Vzpon ljubezenskih nakazil v Turčijo
V Novi KBM so zasledili sumljiva nakazila v tujino, večinoma v Turčijo, ki imajo naravo ljubezenske prevare. V 14 odkritih primerih so Slovenke nakazale osebam, ki so jih spoznale prek spleta, skupno več kot 200.000 evrov. V banki opozarjajo na previdnost, saj žrtve redko same sprevidijo, da so tarča goljufa.
Odpri galerijo
V večini primerov so goljufi vzpostavili stik z žrtvijo preko socialnih omrežij, največkrat Facebooka in Messengerja. Po ugotovitvah banke goljufi komunicirajo le pisno, v slabi angleščini.
Ko z žrtvami vzpostavijo čustveno navezanost in zaupanje, kar lahko traja tudi več mesecev, pa potožijo, da potrebujejo denar. Med drugim pripovedujejo, da delajo na naftni ploščadi in da bi ji radi poslali darilo, zato jo prosijo za plačilo carine. Ali pa prosijo za denar za plačilo letalske karte, da bi lahko prišli na obisk, ali pa trdijo, da imajo bolnega otroka, ki nujno potrebuje operacijo.
Zneski, ki jih goljufi zahtevajo, se najprej gibljejo od 100 do 200 evrov, zelo hitro pa se povzpnejo tudi nad 10.000 evrov. Med omenjenimi 14 primeri je bil tudi takšen, ko je bilo nakazanih v tujino več kot 60.000 evrov.
Večinoma gre za nakazila v Istanbul, med drugim pa tudi na Ciper, v Španijo, ZDA in Estonijo.
Po besedah Tadeja Hrena iz SI-CERT gre najverjetneje za račune denarnih mul, ki nato ta denar pošljejo naprej. "Sled denarja se zelo hitro izgubi," je opozoril.
Prvi primer takšne prevare so v Sloveniji zasledili leta 2013, lani pa so prejeli skupno kar 40 prijav. "Te prijave so najverjetneje le vrh ledene gore, ker marsikdo ne želi govoriti o tem," je dodal.
Velika težava pri odkrivanju tega nezakonitega početja, ki ima znake kaznivega dejanja prevare in pranja denarja, je namreč to, da žrtve ne želijo sprejeti resnice. Nekatere ženske so priznale, da se jim je zadeva zdela sumljiva, a je niso želele ustaviti, ker so bile srečne. "Ne boli jih toliko izguba denarja kot pa zavrnitev," je dejal Hren.
Goljufi ponavadi ciljajo na ženske srednjih let, ki so osamljene, pogosto ločene in živijo same. "Stalno so pripravljeni govoriti z njimi. Vsak dan jim pošljejo srček in jim obljubljajo srečo," je še pojasnil.
Banka sama takšnih nakazil ne more ustaviti, lahko le opozori na previdnost. V Novi KBM so vsem zaposlenim, ki imajo stik s strankami, naročili, naj bodo pozorni na nenavadno vedenje oziroma poslovanje strank. V ta namen so pripravili tudi spletno stran o varnem poslovanju, kjer uporabniki najdejo navodila, kako prepoznati prevare in kako ravnati v takšnih primerih.
Ko z žrtvami vzpostavijo čustveno navezanost in zaupanje, kar lahko traja tudi več mesecev, pa potožijo, da potrebujejo denar. Med drugim pripovedujejo, da delajo na naftni ploščadi in da bi ji radi poslali darilo, zato jo prosijo za plačilo carine. Ali pa prosijo za denar za plačilo letalske karte, da bi lahko prišli na obisk, ali pa trdijo, da imajo bolnega otroka, ki nujno potrebuje operacijo.
Zneski, ki jih goljufi zahtevajo, se najprej gibljejo od 100 do 200 evrov, zelo hitro pa se povzpnejo tudi nad 10.000 evrov. Med omenjenimi 14 primeri je bil tudi takšen, ko je bilo nakazanih v tujino več kot 60.000 evrov.
Večinoma gre za nakazila v Istanbul, med drugim pa tudi na Ciper, v Španijo, ZDA in Estonijo.
Po besedah Tadeja Hrena iz SI-CERT gre najverjetneje za račune denarnih mul, ki nato ta denar pošljejo naprej. "Sled denarja se zelo hitro izgubi," je opozoril.
Prvi primer takšne prevare so v Sloveniji zasledili leta 2013, lani pa so prejeli skupno kar 40 prijav. "Te prijave so najverjetneje le vrh ledene gore, ker marsikdo ne želi govoriti o tem," je dodal.
Velika težava pri odkrivanju tega nezakonitega početja, ki ima znake kaznivega dejanja prevare in pranja denarja, je namreč to, da žrtve ne želijo sprejeti resnice. Nekatere ženske so priznale, da se jim je zadeva zdela sumljiva, a je niso želele ustaviti, ker so bile srečne. "Ne boli jih toliko izguba denarja kot pa zavrnitev," je dejal Hren.
Goljufi ponavadi ciljajo na ženske srednjih let, ki so osamljene, pogosto ločene in živijo same. "Stalno so pripravljeni govoriti z njimi. Vsak dan jim pošljejo srček in jim obljubljajo srečo," je še pojasnil.
Banka sama takšnih nakazil ne more ustaviti, lahko le opozori na previdnost. V Novi KBM so vsem zaposlenim, ki imajo stik s strankami, naročili, naj bodo pozorni na nenavadno vedenje oziroma poslovanje strank. V ta namen so pripravili tudi spletno stran o varnem poslovanju, kjer uporabniki najdejo navodila, kako prepoznati prevare in kako ravnati v takšnih primerih.
Več iz rubrike
3D tisk pozitivno vpliva na gospodarstvo
Najpogosteje 3D tisk proizvaja slušne aparate, protetične pripomočke in tekaške copate.
Bomo trajnost dosegli z jedrsko fuzijo?
Znanstveniki dosegli stabilizacijo jedrskega zlivanja, kar je dober znak za prihodnost