Turistična nagrada snovalec letos trem inovativnim idejam

Slovenska turistična organizacija (STO) je za letošnje snovalce izbrala tri inovativne ideje. To so projekti Luknja v prihodnost, Slovenija - kulinarična destinacija in Simple Luxuries. Snovalci omenjenih projektov imajo do oktobra čas, da svoje ideje uresničijo in ponudijo na trgu.
Fotografija: Shutterstock
Odpri galerijo
Shutterstock

Strokovna komisija je med 40 prijavljenimi projekti izbrala devet polfinalistov, ki so se v začetku aprila komisiji predstavili tudi v živo. Po opravljenih pogovorih je komisija izbrala tri finaliste, ki bodo za nagrado prejeli po 5000 evrov bruto, so sporočili s STO.

Virtualni poligon Luknja v prihodnost, prijavil ga je Zavod za kulturo Delavski dom Trbovlje, obiskovalcem ponuja virtualno potovanje skozi rudarsko dediščino v prihodnost, ki jo bomo domnevno vsi živeli. Gre za enega redkih produktov, ki skozi turizem in na privlačen način odkriva potenciale novih medijev in kibernetike, so pojasnili v strokovni komisiji.

"Tako se v Trbovljah razvija turizem, ki skozi socialne zgodbe ter trdo in težko dediščino preteklosti prinaša humanizacijo tehnologije, spojene s tradicijo in naravo. Še posebej pa je pomembno, da produkt nastaja tudi v tesnem sodelovanju z uspešnimi lokalnimi visokotehnološkimi podjetji," je zapisala komisija, ki je prepričana, da Luknja v prihodnost v navezavi z obstoječim Virtualnim muzejem rudarstva 4. dritl lahko postane osrednja atrakcija regije, ki potrebuje izrazito inovativne rešitve, če se želi postaviti ob bok drugim, turistično bolj razvitim območjem v Sloveniji.

Projekt Slovenija - kulinarična destinacija, ki ga je prijavilo podjetje Olam, je neke vrste nadgradnja inovativne kulinarične tržnice Odprta kuhna, ki letos praznuje že šesto sezono. Nastaja integralni turistični produkt, kulinarično-informacijski center, prek katerega se bo Slovenija svetu predstavila kot povezana kulinarična oz. gastronomska destinacija. Projekt povezuje kulturno in naravno dediščino z gastronomijo. Dodano vrednost prinaša prestavitev različnih regij z izvirnimi lokalnimi in regionalnimi jedmi, kakovostnimi ponudniki in ustvarjalci rokodelci. V projekt se bodo vključevali lokalni in regijski ponudniki hrane, kmetije ter ponudniki nastanitev in dodatnih turističnih programov.

"S sejalcem že nagrajena Odprta kuhna skupaj z nastajajočo digitalno platformo, obstoječimi obiskovalci tedenskih dogodkov in uveljavljenimi medijskimi kanali celovito utrjuje blagovno znamko Slovenija - kulinarična destinacija," je zapisala strokovna komisija.

Projekt Simple Luxuries podjetja OAKVR medtem prek sodobnih spletnih tehnologij povezuje obstoječa edinstvena doživetja in razpršene lokalne zgodbe s turističnim povpraševanjem. Dodana vrednost je inovativna digitalna platforma, ki lokalno prebivalstvo in obiskovalce združuje skozi unikatna in avtentična doživetja, kot je npr. ogled rjavega medveda v naravnem okolju ali fotografiranje gamsov v Triglavskem narodnem parku. Semantična analiza, uporabljena v inspiracijskem iskalniku, ponuja personalizirana lokalna doživetja glede na posameznikove želje in potrebe.

"Platforma povezuje obiskovalce in ponudnike po načelu delitvene ekonomije in prinaša koristi tudi manjšim regijam, ki niso prepoznane kot izrazito turistične. Projekt spodbuja globalno trženje Slovenije in ima dolgoročne družbene koristi. Te bodo zadovoljevale turiste, turistični sektor in lokalno prebivalstvo," je pojasnila strokovna komisija, ki je izbrala letošnje nagrajence.

Lani so svoje turistične ideje in projekte uspešno uresničili vsi štirje izbrani snovalci. Zmagovalni projekti so sicer bili aktivni turizem za gibalno ovirane osebe (Zavod za kulturno integracijo in socializacijo družbenih skupin Ars Viva), kulinarično popotovanje z muzejskim vlakom (podjetje ABC rent a car in turizem v sodelovanju z Višjo strokovno šolo za gostinstvo in turizem Bled), plezalne počitnice na Kraškem robu (Jurij Ravnik) ter zgodba o zmaju in pehtranu (Sončna trgovina, Aleš Pevc).

Več iz rubrike