Zakaj odhaja vaš najboljši kader?

Ko iz podjetja začnejo odhajati uspešni in delovni zaposleni, je čas, da se menedžerji vprašajo, kaj delajo narobe.
Fotografija: Pexels
Odpri galerijo
Pexels

Včasih za odhod z delovnega mesta obstaja zunanji razlog, včasih pa v podjetju nekaj ne gre, kot bi moralo iti, zapišejo na Inc. V članku so navedli nekaj nevzdržnih scenarijev, ki običajno privedejo do izgube kvalitetnega kadra. Če pomislimo na strošek iskanja novih ljudi, reorganizacijo in usposabljanje novih zaposlenih, pride do velike negotovosti in stisk.

1. Stagnacija

Misel, da bodo naslednjih 20 ali 40 let opravljali eno in isto delo, ljudi straši. Želijo si možnosti napredovanja v poklicnem žilvjenju in si prizadevati za novo zastavljene cilje. Če podjetje nima smernic za napredovanje, potem naj se delovne naloge v duhu časa spreminjajo.

2. Preveč dela

Stres in občutek preobremenjenosti lahko prenašamo nekaj časa, prav dolgo pa ne. Prenaporno delo pomeni živeti samo za delo in to tudi najbolj zavzetim ni všeč. Pogosto je celo tako, da so tisti, ki so  najbolj sposobni in predani, najbolj zaupanja vredni in zaradi tega tudi najbolj preobremenjeni.

3. Nejasni cilji

Močna vizija na delovnem mestu lahko deluje zelo frustrajoče, če ne obstajajo točno določeni strateški cilji in jasna navodila, kako jih doseči.

4. Številke pomembnejše od ljudi

Ko organizacija bolj ceni letni rezultat kot zaposlene, odidejo tudi najboljši, saj obstaja velika nevarnost, da postanejo apatični. Dobiček, obseg proizvodnje, novi posli in produktivnost so pomembni – ampak ne bolj kot kader, ki ta uspeh prinaša.

5. Pomanjkanje priznanj

Tudi najbolj nesebični ljudje želijo biti priznani in nagrajeni za dobro opravljeno delo. Pri zaposlenih ni pomembna le motivacija, ampak tudi pohvale, ki krepijo njihove zmogljivosti. Četudi nimate proračuna za povišanja ali denarne nagrade, obstaja veliko poceni načinov za priznanje in pohvalo.

6. Pomanjkanje zaupanja

Menedžerji si ne smejo privoščiti neetičnega ravnanja z zaposlenimi. Sem spadajo tudi prazne obljube, širjenje zaupnih informacij ter smešenje zaposlenih.

7. Ostra hierarhija

Vsako podjetje ima natančno razdelana delovna mesta, strukturo in vodstvo, ampak če je hierarhija toga, boste zaman iskali zadovoljstvo v zaposlenih. Spoznajte svoje kadre in jim dovolite, da prispevajo z idejami.  Velikokrat se zgodi, da podrejeni opravlja delo nadrejenega, a v večini so ta dela nepomembna. Ko bodo ugotovili, da jih cenite, bodo pri svojem delu bolj zavzeti. 

Več iz rubrike