Predstavitvena informacija
Napačna izbira sodelavca nas lahko drago stane in izniči uspešnost še tako uigranega kolektiva
Vsak posameznik ima številne potenciale, a ključno vprašanje je, ali jih znamo prepoznati, jih razvijati in jim poiskati pravo mesto v podjetju
Odpri galerijo
Pogovor z mag. Andrejo Žagar, poslovno coachinjo in strokovnjakinjo za razvoj kadrov, ki v podjetju Transformacija vodi HR storitve za podjetja in druge organizacije.
Izbira novega sodelavca ali prerazporeditev obstoječih zaposlenih na ključna mesta je za mnoge vodilne izziv in stres. O izbiri odločajo formalna izobrazba, izkušnje in strokovno znanje, vse prevečkrat pa se vodilni pri izbiri zanašajo tudi na svoje občutke. Ti nas lahko pustijo na cedilu in včasih šele čas pokaže, kako (ne)srečno roko smo imeli pri izbiri. Uspeha podjetja ne bi smeli prepuščati sreči in občutku, zato so strokovnjaki že pred več desetletji začeli razvijati orodja, s katerimi bi se lahko izognili napačnim izbiram.
Kako torej izbrati pravo osebo za pravo delovno mesto in kako skrbeti za razvoj talentov in potencialov v podjetju? Kako ugotoviti, kdo so potencialni »top performerji«, ki zasijejo znotraj kolektiva?
Mag. Andreja Žagar pojasnjuje, kako s pomočjo psihometričnega testiranja ugotavljajo stopnjo ujemanja med posameznim kandidatom in delovnim mestom ter kolektivom v določenem podjetju.
Pravite, da lahko talente in potenciale posameznika izrazite s številčnimi ocenami. Zdi se, kot da s psihometričnimi testiranji ljudi »prevedete« v številke?
Psihometrični testi nam omogočajo, da podjetje poveča verjetnost izbire pravega človeka kar na 75 odstotkov. Lahko torej rečem, da s precejšnjo verjetnostjo napovemo, kako uspešen bo posameznik na določenem delovnem mestu in kako se bo ujel v timu ali se vključil v kolektiv.
Seveda je najprej treba določiti pričakovan profil zaposlenega, nato posameznika skozi testiranje primerjamo s prej določenimi potrebami oz. zahtevami, ki veljajo za izbrano delovno mesto. Večje ko je ujemanje, večja je verjetnost, da bo posameznik dolgoročno motiviran in uspešen na delovnem mestu.
Testiranje sicer prikaže celovito osebnost in temelji na treh ključnih vprašanjih: ali posameznik zmore opravljati določeno delo, kako bo opravljal svoje naloge in ali to delo sploh želi opravljati?
S pomočjo vprašalnika najprej ugotavljamo posameznikove potenciale glede hitrosti usvajanja novih informacij, njegov komunikacijski slog in analitične sposobnosti. V nadaljevanju nas zanima, kako se bo ujel z delovnim mestom in kako se bo počutil v delovnem okolju, kako sprejema odločitve in kje bi utegnil imeti izzive. Tretje področje pa je pogosto ključno, saj govori o motiviranosti posameznika za določeno delovno področje in o tem, kako zadovoljen bo izbrani kandidat dolgoročno. S testiranji se lahko izognemo napačnim ali premalo premišljenim odločitvam. Seveda je pomembno tudi, v kakšno okolje pride posameznik. Čeprav v podjetje pride »zvezda« svojega področja, se vseeno lahko zgodi, da se ne ujame z organizacijsko kulturo, sodelavci, vodji …
Ali se posamezniki, ko se prijavljajo na določeno delovno mesto, sploh zavedajo, kaj jih motivira?
Dostikrat ne. Ljudje celo rečejo, da sploh ne vedo, kaj si želijo delati v življenju. Pa vendar: vsi vsaj v grobem vemo, ali nas bolj zanimajo številke ali ljudje, ali raje delamo v timu ali samostojno, ali smo bolj usmerjeni v kreativnost ali analiziranje.
Zakaj je dobro meriti motivatorje ali poklicne interese?
S poznavanjem motivacije izboljšujemo uspeh delovnih procesov, zato je dobro poznati svoje zaposlene in motive posameznikov, da jih lažje vodimo, lažje jim predstavimo pomembnost določene naloge z zornega kota, ki posameznike najbolj nagovarja. To nam omogoča tudi njihov razvoj, saj si v timu običajno želimo ljudi, ki bodo svoj potencial razvijali in s tem podjetju omogočali napredek.
S testi, ki jih uporabljamo v podjetju Transformacija, preverjamo motivacijo na šestih področjih: delo z ljudmi, podjetništvo, ustvarjalnost, mehanika, tehnika in finance/organizacija. Prva poklicna usmeritev je primerna za osebe, ki rade pomagajo drugim in ki jih navdušuje delo z ljudmi. Podjetniška usmeritev je za osebe, ki jim je blizu podjetniški in prodajni način razmišljanja, uživajo v vodenju in vplivanju na ljudi in so osredotočeni na cilj. Ustvarjalna usmeritev je primerna za osebe, ki si na delovnem mestu želijo ustvarjalne svobode. Četrti poklicni interes je značilen za ljudi, ki so praktični, radi delajo z rokami in si želijo oprijemljivih rezultatov pri svojem delu. Tehnika se ne nanaša le na področje tehnike, ampak vključuje tudi raziskovanje, poglabljanje v stroko in posvečanje podrobnostim. Šesti vidik pa kaže na osebo, ki rada koordinira in dela s podatki, so ji blizu številke, preglednice, rada organizira papirje in vsebino po sklopih, obožuje npr. Excelove tabele …
Se lahko poklicni interesi skozi čas spreminjajo?
Skozi čas se lahko pojavijo situacije, tudi osebne narave, ki lahko deloma vplivajo na spremembe interesov. Posameznik ima običajno dva ali tri interese, ki so izraženi močneje kot drugi. Skozi čas se lahko spremeni prioriteta teh interesov, da pa bi nekdo v celoti spremenil svoje interese, se običajno ne dogaja. Prav tako so tudi osebnostne lastnosti razmeroma nespremenljive.
Kaj pravzaprav sploh je psihometrični test in ali ima kaj skupnega s tako imenovanimi psihološkimi ali IQ-testi?
Najprej je treba opozoriti, da psihometrično testiranje ni testiranje inteligentnosti, temveč gre za ocenjevanje tistih lastnosti in potencialov posameznika, ki pomembno vplivajo na naše delo. Psihometrično orodje ProfileXT, ki ga uporabljamo v podjetju Transformacija, ima znanstveno podlago in temelji na več kot 25-letni raziskavi Harvard Business Review, ki je pokazala, da ljudje delajo bolje in dosegajo vrhunske rezultate, če se njihova osebnost ujema z zahtevami delovnega mesta. Opravljali so jo na vzorcu 360.000 posameznikov in ugotovili, da niso pomembni le izobrazba, starost in spol, temveč ali ima oseba takšne miselne sposobnosti, poklicna sidra in osebnostne lastnosti, ki se ujemajo z zahtevami delovnega mesta. Podjetje Profiles International je na podlagi te študije razvilo orodje ProfileXT, ki meri prav te ključne lastnosti.
Gre za visoko zanesljiv test, validiran za Slovenijo. Ker je normiran na slovensko delovno aktivno populacijo, z njim dobimo primerljiv in za naše kulturno okolje relevanten podatek o tem, ali je neka lastnost pri posamezniku izražena nad- ali podpovprečno, kar je dober napovednik uspešnosti pri delu. Poleg tega so rezultati uporabni v celotnem zaposlitvenem ciklu: od selekcije, usposabljanja in razvoja do strateškega kadrovskega načrtovanja, normiranje pa nam omogoča, da lahko med seboj primerjamo tudi ljudi iz različnih jezikovnih in kulturnih okolij.
Rezultate posameznika primerjamo v dveh kontekstih: prvi je primerjava z aktivno slovensko delovno populacijo, drugi pa je usklajenost z zahtevami delovnega mesta v konkretnem podjetju. Pomembno je namreč vedeti, da se lahko delovno mesto prodajnika v proizvodnem podjetju zelo razlikuje od prodajnika v storitvenem. Tudi zato pred testiranjem najprej zelo specifično opredelimo zahteve, ki veljajo za posamezno delovno mesto.
Kako proces tovrstnega kadrovskega testiranja pravzaprav poteka?
Prvi korak je pogovor z neposrednim vodjem ali direktorjem in kadrovskim strokovnjakom. Tako ugotovimo, kakšne so želje in pričakovanja od novega zaposlenega, tudi kakšne osebnostne lastnosti naj bi ta oseba imela. V drugem koraku vodja izpolni vprašalnik, ki nam pomaga, da v nadaljevanju izdelamo profil delovnega mesta za konkretno podjetje in druge organizacije. Za tem opravimo testiranja potencialnih kandidatov, pri čemer kadre lahko iščemo tako znotraj kot zunaj podjetja, z razpisi.
Kdaj ima psihometrično testiranje v podjetjih največji učinek?
Najboljši rezultati se pokažejo tedaj, kadar se testiranje uporablja kot sistematično orodje za razvoj talentov vseh zaposlenih in kot pomoč pri vodenju. Gre za dolgoročen proces razvoja kadrov, ki se ga uspešna podjetja lotevajo celostno. Za začetek je dobro, da testiranje opravi vodja, nato sodelavci, kajti le tako lahko izboljšujemo odnose in posledično rezultate.
Testi imajo boljši učinek tudi tedaj, kadar so opravljeni pravočasno, torej pred (pre)razporeditvijo posameznika na izbrano delovno mesto. Nemalokrat se zgodi, da se na podjetje Transformacija obrnejo podjetja, ki so na delovno mesto že imenovala neko osebo, a z rezultati dela niso zadovoljni.
Cena psihometričnega testiranja pred zaposlitvijo je bistveno nižja od stroškov, ki jih prinese napačna izbira. Žal se v slovenskih podjetjih tega običajno zavejo šele, ko že imajo nekaj slabih izkušenj. Z uporabo psihometričnega testiranja z orodjem Profile XT jih lahko omilimo ali se jim v celoti izognemo. S testiranjem in posledično boljšim poznavanjem (novih) zaposlenih lahko prihranimo čas, energijo in denar pri zaposlovanju in razvoju zaposlenih, znižamo stroške neuspešnih zaposlitvenih odločitev, zmanjšamo fluktuacijo in preprečimo odhod ključnih kadrov h konkurenci. Skratka zmanjšamo stresne situacije, izboljšamo pa tudi komunikacijo, medosebne odnose, kakovost dela ter produktivnost in s tem uspešnost podjetja.
Izbira novega sodelavca ali prerazporeditev obstoječih zaposlenih na ključna mesta je za mnoge vodilne izziv in stres. O izbiri odločajo formalna izobrazba, izkušnje in strokovno znanje, vse prevečkrat pa se vodilni pri izbiri zanašajo tudi na svoje občutke. Ti nas lahko pustijo na cedilu in včasih šele čas pokaže, kako (ne)srečno roko smo imeli pri izbiri. Uspeha podjetja ne bi smeli prepuščati sreči in občutku, zato so strokovnjaki že pred več desetletji začeli razvijati orodja, s katerimi bi se lahko izognili napačnim izbiram.
Kako torej izbrati pravo osebo za pravo delovno mesto in kako skrbeti za razvoj talentov in potencialov v podjetju? Kako ugotoviti, kdo so potencialni »top performerji«, ki zasijejo znotraj kolektiva?
Mag. Andreja Žagar pojasnjuje, kako s pomočjo psihometričnega testiranja ugotavljajo stopnjo ujemanja med posameznim kandidatom in delovnim mestom ter kolektivom v določenem podjetju.
Pravite, da lahko talente in potenciale posameznika izrazite s številčnimi ocenami. Zdi se, kot da s psihometričnimi testiranji ljudi »prevedete« v številke?
Psihometrični testi nam omogočajo, da podjetje poveča verjetnost izbire pravega človeka kar na 75 odstotkov. Lahko torej rečem, da s precejšnjo verjetnostjo napovemo, kako uspešen bo posameznik na določenem delovnem mestu in kako se bo ujel v timu ali se vključil v kolektiv.
Seveda je najprej treba določiti pričakovan profil zaposlenega, nato posameznika skozi testiranje primerjamo s prej določenimi potrebami oz. zahtevami, ki veljajo za izbrano delovno mesto. Večje ko je ujemanje, večja je verjetnost, da bo posameznik dolgoročno motiviran in uspešen na delovnem mestu.
Testiranje sicer prikaže celovito osebnost in temelji na treh ključnih vprašanjih: ali posameznik zmore opravljati določeno delo, kako bo opravljal svoje naloge in ali to delo sploh želi opravljati?
S pomočjo vprašalnika najprej ugotavljamo posameznikove potenciale glede hitrosti usvajanja novih informacij, njegov komunikacijski slog in analitične sposobnosti. V nadaljevanju nas zanima, kako se bo ujel z delovnim mestom in kako se bo počutil v delovnem okolju, kako sprejema odločitve in kje bi utegnil imeti izzive. Tretje področje pa je pogosto ključno, saj govori o motiviranosti posameznika za določeno delovno področje in o tem, kako zadovoljen bo izbrani kandidat dolgoročno. S testiranji se lahko izognemo napačnim ali premalo premišljenim odločitvam. Seveda je pomembno tudi, v kakšno okolje pride posameznik. Čeprav v podjetje pride »zvezda« svojega področja, se vseeno lahko zgodi, da se ne ujame z organizacijsko kulturo, sodelavci, vodji …
ALI STE VEDELI?
Različne raziskave in praksa kažejo, da:
Različne raziskave in praksa kažejo, da:
- se skoraj polovica novih zaposlitev v 18 mesecih izkaže za napačne,
- pomanjkanje strokovnih znanj ni glavni razlog za neuspeh,
- se približno 1/3 novozaposlenih začne ogledovati za novo službo že v prvih 6 mesecih po zaposlitvi,
- največ zaposlenih odide drugam zaradi nezadovoljstva z neposredno nadrejenim vodjem,
- lahko kar za 75 % zvišate možnost prave izbire s pomočjo psihometričnega testiranja, ki primerja posameznika z delovnim mestom.
Ali se posamezniki, ko se prijavljajo na določeno delovno mesto, sploh zavedajo, kaj jih motivira?
Dostikrat ne. Ljudje celo rečejo, da sploh ne vedo, kaj si želijo delati v življenju. Pa vendar: vsi vsaj v grobem vemo, ali nas bolj zanimajo številke ali ljudje, ali raje delamo v timu ali samostojno, ali smo bolj usmerjeni v kreativnost ali analiziranje.
Zakaj je dobro meriti motivatorje ali poklicne interese?
S poznavanjem motivacije izboljšujemo uspeh delovnih procesov, zato je dobro poznati svoje zaposlene in motive posameznikov, da jih lažje vodimo, lažje jim predstavimo pomembnost določene naloge z zornega kota, ki posameznike najbolj nagovarja. To nam omogoča tudi njihov razvoj, saj si v timu običajno želimo ljudi, ki bodo svoj potencial razvijali in s tem podjetju omogočali napredek.
S testi, ki jih uporabljamo v podjetju Transformacija, preverjamo motivacijo na šestih področjih: delo z ljudmi, podjetništvo, ustvarjalnost, mehanika, tehnika in finance/organizacija. Prva poklicna usmeritev je primerna za osebe, ki rade pomagajo drugim in ki jih navdušuje delo z ljudmi. Podjetniška usmeritev je za osebe, ki jim je blizu podjetniški in prodajni način razmišljanja, uživajo v vodenju in vplivanju na ljudi in so osredotočeni na cilj. Ustvarjalna usmeritev je primerna za osebe, ki si na delovnem mestu želijo ustvarjalne svobode. Četrti poklicni interes je značilen za ljudi, ki so praktični, radi delajo z rokami in si želijo oprijemljivih rezultatov pri svojem delu. Tehnika se ne nanaša le na področje tehnike, ampak vključuje tudi raziskovanje, poglabljanje v stroko in posvečanje podrobnostim. Šesti vidik pa kaže na osebo, ki rada koordinira in dela s podatki, so ji blizu številke, preglednice, rada organizira papirje in vsebino po sklopih, obožuje npr. Excelove tabele …
Se lahko poklicni interesi skozi čas spreminjajo?
Skozi čas se lahko pojavijo situacije, tudi osebne narave, ki lahko deloma vplivajo na spremembe interesov. Posameznik ima običajno dva ali tri interese, ki so izraženi močneje kot drugi. Skozi čas se lahko spremeni prioriteta teh interesov, da pa bi nekdo v celoti spremenil svoje interese, se običajno ne dogaja. Prav tako so tudi osebnostne lastnosti razmeroma nespremenljive.
Kaj pravzaprav sploh je psihometrični test in ali ima kaj skupnega s tako imenovanimi psihološkimi ali IQ-testi?
Najprej je treba opozoriti, da psihometrično testiranje ni testiranje inteligentnosti, temveč gre za ocenjevanje tistih lastnosti in potencialov posameznika, ki pomembno vplivajo na naše delo. Psihometrično orodje ProfileXT, ki ga uporabljamo v podjetju Transformacija, ima znanstveno podlago in temelji na več kot 25-letni raziskavi Harvard Business Review, ki je pokazala, da ljudje delajo bolje in dosegajo vrhunske rezultate, če se njihova osebnost ujema z zahtevami delovnega mesta. Opravljali so jo na vzorcu 360.000 posameznikov in ugotovili, da niso pomembni le izobrazba, starost in spol, temveč ali ima oseba takšne miselne sposobnosti, poklicna sidra in osebnostne lastnosti, ki se ujemajo z zahtevami delovnega mesta. Podjetje Profiles International je na podlagi te študije razvilo orodje ProfileXT, ki meri prav te ključne lastnosti.
Gre za visoko zanesljiv test, validiran za Slovenijo. Ker je normiran na slovensko delovno aktivno populacijo, z njim dobimo primerljiv in za naše kulturno okolje relevanten podatek o tem, ali je neka lastnost pri posamezniku izražena nad- ali podpovprečno, kar je dober napovednik uspešnosti pri delu. Poleg tega so rezultati uporabni v celotnem zaposlitvenem ciklu: od selekcije, usposabljanja in razvoja do strateškega kadrovskega načrtovanja, normiranje pa nam omogoča, da lahko med seboj primerjamo tudi ljudi iz različnih jezikovnih in kulturnih okolij.
Rezultate posameznika primerjamo v dveh kontekstih: prvi je primerjava z aktivno slovensko delovno populacijo, drugi pa je usklajenost z zahtevami delovnega mesta v konkretnem podjetju. Pomembno je namreč vedeti, da se lahko delovno mesto prodajnika v proizvodnem podjetju zelo razlikuje od prodajnika v storitvenem. Tudi zato pred testiranjem najprej zelo specifično opredelimo zahteve, ki veljajo za posamezno delovno mesto.
Ključna vprašanja, ki bi si jih moral zastaviti vsak menedžer:
- Kako izbrati pravo osebo za pravo delovno mesto ?
- Kako skrbeti za razvoj talentov in potencialov v podjetju ?
- Kdo so ključni kadri v našem podjetju?
- Kateri so že »zvezde« oz. t. i. top performerji ?
- Kako voditi, razvijati in motivirati druge ?
- Kakšne potenciale imajo ?
- Ali sploh poznam svoje sodelavce ?
- Kaj mi lahko pomaga, da jih bolje spoznam ?
- Kako lahko dobim objektivno oceno svojih zaposlenih ?
- Kako spodbujam svoje zaposlene, da ustvarijo dodano vrednost za podjetje ?
- Ali poskrbim za to, da iz njihovih potencialov »izvlečem« največ ?
Kako proces tovrstnega kadrovskega testiranja pravzaprav poteka?
Prvi korak je pogovor z neposrednim vodjem ali direktorjem in kadrovskim strokovnjakom. Tako ugotovimo, kakšne so želje in pričakovanja od novega zaposlenega, tudi kakšne osebnostne lastnosti naj bi ta oseba imela. V drugem koraku vodja izpolni vprašalnik, ki nam pomaga, da v nadaljevanju izdelamo profil delovnega mesta za konkretno podjetje in druge organizacije. Za tem opravimo testiranja potencialnih kandidatov, pri čemer kadre lahko iščemo tako znotraj kot zunaj podjetja, z razpisi.
Denimo, da iščemo novega vodjo prodaje in se izkaže, da imamo v podjetju dva kandidata, ki se kažeta kot zelo primerna. Prvi je najboljši prodajalec v ekipi in bi ga direktor rad videl na mestu vodje prodaje, medtem ko njemu vodenje ni preveč pogodu. Drugi pa sicer ne dosega najboljših prodajnih rezultatov, vendar je ambiciozen in bi rad opravljal vlogo vodje. Na razpis, ki ga je objavilo podjetje, se je javilo veliko kandidatov, pri čemer so se trije pokazali kot zelo primerni in bi vodstvo želelo opraviti testiranje tudi z njimi. Z vsemi kandidati nato opravimo testiranje z orodjem ProfileXT, ki traja približno uro in pol do dve. V tem času izpolnijo precej obsežen vprašalnik v slovenskem jeziku. Rezultati objektivno pokažejo, kateri izmed petih kandidatov se najbolje ujema z delovnim mestom vodje prodaje v izbranem podjetju.
Rezultate kasneje predstavimo tudi kandidatom, ob čemer opravimo še diagnostični intervju, v katerem dodatno preverimo posameznikove močne točke ali priložnosti za izboljšanje ter to, kako posameznik sprejema izzive. Pri tem je zaželeno, da je prisoten tudi neposredni vodja, še posebno kadar gre za prerazporejanje kadrov znotraj podjetja. Zaključni korak je predstavitev rezultatov direktorju in svetovanje ob izbiri. Poleg tega odgovorni v podjetju dobijo še napotke za vodenje intervjuja ter priporočila oz. smernice za vodenje osebe s kombinacijo nekaterih osebnostnih lastnosti, sposobnosti in interesov, kar je dobrodošel pripomoček pri uvajanju (t. i. onbordingu) novega sodelavca. Orodje vodilnim daje praktična navodila, kako voditi osebo, da bo ta maksimalno učinkovita in da bo čim prej sposobna za samostojno delo.
Rezultate kasneje predstavimo tudi kandidatom, ob čemer opravimo še diagnostični intervju, v katerem dodatno preverimo posameznikove močne točke ali priložnosti za izboljšanje ter to, kako posameznik sprejema izzive. Pri tem je zaželeno, da je prisoten tudi neposredni vodja, še posebno kadar gre za prerazporejanje kadrov znotraj podjetja. Zaključni korak je predstavitev rezultatov direktorju in svetovanje ob izbiri. Poleg tega odgovorni v podjetju dobijo še napotke za vodenje intervjuja ter priporočila oz. smernice za vodenje osebe s kombinacijo nekaterih osebnostnih lastnosti, sposobnosti in interesov, kar je dobrodošel pripomoček pri uvajanju (t. i. onbordingu) novega sodelavca. Orodje vodilnim daje praktična navodila, kako voditi osebo, da bo ta maksimalno učinkovita in da bo čim prej sposobna za samostojno delo.
Kdaj ima psihometrično testiranje v podjetjih največji učinek?
Najboljši rezultati se pokažejo tedaj, kadar se testiranje uporablja kot sistematično orodje za razvoj talentov vseh zaposlenih in kot pomoč pri vodenju. Gre za dolgoročen proces razvoja kadrov, ki se ga uspešna podjetja lotevajo celostno. Za začetek je dobro, da testiranje opravi vodja, nato sodelavci, kajti le tako lahko izboljšujemo odnose in posledično rezultate.
PRIMER DOBRE PRAKSE: S psihometričnimi testiranji do povečanja prodaje
V verigi trgovin, ki ima prodajne enote po vsej Sloveniji, so prodajalce najprej razporejali po enotah naključno, za vodje trgovin pa so običajno imenovali najbolj marljive. Ko so začeli sodelovati s podjetjem Transformacija, smo s psihometričnimi testi najprej analizirali 30 njihovih obstoječih prodajalcev in njihovih vodij. Opozorili smo jih na precejšnje razlike med njimi in jim svetovali, naj ekstrovertirane, družabne, proaktivne osebe z visoko osebno energijo premestijo v najbolj frekventne prodajalne, medtem ko bodo introvertirane, bolj umirjene osebe bolje delovale na lokacijah, kjer kupci ne hitijo, kjer kupujejo starejši, morda zahtevnejši … Zanimivo je, da se je prodaja povečala tako pri prvih kot pri drugih, predvsem pa se je zgodil kvantni skok pri razpoloženju v podjetju, saj so zaposleni bolj motivirani za delo, ker delajo v okoljih, ki so jim bolj pisana na kožo. Dobra klima je namreč vplivala na zavzetost zaposlenih in tudi zato se je izboljšala prodaja. Odtlej je psihometrično testiranje opravilo več kot 100 zaposlenih, uporabljajo pa ga tudi za vsakega novozaposlenega.
V verigi trgovin, ki ima prodajne enote po vsej Sloveniji, so prodajalce najprej razporejali po enotah naključno, za vodje trgovin pa so običajno imenovali najbolj marljive. Ko so začeli sodelovati s podjetjem Transformacija, smo s psihometričnimi testi najprej analizirali 30 njihovih obstoječih prodajalcev in njihovih vodij. Opozorili smo jih na precejšnje razlike med njimi in jim svetovali, naj ekstrovertirane, družabne, proaktivne osebe z visoko osebno energijo premestijo v najbolj frekventne prodajalne, medtem ko bodo introvertirane, bolj umirjene osebe bolje delovale na lokacijah, kjer kupci ne hitijo, kjer kupujejo starejši, morda zahtevnejši … Zanimivo je, da se je prodaja povečala tako pri prvih kot pri drugih, predvsem pa se je zgodil kvantni skok pri razpoloženju v podjetju, saj so zaposleni bolj motivirani za delo, ker delajo v okoljih, ki so jim bolj pisana na kožo. Dobra klima je namreč vplivala na zavzetost zaposlenih in tudi zato se je izboljšala prodaja. Odtlej je psihometrično testiranje opravilo več kot 100 zaposlenih, uporabljajo pa ga tudi za vsakega novozaposlenega.
Testi imajo boljši učinek tudi tedaj, kadar so opravljeni pravočasno, torej pred (pre)razporeditvijo posameznika na izbrano delovno mesto. Nemalokrat se zgodi, da se na podjetje Transformacija obrnejo podjetja, ki so na delovno mesto že imenovala neko osebo, a z rezultati dela niso zadovoljni.
Cena psihometričnega testiranja pred zaposlitvijo je bistveno nižja od stroškov, ki jih prinese napačna izbira. Žal se v slovenskih podjetjih tega običajno zavejo šele, ko že imajo nekaj slabih izkušenj. Z uporabo psihometričnega testiranja z orodjem Profile XT jih lahko omilimo ali se jim v celoti izognemo. S testiranjem in posledično boljšim poznavanjem (novih) zaposlenih lahko prihranimo čas, energijo in denar pri zaposlovanju in razvoju zaposlenih, znižamo stroške neuspešnih zaposlitvenih odločitev, zmanjšamo fluktuacijo in preprečimo odhod ključnih kadrov h konkurenci. Skratka zmanjšamo stresne situacije, izboljšamo pa tudi komunikacijo, medosebne odnose, kakovost dela ter produktivnost in s tem uspešnost podjetja.
Povabilo k testiranju
Mag. Andreja Žagar vas vabi, da se dogovorite za testiranje s preverjenim orodjem ProfileXT, s katerim lahko številčno in vsebinsko ovrednotite svoje potenciale in potenciale svojih sodelavcev ter dobite napotke za razvoj. Mnogo vodij se odloči za individualni coaching, pri čemer se psihometrično testiranje uporablja kot osnova za nadaljnji osebnostni in karierni razvoj.
»Na podlagi več kot 15-letnih izkušenj pri delu s svetovanjem vodstvenim kadrom v uspešnih slovenskih organizacijah lahko rečem, da vodje pogosto premalo poznajo svoje sodelavce, nekateri pa slabo poznajo tudi sami sebe. S pomočjo testiranja se lahko opremijo z informacijami in napotki za učinkovito delo z ljudmi, kar vodi v izboljšanje odnosov in posledično delovnih rezultatov,« pove mag. Andreja Žagar, pri čemer poudari, da so najuspešnejša podjetja tista, ki se sistematično lotijo razvoja talentov svojih zaposlenih.
Za osebno testiranje ali testiranje obstoječih zaposlenih ali novih ključnih kadrov se lahko dogovorite tukaj.
Mag. Andreja Žagar vas vabi, da se dogovorite za testiranje s preverjenim orodjem ProfileXT, s katerim lahko številčno in vsebinsko ovrednotite svoje potenciale in potenciale svojih sodelavcev ter dobite napotke za razvoj. Mnogo vodij se odloči za individualni coaching, pri čemer se psihometrično testiranje uporablja kot osnova za nadaljnji osebnostni in karierni razvoj.
»Na podlagi več kot 15-letnih izkušenj pri delu s svetovanjem vodstvenim kadrom v uspešnih slovenskih organizacijah lahko rečem, da vodje pogosto premalo poznajo svoje sodelavce, nekateri pa slabo poznajo tudi sami sebe. S pomočjo testiranja se lahko opremijo z informacijami in napotki za učinkovito delo z ljudmi, kar vodi v izboljšanje odnosov in posledično delovnih rezultatov,« pove mag. Andreja Žagar, pri čemer poudari, da so najuspešnejša podjetja tista, ki se sistematično lotijo razvoja talentov svojih zaposlenih.
Za osebno testiranje ali testiranje obstoječih zaposlenih ali novih ključnih kadrov se lahko dogovorite tukaj.
Več iz rubrike
10 podjetij, ki omogočajo delo od koderkoli
Prihodnost dela je fleksibilna oblika dela, zato vse več podjetij razmišlja o razširitvi možnosti dela na daljavo za svoje zaposlene.
»Working smarter« je recept za dodano vrednost in preboj
Smo med med gospodarsko srednje razvitimi v EU, zaostanek za naprednejšimi pa je povezan z nižjo produktivnostjo. Mar ne delamo dovolj "pametno"?