Podjetniške zgodbe: Kibuba

Rok Stritar: »Podjetniki naj bi iskali priložnosti, ne težave.«
Fotografija: Foto: arhiv podjetja
Odpri galerijo
Foto: arhiv podjetja

Kibuba je podjetje, ki se ukvarja z maloprodajo gorniške opreme. Prodaje se loteva prek spleta, izdelke pa je možno kupiti tudi v 14 poslovalnicah. Od tega jih je 10 lociranih v Sloveniji, tri so na Hrvaškem in ena v Italiji. Za polni ali krajši delovni čas je pri njih zaposlenih 100 oseb.  

V ponudbi so večinoma izdelki tujih blagovnih znamk; predvsem italijanskih, nemških, avstrijskih in poljskih dobaviteljev. Pohvalijo pa se lahko tudi z lastno blagovno znamko. Gre za zelo tehnološko usmerjeno podjetje, saj igra programska oprema pomemben del poslovnega modela, kar za trgovce sicer ni običajno.

Za uspešno podjetniško zgodbo stoji dr. Rok Stritar, ki je bil nekaj let zaposlen kot asistent pri predmetu Podjetništvo na Ekonomski fakulteti. Študentom ni želel predajati zgolj teoretičnega znanja, zato je začel razmišljati o ustanovitvi lastnega podjetja.
image_alt
Podjetniške zgodbe: Kodila

Stritar je navdušen hribolazec, ki prihaja iz gorniške družine. S prijateljem sta med enim od vzponov ugotovila, da pri nas še ni spletne trgovine, ki bi ponujala gorniško opremo. Tako se je porodila ideja o Kibubi, ki je luč sveta ugledala leta 2005.

Rok Stritar nam je v intervjuju zaupal, kako se je podjetje spopadalo z epidemijo, s katerimi izzivi se trenutno srečujejo in po katerih izdelkih je največ povpraševanja. Kot je dejal, pri zaposlovanju še posebej iščejo določene vrline, med njihovimi prioritetami pa je tudi zadovoljstvo zaposlenih.
 

Epidemija vplivala na podaljšanje in prekinitev dobavnih verig, pojavili so se pritiski na cene


Stritar nam je zaupal, da se je podjetje ob začetku epidemije spomladi 2020 soočilo s težko situacijo. Povpraševanje je naenkrat precej upadlo. V naslednjih mesecih se je stanje počasi izboljševalo in kmalu doseglo nadpovprečno raven, zdaj pa se situacija po njegovih besedah počasi vrača v ustaljene tire.

Kot v številnih drugih panogah je tudi pri Kibubi v času splošnega zaprtja cvetela spletna prodaja, ki je svoj vrhunec dosegla proti koncu leta 2020. V zadnjih mesecih se stranke počasi vračajo nazaj v fizične trgovine.
Foto: arhiv podjetja
Foto: arhiv podjetja

»Naše stranke ponudbo običajno preverijo prek spleta, nakupujejo pa v fizičnih trgovinah. Kljub temu, da je spletna prodaja hitra in odzivna, odtehtajo osebni stik, nasveti in to, da lahko stranke izdelke vidijo v živo.«

Kot je dejal Stritar, je pred epidemijo veljala neka stalnica, koliko izdelkov se je prodalo v posameznem obdobju. Ob nastopu epidemije te predvidljivosti ni bilo več in treba se je bilo hitro odzvati na spremenjen obseg povpraševanja. Izzivi so se pojavili na področju načrtovanja in oblikovanja srednjeročnih strategij.

Razložil je, da so se v tem obdobju podaljšale ali prekinile dobavne verige, pojavili pa so se tudi pritiski na cene.
 

Največ povpraševanja po pohodniški obutvi


Stritar opaža, da je med strankami največ povpraševanja po pohodniški obutvi, za katero pravi, da je temelj pohodništva. Veliko se proda tudi gorniških oblačil, ki morajo biti, da bi dobro služila svojemu namenu, trpežna in lahka. V zadnjem času narašča povpraševanje po plezalni opremi.

Kibuba se lahko pohvali tudi z izdelki pod lastno blagovno znamko, ki pa predstavljajo nekaj manj kot 10 odstotkov skupne prodaje.
Foto: arhiv podjetja
Foto: arhiv podjetja

»Primarno smo trgovci. Naša blagovna znamka je zgolj dopolnitev tega. Zagotovo je strateško pomembna, sploh ko na globalni ravni prihaja do sprememb na področju proizvodnje in dobavnih verig. Na tak način lahko zmanjšamo nepredvidljivost oziroma jo lažje obvladujemo.«

Stritar je poudaril, da so sicer zadovoljni s tem, kako se njihova lastna blagovna znamka razvija, vendar dajejo trenutno večji poudarek obvladovanju obstoječih situacij.
 

»Stranke prihajajo k nam po nasvete in te morajo tudi dobiti.«


Kot je povedal Stritar, v podjetju zaposlujejo dva različna segmenta ljudi. Za prodajalce, ki delajo v trgovini in imajo neposreden stik s strankami, so kriteriji drugačni kot za zaposlene v upravi.
image_alt
Podjetniške zgodbe: družinsko podjetje MIGI

»Velik poudarek dajemo temu, da je prodajalec prijazen, profesionalen in da obožuje naše športne artikle. Stranke prihajajo k nam po nasvete in te morajo tudi dobiti. Za delo v upravi so pomembne druge vrline. V majhnem podjetju je prav, da zaposleni niso preozko usmerjeni in da poznajo našo panogo. Iščemo ljudi, ki so proaktivni, ki prevzamejo neko odgovornost in se dobro ujamejo s preostalim kolektivom.«
 

»Človeka zelo težko motiviraš in ga spremeniš.«


Na vprašanje, kako vodstvo skrbi za dobre odnose in motivira zaposlene, je Stritar odgovoril, da človeka zelo težko motiviraš in ga spremeniš. Po njegovem prepričanju lahko zgolj ustvariš okolje, v katerem se bo ta dobro počutil.
Foto: arhiv podjetja
Foto: arhiv podjetja

»Zaposleni mora biti slišan, njegov nadrejeni se mora ukvarjati z njim. Pri nas obstaja tudi sistem nagrajevanja za dobro opravljeno delo. Zavedamo se tudi, kdo so naši zaposleni in kaj jim je pomembno v življenju. To so ljudje, ki imajo radi naravo in prosti čas. Smo odprti in se trudimo v največji meri prilagoditi posamezniku. Zaznavam, da se zaposleni pri nas dobro počutijo.«
 

Slovenski trg: majhen, obvladljiv in razvit


Kot podjetnik in podjetniški svetovalec ima Stritar izkušnje s poslovanjem pri nas in v tujini, nasvete pa deli tudi drugim. O slovenskem trgu pravi, da je ta relativno majhen, obvladljiv in razvit.

»Če primerjam z drugimi trgi, na katerih smo prisotni, smo Slovenci preveč pesimistični in kritični do poslovnega okolja, v katerem delujemo. Pri nas so, sicer z določenimi anomalijami, stvari kar dobro urejene. Preveč pa je vcepljene podrejenosti, kar verjetno izvira še iz naše zgodovine. Prelagati odgovornost za neuspeh na državo ali koga tretjega, je nekoliko otročje. Podjetniki naj bi iskali priložnosti, ne težave.«


 

Več iz rubrike