Roboti bodo koristni tudi v storitvenem sektorju

Pogovor z Brunom Schnekerburgerjem, predsednikom robotske divizije Yaskawa Europe.
Fotografija: Reuters
Odpri galerijo
Reuters

Kako pametni so že danes roboti?

Vsak dan postajajo pametnejši. Trenutno se osredotočamo na to, kakšne dragocene informacije bodo imeli za naše stranke in kako bodo te lahko čim bolje izkoriščale to opremo.


POVEZAN ČLANEK "ROBOTI POSTAJAJO VEDNO BOLJ PREDVIDLJIVI" PREBERITE TU.


Ampak industrijski roboti so še vedno dragi. Katere industrije jih uporabljajo največ?

Vodi avtomobilska industrija. Ker pa je programiranje robotov vse bolj preprosto, jih lahko hitreje namestimo in s tem tudi hitreje ustvarimo vrednost. Naložba se velikokrat povrne že v dveh ali treh letih. Investicija v industrijskega robota ni več tako velika, kot je bila nekoč, zato jih vse pogosteje uporabljajo v različnih industrijah, pa tudi vse več manjših podjetij se odloča zanje – recimo tudi obrtniki. Ker danes primanjkuje obrtnikov, bi vrzel lahko pomagala zapolniti robotika. V obrtništvu bi lahko opravljali vsaj preprosta in monotona dela. Z robotiko in avtomatizacijo postajajo dostopne mnoge dobrine večjemu številu ljudi.

Reuters
Reuters

 

V kateri industriji lahko v bližnji prihodnosti pričakujemo razmah robotov?

Mislim, da bodo precej iskani v storitveni industriji in logistiki. Veliko dobrin moramo premakniti z enega konca na drugega, vendar težko rečem, da v kakšni industriji ne bodo pomembni.

Kaj pa porečete na očitke, da bodo roboti ljudem odvzeli delovna mesta?

Roboti ne bodo povsem izpodrinili delovnih mest, ampak bodo omogočili njihovo ohranjanje. Ne bodo nadomestili ljudi v celoti, ampak le tam, kjer delovne sile ni.

Kaj vas je v zadnjih desetih letih na področju napredne tehnologije in robotike najbolj presenetilo?

Uf … Mislim, da umetna inteligenca in strojni vid. Danes z uporabo strojnega vida lahko identificiramo predmete, ki jih zgolj s procesiranjem slike nismo mogli. To je nedvomno fascinantno. Bo pa razvoj v tej panogi šel še naprej – roboti bodo morali biti bolj senzitivni in imeti boljši »občutek« za delo, da bodo bolj uporabni na širših področjih.

Menite, da bodo roboti nekoč »človeški«?

Ne. Postajajo pa vse bolj koristni tudi v storitvenem sektorju, kar sicer ni primarna usmerjenost Yaskawe. Glede na to, da se to področje robotike izjemno razvija, si lahko predstavljamo, da bi pomagali starejšim, ki bodo lahko ostali doma in imeli dejansko robotskega pomočnika. Ali pa avtonomna vozila – danes, recimo, po določeni starosti ne moreš več voziti avtomobila. Če bo avtonomna vožnja splošno sprejeta in bo varna, bi to lahko pomenilo svobodo in neodvisnost za starejše ljudi, ki ne smejo več voziti.

Več iz rubrike