Verjamem vate – besedi, ki vodjem odpirata vrata

Poslovno okolje od voditeljev, ki želijo svoje delo opravljati učinkovito, že dolgo zahteva uporabo čustvene inteligence. Pri tem pa mora vsakdo najti svoj stil, ki najbolj odraža njegovo osebnost.
Fotografija: Ko vodja določi stil vodenja, ki ustreza njegovi osebnosti, ni le uspešnejši, učinkovitejši in srečnejši, je tudi vir navdiha za sodelavce. Foto: Shutterstock
Odpri galerijo
Ko vodja določi stil vodenja, ki ustreza njegovi osebnosti, ni le uspešnejši, učinkovitejši in srečnejši, je tudi vir navdiha za sodelavce. Foto: Shutterstock

To pomeni, da mora najprej določiti referenčne točke, na primer opredeliti svoje glavne vrednote, cilje in talente, nato pa jih vpeljati v dnevno delo s sodelavci. Kot poudarja Jonathan Cave, avtor metodologije MyPhy (način vodenja mora odsevati cilj, le tako se lahko sprosti potencial zaposlenih), bo vodja s tem postavil trdno osnovo, ki jo bo lahko nadgradil z orodji in tehnikami, ki bodo izboljšale njegovo vodstveno učinkovitost. »Ko vodja določi stil vodenja, ki ustreza njegovi osebnosti, torej ko postane avtentičen voditelj, ni le uspešnejši, učinkovitejši in srečnejši, je tudi vir navdiha za sodelavce,« opisuje, saj sta zadovoljstvo in pozitivna naravnanost nalezljiva, kar pa spodbudi člane ekipe, da tudi sami začnejo na delovnem mestu ravnati bolj v skladu s svojo osebnostjo, in posledično delovno okolje postane prijetnejše in produktivnejše.
 

Voditeljska miselnost in sreča zaposlenih
 

Zaposleni na delovnem mestu želijo vodjo, ki bo skrbel za njihov razvoj in jim pomagal rasti, poudarja Jonathan Cave. Foto: Didier Pierre Marinoni, osebni arhiv
Zaposleni na delovnem mestu želijo vodjo, ki bo skrbel za njihov razvoj in jim pomagal rasti, poudarja Jonathan Cave. Foto: Didier Pierre Marinoni, osebni arhiv
  Pomembno je, da vodja tudi preklopi na »voditeljsko« miselnost. Kratica CEO v osnovi pomeni izvršni direktor (Chief Executive Officer), ampak veliko bolje je, pravi Cave, če se jo razume kot »Chief Empowerment Officer«, torej kot da je njegovo poslanstvo opolnomočenje sebe in vsakega sodelavca v organizaciji posebej. Iz tega izhajata dve prednosti. Prvič, raziskave so pokazale, da mnogi zaposleni na delovnem mestu v resnici želijo nekoga, ki bo skrbel za njihov razvoj in jim bo pomagal rasti. Drugič, dokazano je, da so srečnejši zaposleni produktivnejši, kar vodi do boljših poslovnih rezultatov podjetja. To je zmagovalna kombinacija za vodjo, ekipo in organizacijo kot celoto.

Srečo zaposlenih so v prvi plan postavili tudi v Googlu: naše poslanstvo je ustvariti najsrečnejše in najučinkovitejše delovno okolje na svetu, so zapisali. »Ne osredotočajo se na ultimativno zadovoljstvo svojih strank, ker razumejo, da opolnomočeni srečni zaposleni vodijo do boljših poslovnih rezultatov in storitev za stranke. K temu bi morale stremeti vse organizacije,« poudarja Cave, ki je nedavno sodeloval z eno od velikih švicarskih privatnih bank, kjer je ekipa s pomočjo vaj odkrila skupne vrednote in jih nato vključila v vsakodnevno delo. »S tem smo postavili temelje, na katerih bodo kasneje gradili,« je pojasnil.

Vodje naj dan začnejo z razmišljanjem o tem, kdo/kakšni bodo tisti dan in kako bodo nastopali kot vodje, ne pa, kaj bodo naredili. To spremeni namen vsega, kar bodo tisti dan delali. In ko razmišljajo o sodelavcih, se morajo zavedati moči dveh besed, ki naj se jih ne bojijo izreči ob vsaki priložnosti: verjamem vate. »Predstavljajte si moč, ki jo dobi sodelavec, ko sprejme to zaupanje, če ga izrečemo s strastjo, in pokažemo, da mislimo resno,« pravi sogovornik.

Več iz rubrike

ikonomija

Zaradi nakita morda ne bo smel nastopiti na domači dirki

Krovna zveza Formule 1 je že pred časom zahtevala, da Hamilton zaradi varnosti odstrani del nakita, ki ga nosi - gre za uhan oziroma okrasni vijak v nosu.

ikonomija

H&M skrbi, da bomo zaradi podražitev manj zapravljali za oblačila

Družba H&M beleži rast dobička, koristi pa imajo od močnega okrevanja po pandemiji covida-19, ki je pred letom dni v tem času močno vplivala na poslovanje.

ikonomija

Nemški delodajalci in potrošniki so zaskrbljeni

Nemški raziskovalni inštitut GfK ugotavlja, da je razpoloženje nemških potrošnikov doseglo najnižjo raven od leta 1991, odkar merijo kazalnik zaupanja.

ikonomija

Virtualna resničnost je tu. Metaverzum je strašljiv!

Kaj je te teden novega na področju metaverzuma: med vodilnimi podjetji Adobe Inc.

Komentarji: