V hecu ustanovil podjetje, ki je danes vredno več milijard dolarjev
Alex Rodrigues se je pred šestimi leti, preden je postal eden najmlajših direktorjev v zgodovini, boril z odločitvijo, ali bi nadaljeval s študijem ali bi se raje podal svojim sanjam naproti. Želel si je namreč ustanoviti svoje podjetje za samovozeča vozila. Konec leta 2015 je pridobil skoraj 9000 evrov finančne pomoči od staršev in 22.000 evrov podjetniške nagrade.
Na tej točki se je odločil, da opusti študij in se s prijateljema Brandonom Moakom in Michaelom Skupienom poda v podjetniške vode. Danes znaša ocenjena vrednost podjetja Embark, ki prodaja samovozeče tovornjake, več kot 3,6 milijarde evrov, v njem pa je 200 zaposlenih. Ideja, ki se je v hecu porodila med študenti mehatronike, je hitro prerasla v zgodbo o uspehu, navaja CNBC.
Vse skupaj se je začelo kot šala
Rodrigues je bil v času odraščanja član mladinske ekipe za robotiko. Pri 14 letih je poskušal izdelati samovozečo kosilnico, vendar je bil njegov poskus neuspešen. V času, ko je na fakulteti študiral mehatroniko, je pridobival znanje o strojništvu, elektroniki in elektrotehniki, kar mu je pomagalo do mnogo boljšega razumevanja tehnologije. Poleti 2015 se je Rodrigues s Skupienom in Moakom odločil izdelati samovozeči golf voziček.
Starši so priskrbeli denar za nakup golf vozička v vrednosti 1600 evrov in senzorja Lidar v vrednosti 7000 evrov, trije prijatelji pa so nato v domači garaži natančno prilagodili dizajn in programsko opremo. Pri tem jim je pomagal tudi Rodriguesov boter, ki si je izposodil GPS sistem v vrednosti 27.000 evrov. Trojica se je z dodelanim golf vozičkom prijavila na tekmovanje, ki je potekalo na njihovi univerzi, in zmagala, kar jim je prineslo 22.000 evrov denarne nagrade iz šolskega investicijskega sklada.
Osredotočenje na razvoj samovozečih tovornjakov
Prijatelji so se kasneje želeli vključiti v inkubator Y Combinator za startupe, toda pogoj je bil, da pred tem opustijo šolanje na fakulteti. Tovrstni podvigi so v Silicijevi dolini nekaj običajnega, v majhnem kraju, kjer so odraščali, pa so morali zagovarjati svojo odločitev, zakaj se ne šolajo več, navaja CNBC.
V podjetniškem inkubatorju so se mladeniči osredotočili na razvoj programske opreme za avtonomno vožnjo komercialnih tovornjakov. Preko znanstev, ki so jih navezali v inkubatorju, so pri Embarku od vlagateljev zbrali približno 1,8 milijona evrov. S pridobljenimi finančnimi sredstvi so poskrbeli za nadgradnjo tehnologije.
Leta 2018 je poltovornjak, ki ga je poganjala Embarkova programska oprema, dostavil tovor po vsej državi. Šlo je za prvo pot, ki jo je opravil avtomatiziran tovornjak. V kabini tovornjaka se je sicer ves čas vožnje nahajal voznik, ki bi, če bi bilo to potrebno, prevzel volan.
Konkurenca v panogi čedalje večja
Od ustanovitve podjetja je prišlo tudi do nekaterih sprememb. Skupien, eden od ustanoviteljev, je leta 2017 zapustil podjetje. Moak ostaja ob Rodriguesu kot glavni tehnološki direktor Embarka. Konkurenca v tej panogi je čedalje večja. To so številna avtonomna podjetja, ki se ukvarjajo s prevozništvom, vključno s podjetjema TuSimple in Aurora Innovation, ki sta lani prav tako javno predstavili svoje inovacije.
Rodrigues sicer meni, da lahko Embark premaga konkurente in da se bodo do leta 2024 po vsej državi nahajale flote popolnoma avtonomnih tovornjakov – tokrat brez potrebe po prisotnosti voznika. V manjšem obsegu so ta načrt že udejanili, saj naj bi tovornjaki, ki delujejo s pomočjo Embarkove programske opreme, kmalu prevažali tovor med Houstonom in San Antoniom. Rodrigues meni, da gre za neverjetno tehnologijo in da se jim ponuja priložnost, ki jo je potrebno izkoristiti.
Več iz rubrike
10 podjetij, ki omogočajo delo od koderkoli
Prihodnost dela je fleksibilna oblika dela, zato vse več podjetij razmišlja o razširitvi možnosti dela na daljavo za svoje zaposlene.
»Working smarter« je recept za dodano vrednost in preboj
Smo med med gospodarsko srednje razvitimi v EU, zaostanek za naprednejšimi pa je povezan z nižjo produktivnostjo. Mar ne delamo dovolj "pametno"?