Slovenski turizem v Berlinu

Se bodo z nastopom na Mednarodni turistični borzi v Berlinu uresničili veliki načrti za prihodnost?
Fotografija: Nino Verdnik
Odpri galerijo
Nino Verdnik

Ko Združeni narodi leto 2017 naznanjajo kot mednarodno leto trajnostnega turizma za razvoj, se ena država dviga nad vse druge: Slovenija. S temi besedami so pri ugledni reviji National Geographic med nedavno Mednarodno turistično borzo v Berlinu Slovensko turistično organizacijo razglasili za zmagovalko v kategoriji trajnostnega upravljanja destinacije.

Leta 1950 si je svet ogledovalo le petindvajset milijonov turistov, lani milijardo, navajajo pri National Geographicu in opozarjajo, da takšna rast prinaša še večjo odgovornost za zavarovanje našega krhkega planeta za prihodnje generacije. Na Mednarodni turistični borzi v Berlinu so zato z nagradami svetovne zapuščine (World Legacy Reward) počastili »vizionarje današnjih potovanj, ki z do okolja prijaznimi praksami, reševanjem narave, zavarovanjem dediščine in podporo blaginji lokalnih prebivalcev osvetljujejo pot v boljši jutri«. Slovenska turistična organizacija (STO) je osvojila nagrado v kategoriji trajnostnega upravljanja destinacije.

Slovenska turistična organizacija je osvojila nagrado v kategoriji trajnostnega upravljanja destinacije.

»Lani je bila ta jadranska enklava, ugnezdena med smaragdna polja, snežene vrhove in lesketajoče se vode, razglašena za državo z najbolj trajnostnim razvojem na svetu, saj je dosegla 96 od stotih dejavnikov trajnosti, med drugim pri okolju in ozračju, kulturi in avtentičnosti, naravi in biološki raznolikosti,« nadaljujejo pri reviji National Geographic ter dodajajo, da je bila »mikavna prestolnica Ljubljana« leta 2016 zelena prestolnica Evrope. »A če se zdijo razprave o pomiku v zeleno primernejše za šolski seminar kot pa za načrtovanje počitnic, upoštevajte tole: skoraj šestdeset odstotkov Slovenije je pokritih z bujnimi gozdovi in več kot štirideset parkov in rezervatov je dom dvajset tisoč vrstam rastlin in živali, vse to pa povezujejo različne pohodne poti.«

Nino Verdnik
Nino Verdnik

Ovinkaste podeželske poti povezujejo tlakovana mesta, v katerih gostilne ponujajo jedi, kot so štruklji in v Evropi najmanj znana, a najbolj okusna vina. »Vse to v državi, ki je manjša od New Jerseyja ter ima le malo več kot dva milijona prebivalcev.« Slovenski minister za gospodarstvo Zdravko Počivalšek, ki na ITB prihaja že dve desetletji, letošnji slovenski nastop vidi kot »krono našega turističnega predstavljanja v Berlinu«, saj je bila po njegovem prepričanju stojnica večja, lepša in bolj vsebinska, Slovenija pa je bila prvič partnerica na področju kongresov in kulture.

Poleg nagrade revije National Geographic, ki smo jo v eni od petih kategorij prejeli med 150 nominiranci, smo prejeli tudi nagrado za izvedbo promocijskega filma v okviru lanske digitalne kampanje za promocijo Slovenije. Uspešen nastop, ki je s plakati in nastopi izvajalcev potekal tudi zunaj stojnice, po njegovem mnenju potrjuje pravilnost odločitve za osamosvojitev Slovenske turistične organizacije in povečanje sredstev za promocijo, »kajti že dolgo vemo, da sta rast in razvoj slovenskega turizma možna le na tujih trgih. To ne pomeni, da smo Slovenci slabi gostje, nasprotno, smo najboljši, a nas je premalo.« Minister Počivalšek je zato napovedal investicije v nove turistične zmožnosti v sklopu priprav nove strategije trajnostnega turizma do leta 2021. »Slovenija je navzven ena turistična destinacija, navznoter pa bomo prešli s štirinajstih na štiri območja: alpsko-gorsko, termalno, obalno in centralno Slovenijo z Ljubljano.«

Naša velika prednost je, da smo v samem srcu Evrope.

Skupaj z nadaljevanjem privatizacije pomembnega dela slovenskega turizma je napovedal investicije v obnovo obstoječega, saj imamo po njegovem mnenju na odličnih lokacijah nekaj hotelov, ki bodo morali napredovati, ob koncu tega obdobja pa načrtuje znatno povečanje turističnega dohodka. Če smo ga lani ustvarili dve milijardi in 350 milijonov evrov ter se prvič približali enajstim milijonom prenočitev, pri čemer smo jih leta 2015 prvič presegli deset milijonov, želimo do leta 2021 doseči štiri milijarde evrov, je poudaril slovenski minister za gospodarstvo.

»Če nič drugega, od vsake milijarde na novo država dobi 180 milijonov evrov DDV, zato se nam splača vložiti dvajset milijonov, da bomo na koncu tega obdobja imeli 360 milijonov več za državo.« Načrtuje deset novih hotelov ter finančne pogoje, ki bodo sedanjim in novim investitorjem omogočili lažje odločanje zanje – v obdobju rasti svetovnega turizma je to skupaj z velikim številom atraktivnih lokacij v Sloveniji dovolj močan magnet za potencialne investitorje. To pa po njegovem prepričanju ne bo odločitev za poceni množični turizem, nova strategija bo poudarjala drugačnost in kakovost slovenskega turizma in zato tudi imela visoko ceno.

»Navsezadnje si nismo izmislili nič novega, samo pogledali smo, kako te zadeve rešujejo naši severni sosedje.« Poudarja predvsem segment družinskega turizma, družinskih hotelov in timski pristop, sodelovanje lokalne skupnosti in podjetij pri večjih investicijah in izkoriščanju vseh naravnih potencialov – pa tudi, da je vlaganje v turizem dolgoročni proces, treba se je lotiti aktivnosti, ki bodo omogočile, da bomo jutri imeli več.

Nino Verdnik
Nino Verdnik

Naša velika prednost je, da smo v samem srcu Evrope, je poudaril slovenski minister, da imamo v premeru petsto kilometrov številna velika mesta in zato velik potencial za najrazličnejše vrste turizma od poslovnega do zdraviliškega, poleg tega pa naš turizem ni sezonski, ampak je mogoč vse leto. Nemčija je po številu svetovnih turistov na drugem mestu na svetu, pred nekaj leti so jo prehiteli Kitajci. Lahko smo zadovoljni, da je Slovenijo lani obiskalo 294.000 nemških turistov, ki so ustvarili 775.000 prenočitev ali 7,1 odstotka več kot leto pred tem. »Če upoštevamo, da so najbolj potujoč narod, da jih je več kot osemdeset milijonov in kako blizu smo jim, pa mislim, da s tem rezultatom ne smemo biti zadovoljni, in bomo nadaljevali povečano promocijo na nemškem trgu.« Še posebej sistematično naj bi se začeli ukvarjati z južnimi predeli države, med njimi z Bavarsko in Baden-Württembergom.

Državna sekretarka Eva Štravs Podlogar je ob vstopu Ane Roš v sam svetovni vrh omenila tudi našo dobro kulinariko, ki jo zna ceniti tudi nemški trg, šport in slovensko kandidaturo za partnerstvo na frankfurtskem knjižnem sejmu. »Smo v paketu!« Minister Počivalšek pa je dodal sodobno digitalno promocijo, ki daje velike možnosti malim državam, stabilne gospodarske razmere, ki dvigujejo prepoznavnost Slovenije v svetu, ter naše športnike, ki še posebej vzbujajo pozornost.

Še posebej pomembna tema pogovorov je bila digitalizacija.

Nemčija je za Slovenijo pomembna tudi za drugo gospodarsko sodelovanje, med drugim pri iskanju investitorjev za nadaljevanje privatizacijskega procesa, saj je že zdaj tretja partnerica pri investicijah in na tretjem mestu po številu turistov med tujimi državami. »V Sloveniji je 750 podjetij v nemškem solastništvu,« je navedel Zdravko Počivalšek, ki si želi investicij v turizem, poleg tega pa je Nemčija najpomembnejša partnerica Slovenije tudi drugje. Lanska blagovna menjava je bila po nemških podatkih 10,34 milijarde evrov, kar je 6,26 odstotka več kot leta 2015, Slovenija je ena redkih držav, ki v Nemčijo več izvažajo, kot iz nje uvažajo, upoštevati pa je treba tudi storitve in investicije. Še posebej je treba omeniti sodelovanje avtomobilske industrije, kjer so naši dobavitelji inovativni in marsikje razvojni partnerji, zato minister Počivalšek verjame, da se bodo prilagodili tudi postopnemu prehodu na električne avtomobile.

Zato je bilo za slovenskega ministra za gospodarstvo še posebej pomembno srečanje z nemško kolegico Brigitte Zypries. »Te dobre odnose želimo ohranjati, z dobrim sodelovanjem z nemško industrijo pa imamo tudi neposreden vpliv na digitalizacijo v gospodarstvu. Njihova politika industrije 4.0 je tista, ki tudi našim dobaviteljem narekuje digitalizacijo, zato imamo kot država lažje delo, k temu jih spodbujajo že kupci.« Še posebej pomembna tema pogovorov je bila digitalizacija malih in srednjih podjetij. O tem in drugem sodelovanju se bodo konkretno dogovarjali na investicijskih konferencah v posameznih nemških deželah, nemška gospodarska ministrica pa je tudi sprejela povabilo na obisk v Sloveniji. 

Več iz rubrike

ikonomija

Kakšen Rolex - to so ure na katere prisegajo najbogatejši

Čeprav so drage ure že od nekdaj simbol bogastva pa temu pogosto ni tako. Elon Musk, Jeff Bezos in Bill Gates s ponosom nosijo poceni ure.

ikonomija

Slovenija je nova podpisnica Rimske deklaracije

Slovenska digitalna koalicija je podpisala futuristično Rimsko deklaracijo, ki jasno spodbuja tehnološki razvoj, predvsem pa poudarja pomembnost računalništva in informatike v šolstvu.

ikonomija

Nakupovalna platforma Shoppster debitira v Srbiji, jeseni bo predstavljena v Sl…

V Sloveniji bo zaživela nova nakupovalna platforma United Group shoppster.com.

ikonomija

Nasvidenje stari LTE, dobrodošla pametna mesta 5G

Med številnimi novostmi prihodnosti, ki jih bo omogočil 5G, bodo pametna mesta ena najbolj revolucionarnih.

Komentarji: