V Adidasu poznajo vaša stopala. In vedo, koliko pretečete ...
Adidas, vodilni nemški proizvajalec športne obutve, je obiskovalce na konferenci Sapphire Now v kongresnem centru Orange County v Orlandu na Floridi popeljal skozi njihovo visokotehnološko proizvodnjo, ki se je lani preselila iz Kitajske, Vietnama in Indonezije nazaj na domača tla, kjer zdaj obutev sestavljajo avtomatizirane naprave brez neposredne človeške pomoči. Obutev iz najrazličnejših materialov se tiska s 3D-tiskalniki in se sestavlja z robotsko roko, toda to še zdaleč ni vse, kar visokointeligentna organizacija premore. Če je včasih potrošnik na novo kolekcijo športnih copat čakal šest mesecev, danes ni več tako. Stranke želijo vsak mesecev drugačno ponudbo in proizvajalci se temu prilagajajo.
Hana je verjetno najinteligentnejše poslovno orodje na trgu.
Inteligentna arhitektura sistema Leonardo SAP, ki ima vključeno podatkovno in napovedno analitiko, kritično razmišljanje, blockchain in umetno inteligenco, povezuje vse enote podjetja, od zasnove, proizvodnje, marketinga do prodajnih in poprodajnih aktivnosti. Lahko na primer zazna, katera barva je v katerem mesecu popularna v določeni regiji ali delu regije (ne le kontinentu ali državi!), na podlagi česar so nato zasnovani modeli, ki so tja namenjeni. Obratno sistem lahko že v nekaj dneh zazna, ali se določen model obutve v določenem predelu ne prodaja in takoj tja pošlje drugačen model. »A ti časi, ko je na policah ostajalo preveč neprodane obutve, ki se ni prilegala stopalom strank, so bolj ali manj končani,« povedo. V Adidasu s pomočjo podatkovne analitike, ki jo nudi Sap, natančno vedo, kakšna stopala so povprečna v določenih regijah, koliko kilometrov z njimi pretečejo njihove stranke, ali jih sploh namenjajo športnim aktivnostim itd. Tako se skoraj ne zgodi več, da bi v določenem predelu večji del kolekcije ostal neprodan, kar je pogosta težava proizvajalcev obutve in oblačil. Z napredno Sapovo analitiko pa uspešno operira tudi marketing, na podlagi česar so bile oblikovane januarske ambiciozne napovedi Adidasa, da bo v Združenih državah Amerike povečal svoj delež na trgu športne obutve za 15 do 20 odstotkov.
Sap spet napoveduje bitko Salesforceu
Podjetja, ki jih SAP opremlja z inteligentno arhitekturo v ozadju, v 98 odstotkih spadajo med sto najvrednejših podjetji na svetu, med drugim proizvajajo 78 odstotkov globalne prehranske ponudbe in 82 odstotkov globalne medicinske opreme. Kot pravi izvršni direktor SAP Bill McDermott, se ne bodo ustavili tukaj. Trenutno 17. najvrednejše podjetje na svetu bo vse moči usmerilo v razvoj platforme za upravljanje odnosov s strankami (CRM), so oznanili v Orlandu. Doslej tam skoraj niso bili prisotni, a zaradi sprememb v poslovanjih, ki jih prinaša digitalna revolucija, je to zanje »neizbežno«. Bodo boljši od Salesforcea? »Sapovo oblačno infrastrukturo uporablja več kot milijon uporabnikov. Je poslovna platforma za inovacije. Že zdaj imamo več kot milijardo dnevnih zadetkov. Nismo se in ne bomo se ustavili znotraj štirih sten podjetji,« je med drugim dejal karizmatični vodja. CRM ni več le stvar marketinga in prodajnih promocij, ampak v četrti industrijski revoluciji postaja osrednji del posla, je prepričan McDermott, ki o pomembnosti osredotočanja na stranke govori že zadnji dve leti. Področje CRM danes zelo dobro obvladuje podjetje Salecforce, ki ima na tem področju skoraj polovični tržni delež, drugi tekmeci imajo bistveno manjše, na leto pa ustvarijo 8,4 milijarde dolarjev prihodkov. »Kar Bill reče, to običajno tudi naredi,« mi odgovori Sapova predstavnica za odnose z javnostjo, ko jo vprašam, ali je to neposredna napoved bitke Salesofrceu. A boj za prevlado bo zagotovo težak, ne le zaradi tega, ker je rešitev Salesforca uporabniško dovršena, ampak tudi zato, ker so določene Sapove rešitve že integrirane v Saleforceu, prostora za ustvarjanje dodane vrednosti pa tako ni več veliko. »Predstavljajte si, kaj vse lahko naredimo s podatki, ki jih imamo o poslovnih sistemih, ki tečejo v ozadju, z vsemi podatki, ki jih bomo imeli zdaj še o strankah,« pa skeptikom odgovarja McDermott.
Ob pol devetih zjutraj, trideset minut pred nagovorom Billa McDermotta, izvršnega direktorja Sapa, se je v največji Sapovi konferenci v Orlandu na Floridi gnetla nepregledna množica.
Ob pol devetih zjutraj, trideset minut pred nagovorom Billa McDermotta, izvršnega direktorja Sapa, prvi dan uradnega začetka konference, ki se za partnerje in stranke začne že dva dni prej, na glavnem prizorišču kongresnega centra Orange Country, drugega največjega kongresnega centra v ZDA, ni bilo več prostega stola. Tudi več kot dvesto sedišč, opremljenih z elektriko in podatkovno opremo za novinarje in analitike, je bilo zasedenih. Nepregledna množica poslovnežev se je gnetla drug zraven drugega globoko v notranjosti več kot 650.000 kvadratnih metrov velikega razstavnega prostora.
Kdo je Bill?
Bill, kot mu pravijo ljudje v SAP, je izjemen prodajalec, ki se še danes angažira, če pri pogajanjih nastane zastoj. »Bill lahko proda vsakomur vse,« pravijo. Rojen v New Yorku v delavski družini leta 1961 je, kot piše v svoji avtobiografiji Sanje zmagovalca, živel v hiši, ki je bila stalno potrebna kakšnega popravila. Ko je zunaj divjala nevihta, jim je voda tekla po bivalnih prostorih. Ko je bil star sedem let, mu je umrl že od rojstva bolan mlajši brat. Nekaj let kasneje jim je požar uničil hišo. »Moja mama je bila srce naše družine. Kljub vsem tegobam je znala obdržati pokončno držo in ni pustila, da bi nesreče vplivale na naša razpoloženja. Tudi ko je bilo nebo polno črnega dima, me je znala prepričati, da je v resnici sinje modro.« Po požaru si družina še nekaj let ni mogla privoščiti hiše in McDermott se spominja, kako so se z družino vozili po ugledni soseski in si ogledovali hiše, ki si jih niso mogli privoščiti, ker oče ni mogel dobiti posojila. »Spomnim se, kako me je bolelo srce, ker si nismo mogli privoščiti hiše.« Takrat enkrat je sebi, svojemu bratu in mlajši sestri obljubil, da si bodo enkrat takšno hišo lahko privoščili. In obljubo je izpolnil. Star 16 let je za 7000 dolarjev kupil lokalno delikateso, z dobičkom pa si je lahko financiral študij menedžmenta. Vodil jo je ves čas srednje šole in študija, nato pa se zaposlil v Xeroxu, kjer je preživel 17 let in postal najmlajši izvršni direktor podjetja. Leta 2002 mu je SAP ponudil pozicijo izvršnega direktorja za Ameriko, že čez nekaj let je prišel v izvršni odbor matičnega SAP, leta 2014 pa je kot prvi Američan postal izvršni direktor celotne korporacije.
Kdo je Hana?
Lastniki SAP, ki je delniška družba, a imajo v njej še vedno močno vlogo njeni ustanovitelji, so očitno dobro vedeli, kdaj potrebujejo tako karizmatičnega voditelja.
V Adidasu s pomočjo podatkovne analitike, ki jo nudi SAP, natančno vedo, kakšna stopala imajo v regijah, koliko kilometrov z njimi pretečejo njihove stranke ...
Leta 2015 so namreč na trg splavili verjetno najinteligentnejše poslovno orodje, imenovano Hana. Njen idejni in zasnovni oče je dr. Hasso Plattner, eden od soustanoviteljev SAP, ime Hana pa v šali stoji za poimenovanjem Hassova nova arhitektura. V Orlandu so udeleženci z zanosom govorili le o njej, SAP je namreč prvi dan konference objavil njeno drugi različico C4Hana in prav ta naj bi vodila disrupcijo na trgu CMR. Hana je že zdaj izjemno inteligentno orodje, ki obdeluje maso podatkov iz vseh sektorjev in številnih podatkovnih baz za potrebe Sapovih strank iz različnih sektorjev po vsem svetu. S Hano, recimo, eno izmed podjetij sledi izumirajočim nosorogom v Afriki, v vsakem trenutku tako vedo, kje se nahajajo in koliko jih je, drugi nadzoruje človeške migracije. Hana ne le zbira podatke, ampak tudi napoveduje trende in prepoznava vzorce, vgrajen pa ima tudi proces samoučenja. Obdeluje in analizira tudi vse vrste besedil in grafov in v njih med drugim samodejno prepoznava napake itd. Ko si ogledujem primere uporabe Hane na številnih razstavnih prostorih, se mi zdi čas, ko zares ne bomo potrebovali niti pisarniških delavcev, oddaljen le še kakšno sekundo. Nova različica C/4Hana bo zdaj poskrbela še za obdelavo vseh podatkov o potrošnikih, s čimer se pri Sapu, kot rečeno, doslej niso ukvarjali, saj so bili osredotočeni na procese, ki tečejo v ozadju. S tem pa tudi prihodnost, ko bo moj računalnik natančno vedel, kdaj sem preutrujena za nadaljevanje dela, in se avtomatično izključil ter mi ponudil sproščajočo masažo v moji neposredni bližini, verjetno ni več daleč.
Več iz rubrike
3D tisk pozitivno vpliva na gospodarstvo
Najpogosteje 3D tisk proizvaja slušne aparate, protetične pripomočke in tekaške copate.
Bomo trajnost dosegli z jedrsko fuzijo?
Znanstveniki dosegli stabilizacijo jedrskega zlivanja, kar je dober znak za prihodnost