Televizijski zaslon, ki ga je mogoče okušati

Japonski profesor je razvil prototip televizijskega zaslona, ki posnema okuse hrane in ga je mogoče polizati.
Fotografija: Foto: Kim Kyung-Hoon / Reuters
Odpri galerijo
Foto: Kim Kyung-Hoon / Reuters

Nekateri pravijo, da gre za drzno potezo v času globalne pandemije. Vendar japonski profesor meni, da lahko prav v dobi covida-19 tovrstna tehnologija izboljša način interakcije z zunanjim svetom. Gre za napravo, ki ima po njegovem mnenju velik potencial. Profesor upa, da bo ustvaril tudi platformo, na kateri bodo uporabniki lahko prenašali okuse z vsega sveta in v njih uživali v udobju doma, podobno kot zdaj v glasbi.

Televizijski zaslon je treba polizati

Japonski profesor Homei Miyashita je razvil prototip televizijskega zaslona, ki posnema okuse hrane in ga je mogoče oziroma treba polizati, če želite okus okusiti. To je še en korak k ustvarjanju več-čutne uporabniške izkušnje, navaja Reuters.

Naprava, imenovana Taste the TV (TTTV), uporablja vrtiljak z desetimi posodicami z različnimi okusi, ki se razpršijo v takšni kombinaciji, da ustvarijo okus določene hrane. Vzorec okusa se nato prenese na higiensko folijo nad ravnim televizijskim zaslonom, da ga gledalec lahko poskusi.

image_alt
Video: Neuničljivi robotski ščurek se prikrade v vse špranje

V dobi covida-19 lahko tovrstna tehnologija izboljša način povezovanja in interakcije ljudi z zunanjim svetom, je dejal profesor tokijske univerze Meiji. »Cilj je omogočiti ljudem izkušnjo kot bi jedli v restavraciji na drugem koncu sveta, tudi ko ostanejo doma,« je dejal Miyashita.

Na družbenem omrežju Twitter pa so se nekateri spraševali, ali je sredi globalne pandemije res pravi čas za predstavitev naprave Taste the TV. »Med to pandemijo?« je zapisal eden uporabnikov. »Zelo verjetno je, da bo [doživela] preboj v času korone,« se je pošalil drugi.

Naprava naj bi bila relativno poceni

Profesor sodeluje z ekipo približno 30 študentov, ki je izdelala že različne naprave, povezane z okusom, vključno z vilicami, ki dajejo hrani bogatejši okus, navaja Reuters. Miyashita je dejal, da je prototip TTTV v zadnjem letu izdelal sam in da bi izdelava komercialne različice stala približno 100.000 jenov oziroma približno 770 evrov.

image_alt
Fotoaparat v velikosti zrna soli za osupljive fotografije

Potencialne aplikacije vključujejo učenje na daljavo za sommelierje in kuharje ter degustacijske igre in kvize. Miyashita se je pogovarjal tudi z različnimi podjetji o uporabi svoje tehnologije pršenja za aplikacije, kot je naprava, ki lahko na rezino opečenega kruha nanese okus pice ali čokolade. Upa tudi, da bo ustvaril platformo, na kateri bodo uporabniki lahko prenašali okuse z vsega sveta in v njih uživali.

Demonstratorka med predstavitvijo, 22. december 2021. Foto: Kim Kyung-Hoon / Reuters
Demonstratorka med predstavitvijo, 22. december 2021. Foto: Kim Kyung-Hoon / Reuters
Ena od študentk univerze Meiji je novinarjem demonstrirala TTTV in zaslonu povedala, da želi okusiti sladko čokolado. Po nekaj poskusih je samodejni glas ponovil ukaz in curki so razpršili vzorec na plastično folijo. »Nekako kot mlečna čokolada,« je dejala. »Je sladka kot čokoladna omaka.«

Več iz rubrike

ikonomija

Zaradi nakita morda ne bo smel nastopiti na domači dirki

Krovna zveza Formule 1 je že pred časom zahtevala, da Hamilton zaradi varnosti odstrani del nakita, ki ga nosi - gre za uhan oziroma okrasni vijak v nosu.

ikonomija

H&M skrbi, da bomo zaradi podražitev manj zapravljali za oblačila

Družba H&M beleži rast dobička, koristi pa imajo od močnega okrevanja po pandemiji covida-19, ki je pred letom dni v tem času močno vplivala na poslovanje.

ikonomija

Nemški delodajalci in potrošniki so zaskrbljeni

Nemški raziskovalni inštitut GfK ugotavlja, da je razpoloženje nemških potrošnikov doseglo najnižjo raven od leta 1991, odkar merijo kazalnik zaupanja.

ikonomija

Virtualna resničnost je tu. Metaverzum je strašljiv!

Kaj je te teden novega na področju metaverzuma: med vodilnimi podjetji Adobe Inc.

Komentarji: