Spletna trgovina ne pozna krize …

Klasičnim trgovcem se še vedno kolca po letu 2008, saj je bil lanski izplen trgovcev na drobno milijardo evrov manjši kot pred krizo. Ali velja isto za spletne trgovce?
Fotografija: Pexels
Odpri galerijo
Pexels

Boj na trgu je hud, opozarjajo pri Mercatorju. Njegove ostrine pa za zdaj ne poznajo v spletnih trgovinah, saj se število nakupov v njih zadnja leta ves čas veča, kar velja tudi za največjega slovenskega spletnega trgovca mimovrste.com. »V lanskem poslovnem letu, ki se je končalo marca, smo dosegli 38-odstotno rast poslovanja,« je dejala Lea Benedejčič, direktorica mimovrste.com. Tudi prva polovica letošnjega poslovnega leta naj bi obetala veliko, saj so pri spletnem trgovcu že pred prazničnim vrhuncem dosegli 20-odstotno rast glede na lansko poslovanje.

Vendar je še vedno nekaj prostora za nadaljnji razvoj, saj je spletno nakupovanje v Sloveniji pod povprečjem EU. V zadnjem letu je tovrstni nakup opravilo 39 odstotkov Slovencev, kar je 14 odstotnih točk za povprečjem in približno dvakrat manj kot, denimo, na Danskem, v Luksemburgu ali Veliki Britaniji. Kljub temu je mogoče slediti jasnemu trendu rast, kar pomeni, da je spletno nakupovanje za mnoge že postalo prva izbira, saj vidijo v njem prednosti pred fizičnimi trgovinami, je povedala Benedejčičeva in naštela vse od nižjih spletnih cen, boljše poprodajne storitve, dostave na dom …

Razvoj spreminja osnovne percepcije potrošnikov in ti trendi so pravzaprav globalni. V korak s časom želi stopiti tudi Mercator, ki vlaga v nove tehnologije, kot sta spletna trgovina ali pa, denimo, M scan, ki lajša glavobol ob plačevanju pred odhodom iz trgovine. A vse novosti niso dovolj, da bi potrošniki porabili toliko, kot so nekoč. 

Več iz rubrike