Podjetniške zvezde: Atotech Slovenija

V dvajsetih letih postali lep metulj.
Fotografija: Jože Suhadolnik
Odpri galerijo
Jože Suhadolnik

Atotech Slovenija, člen mednarodnega Atotecha, ki ga je lani prevzelo od francoskega Totala ameriško investicijsko podjetje Carlyle, na leto proizvede več kot 15.000 ton kemijskih izdelkov, samo v zadnjih dveh letih so v proizvodnjo vpeljali več kakor 800 novih izdelkov. Gre za različne izdelke, predvsem zahtevne preparate za zaščito kovin, plastike in tiskanih vezij, ki se uporabljajo v avtomobilski, kovinski, pohištveni in sanitarni industriji, industriji bele tehnike in še marsikje drugje.

Celo pri kristalih Swarovski, ki z Atotechovo galvanizacijo postanejo še bolj privlačni. Ker večino izdelkov prodajo sestrskim podjetjem znotraj Atotecha in ker sestrska podjetja dobavljajo tudi avtomobilski industriji, je za njihovo rast pomembna ponovna rast v avtomobilski industriji. Dr. Mariana Karla Rebernik (letošnja prejemnica nagrade GZS), že skoraj 30 let zaposlena v tem podjetju in več kot 26 let direktorica podjetja, pravi: »Avtomobilska industrija je tista, ki narekuje tempo in je pomembna tako glede razvoja izdelkov in dizajna obdelav kakor tudi obsega poslovanja našega podjetja nasploh.« Pri galvanizacijski obdelavi je zlasti v avtomobilski industriji pomemben krom in prav Atotech je nedavno poslal na trg novo generacijo trdega kroma na podlagi trivalentnega kroma namesto na podlagi problematičnega šestvalentnega kroma.

Jože Suhadolnik
Jože Suhadolnik

Ambasadorji zdravih delovnih mest

Glavni razvoj vseh omenjenih 800 in več izdelkov poteka v raziskovalnih centrih Atotecha v Nemčiji, Ameriki in na Japonskem, a naloga proizvodne lokacije v Podnartu je, da veliko večino množice izdelkov in delovnih procesov vpelje v svoj laboratorij in proizvodnjo, kjer potekajo analize izdelkov, postopkov obdelave, uporabljenih na končnih izdelkih pri kupcih.

V 20 letih smo se razvili iz gosenice v lepega metulja. Naša evolucija se nadaljuje in še ni dosegla svojega vrha. Leta 1997 smo imeli 2,5 milijona evrov prihodkov, lani 31,4 milijona evrov.

Seveda je za to pomembno nenehno izobraževanje – na vseh področjih, kar tudi izvajajo; kemiki pridejo tudi iz Berlina, starejši učijo mlajše ipd. Odprti so za študente, ki jim vsako leto odprejo vrata za prakso, nemalokrat iz nabora mladih na praksi izberejo svoje bodoče sodelavce.
Vse to se potrjuje v poslovni uspešnosti: pred dvajsetimi leti, leta 1997, so bili njihovi skupni prihodki 2,5 milijona evrov, lani pa že 31,3 milijona evrov. Ob tem prometu so dosegli 1,4 milijona evrov čistega dobička. To se na koncu kaže tudi v dodani vrednosti na zaposlenega, ki v slovenskem Atotechu že presega 61.300 evrov na zaposlenega, povprečna plača na zaposlenega pa je okrog 1700 evrov. Mariana Karla Rebernik: »Iz vsega tega je razvidno, kako smo se v 20 letih razvili iz gosenice v lepega metulja. Z vso našo proizvodnjo, certifikati, novimi skladišči, laboratoriji, moderno čistilno napravo, našim odnosom do narave, čebelicami na vrtu, vrtino za merjenje podtalnice, kodeksom etike smo ambasadorji za zdrava delovna mesta, dokazujemo svojo evolucijo in jo iz dneva v dan nadaljujemo.«

Jože Suhadolnik
Jože Suhadolnik

Več scenarijev »neljubih« dogodkov

Izjemno urejenega okolja ob obisku tovarne ni mogoče spregledati, to potrjujejo tudi čebele, ki so dobile svoje čebelnjake na tem zelenem dvorišču in delujejo kot že kar nekakšna živa blagovna znamka podjetja, prijaznega do okolja. Kljub temu se poraja vprašanje, kako so ravnali potem, ko se je Sloveniji zgodil Kemis, saj so verjetno tako zaposleni kot tudi širša okolica postali na tovrstne nesreče še bolj občutljivi. Rebernikova je prepričana, da se večina podjetij, ki se ukvarjajo z rizičnimi, do okolja manj prijaznimi dejavnostmi, temu ustrezno obnaša tako s svojim poslovanjem in svojo opremo kakor z dokumentacijo, ki jo mora imeti za te namene. »Naše podjetje ima oblikovanih več scenarijev za morebitne neljube dogodke. Za sleherni takšen dogodek so predvideni ukrepi, kako v takšnih primerih ravnati. Predvideni ukrepi zajemajo njihovo izvajanje znotraj podjetja pa tudi v bližnji okolici.«

Kako je biti direktorica v tako moškem podjetju, kot je videti korporacija Atotech? Ženske morda razmišljamo širše ne le o rezultatih, ampak tudi o ljudeh, družinah, več možnih rešitvah, pravi Rebernikova. In poudari: »Ravnovesje je težko doseči, toda kaj pomeni biti general(ka), če kolektiv ni dober. Pomembno je, da se kot vodja zavedaš pomena energije v kombinaciji moških in žensk. Za uspeh celotnega podjetja je pomemben prispevek slehernega zaposlenega ne glede na spol.«

Več iz rubrike