
Zgrožena je tudi Yana Rudkoskaya, producentka in žena olimpijskega umetnostnega drsalca Aleksandra Pljušenka, a pravi, da dvomi, da je kriv Putin. Rudkoskaya je v preteklih letih pri Chanelu porabila več kot milijon evrov, zato se ji zdi poteza podjetja zelo ponižujoča.
Nezadovoljstvo je izrazila tudi tiskovna predstavnica moskovskega zunanjega ministrstva Maria Zakharova. Chanel je obtožila, da se je pridružil "kampanji za ukinitev Rusije".
Številni poznavalci so prepričani, da bo Chanel zaradi te sankcije utrpel precej veliko finančno škodo.: »Tako drzno politično stališče ni brez tveganj,« meni Qing Wang, profesorica trženja in inovacij na Warwick Business School in strokovnjakinja za luksuzne blagovne znamke. Ob tem pa je navedla raziskavo podjetja Clutch, v kateri je večina anketirancev odgovorilo, da bi morale blagovne znamke o političnih vprašanjih molčati.
Več iz rubrike
Zgodba avtomobilskega dobavitelja v postopku transformacije
Zapleten proces prehajanja iz klasičnih montažnih postopkov v nove proizvodne procese
Razbijamo mite: kako resnično voditi finance podjetja
Ste podjetnik, ki skrbi za finance v podjetju? Če vas zanima, kako do finančne varnosti in uspešnosti, se prijavite na brezplačni webinar Bilance niso finance.