V hecu ustanovil podjetje, ki je danes vredno več milijard dolarjev

Ideja, ki se je v šali porodila med študenti mehatronike, je hitro prerasla v zgodbo o uspehu.
Fotografija: Soustanovitelja Embarka, Alex Rodrigues in Brandon Moak, sta bila sošolca na študijskem programu mehatronike na Univerzi Waterloo. Foto: Embark
Odpri galerijo
Soustanovitelja Embarka, Alex Rodrigues in Brandon Moak, sta bila sošolca na študijskem programu mehatronike na Univerzi Waterloo. Foto: Embark

Alex Rodrigues se je pred šestimi leti, preden je postal eden najmlajših direktorjev v zgodovini, boril z odločitvijo, ali bi nadaljeval s študijem ali bi se raje podal svojim sanjam naproti. Želel si je namreč ustanoviti svoje podjetje za samovozeča vozila. Konec leta 2015 je pridobil skoraj 9000 evrov finančne pomoči od staršev in 22.000 evrov podjetniške nagrade.

Na tej točki se je odločil, da opusti študij in se s prijateljema Brandonom Moakom in Michaelom Skupienom poda v podjetniške vode. Danes znaša ocenjena vrednost podjetja Embark, ki prodaja samovozeče tovornjake, več kot 3,6 milijarde evrov, v njem pa je 200 zaposlenih. Ideja, ki se je v hecu porodila med študenti mehatronike, je hitro prerasla v zgodbo o uspehu, navaja CNBC.

image_alt
24-letna umetnica zaslužila 265.000 evrov v manj kot letu dni

Vse skupaj se je začelo kot šala

Rodrigues je bil v času odraščanja član mladinske ekipe za robotiko. Pri 14 letih je poskušal izdelati samovozečo kosilnico, vendar je bil njegov poskus neuspešen. V času, ko je na fakulteti študiral mehatroniko, je pridobival znanje o strojništvu, elektroniki in elektrotehniki, kar mu je pomagalo do mnogo boljšega razumevanja tehnologije. Poleti 2015 se je Rodrigues s Skupienom in Moakom odločil izdelati samovozeči golf voziček.

Alex Rodrigues. Foto: Jamel Toppin/Forbes
Alex Rodrigues. Foto: Jamel Toppin/Forbes

Starši so priskrbeli denar za nakup golf vozička v vrednosti 1600 evrov in senzorja Lidar v vrednosti 7000 evrov, trije prijatelji pa so nato v domači garaži natančno prilagodili dizajn in programsko opremo. Pri tem jim je pomagal tudi Rodriguesov boter, ki si je izposodil GPS sistem v vrednosti 27.000 evrov. Trojica se je z dodelanim golf vozičkom prijavila na tekmovanje, ki je potekalo na njihovi univerzi, in zmagala, kar jim je prineslo 22.000 evrov denarne nagrade iz šolskega investicijskega sklada.

image_alt
Najbogatejši Zemljani med pandemijo podvojili premoženje

Osredotočenje na razvoj samovozečih tovornjakov

Prijatelji so se kasneje želeli vključiti v inkubator Y Combinator za startupe, toda pogoj je bil, da pred tem opustijo šolanje na fakulteti. Tovrstni podvigi so v Silicijevi dolini nekaj običajnega, v majhnem kraju, kjer so odraščali, pa so morali zagovarjati svojo odločitev, zakaj se ne šolajo več, navaja CNBC.

V podjetniškem inkubatorju so se mladeniči osredotočili na razvoj programske opreme za avtonomno vožnjo komercialnih tovornjakov. Preko znanstev, ki so jih navezali v inkubatorju, so pri Embarku od vlagateljev zbrali približno 1,8 milijona evrov. S pridobljenimi finančnimi sredstvi so poskrbeli za nadgradnjo tehnologije.

Leta 2018 je poltovornjak, ki ga je poganjala Embarkova programska oprema, dostavil tovor po vsej državi. Šlo je za prvo pot, ki jo je opravil avtomatiziran tovornjak. V kabini tovornjaka se je sicer ves čas vožnje nahajal voznik, ki bi, če bi bilo to potrebno, prevzel volan.

Avtonomen tovornjak Embark. Foto: Embark
Avtonomen tovornjak Embark. Foto: Embark

Konkurenca v panogi čedalje večja

Od ustanovitve podjetja je prišlo tudi do nekaterih sprememb. Skupien, eden od ustanoviteljev, je leta 2017 zapustil podjetje. Moak ostaja ob Rodriguesu kot glavni tehnološki direktor Embarka. Konkurenca v tej panogi je čedalje večja. To so številna avtonomna podjetja, ki se ukvarjajo s prevozništvom, vključno s podjetjema TuSimple in Aurora Innovation, ki sta lani prav tako javno predstavili svoje inovacije.

Rodrigues sicer meni, da lahko Embark premaga konkurente in da se bodo do leta 2024 po vsej državi nahajale flote popolnoma avtonomnih tovornjakov – tokrat brez potrebe po prisotnosti voznika. V manjšem obsegu so ta načrt že udejanili, saj naj bi tovornjaki, ki delujejo s pomočjo Embarkove programske opreme, kmalu prevažali tovor med Houstonom in San Antoniom. Rodrigues meni, da gre za neverjetno tehnologijo in da se jim ponuja priložnost, ki jo je potrebno izkoristiti.

image_alt
Včasih zaposlena na zavarovalnici, danes ustvari 125 milijonov letno

Več iz rubrike