Konoplja tudi kot biogorivo

Biodizel iz konoplje proizvajajo s stiskanjem semen, ki imajo visoko vsebnost olj. Materiale na osnovi konoplje najdemo v delih, vgrajenih v vozila BMW i8 in Lotus Evora.
Fotografija: V izraelskem podjetju Pharmocann gojijo medicinsko konopljo. Foto: Reuters
Odpri galerijo
V izraelskem podjetju Pharmocann gojijo medicinsko konopljo. Foto: Reuters

Konoplja je najbolj vsestransko uporabna. Iz nje so nekoč izdelovali oblačila, lončevino in oklepe. Zaradi trdnosti in trajnosti vlaken konoplje se je ta začela uporabljati v Evropi večinoma za proizvodnjo vrvi in jader za ladje, danes pa iz nje delajo tudi biogorivo.

Biodizel iz konoplje proizvajajo s stiskanjem semen, ki imajo visoko vsebnost olj. Konoplja, ki uspeva tudi na revnih zemljiščih in zahteva minimalne vložke, proizvaja skoraj štirikrat več olja na hektar kot soja, ki je trenutno edini pridelek, ki se goji v velikem obsegu za biodizel v ZDA. Po ekstrakciji v več korakih dobimo biogorivo iz konoplje, pojasnjujejo na spletni strani hemp.com.


Če je biodizel pravilno predelan, ga lahko damo v katerokoli dizelsko vozilo. Tudi skladiščimo in prevažamo ga lahko kot dizelsko gorivo. Konopljo lahko z različnimi postopki fermentacije predelamo tudi v etanol. In čeprav biogorivo iz konoplje morda še ni priljubljena alternativa, avtomobilska industrija že uporablja konopljo; izdelujejo plastiko iz konoplje, ki je podobna steklenim vlaknom (ang. fiberglas). Skoraj vsi evropski proizvajalci avtomobilov uporabljajo konopljena vlakna za avtomobilska vrata, je nedavno pisal Smithsonian Magazine. Materiale na osnovi konoplje najdemo tudi v delih, vgrajenih v vozila BMW i8 in Lotus Evora. Prednosti, ki jih prinašajo materiali, izdelani iz konoplje, so, da so lažji, biološko razgradljivi in prihajajo iz okolju prijaznejšega obnovljivega vira.

Več iz rubrike

Glavo gor – to je porsche!

Nisem avtomobilistični novinar. Nikdar v življenju še nisem vozil porscheja. Do zdaj. Zato vam ne morem povedati, kako je voziti porscheja cayenna v primerjavi z BMW X6, audijem Q8 ali lamborghinijem…

Finski zaliv je kot ljubljanska obvoznica

Želimo blago. Sadje iz tropskih držav. Poceni kitajsko blago. Nafto z Bližnjega vzhoda. Večina dobrin do nas pripluje. Pri tem seveda ne pomislimo na morebitna tveganja in vpliv na okolje oziroma mor…

Avtomobilske znamke, ki zasledujejo cilj brezemisijske mobilnosti

Tradicionalne avtomobilske znamke so pod pritiskom zaradi želje prebivalstva po okolju prijaznejših jeklenih konjičkih. Z vlaganji v elektromobilnost pa jih je izzvala še Kitajska. Kako največji proi…

Nove oblike urbane mobilnosti

Pešcem se na mestnih ulicah pridružujejo drugačne oblike prevoznih sredstev, ki jih napajajo električne baterije. Nekateri meščani se z novimi prevoznimi sredstvi ne strinjajo in so mnenja, da ne sod…