Podjetje kot feniks: Družba, tehnologija in kapital

Peter Hinnsen, po rodu iz Belgije, sicer pa občasni prebivalec Silicijeve doline, je serijski podjetnik, svetovalec in govorec, ki najpogosteje predava o radikalnih inovacijah, voditeljstvu in vplivu digitalnega okolja na družbo in poslovanje. Svoje znanje je delil tudi s slovensko publiko.
Fotografija: Slika je simbolna: Detajl vaze z ročaji v obliki feniksa iz zlata z rubini, safirji in biseri iz leta 1601.
Odpri galerijo
Slika je simbolna: Detajl vaze z ročaji v obliki feniksa iz zlata z rubini, safirji in biseri iz leta 1601.

Govorec je avtor štirih poslovnih knjižnih uspešnic in v svoji zadnji knjigi Dan po jutrišnjem (The Day After Tomorrow) piše o preživetju v obdobju radikalnih inovacij. Prav te teme se je dotaknil tudi na predavanju na konferenci digitalnih komunikacij Diggit na Gospodarskem razstavišču.

Organizatorji so ga prepoznali kot zelo zaželenega govorca, saj je v preteklosti predaval na najuglednejših svetovnih konferencah in dogodkih, kot so Google Think Performance, Nimbus Ninety, NEXT Berlin in TEDx, ter tudi podjetjem, med katerimi so PayPal, MasterCard, Microsoft, SAS, Accenture in Apple.

Trenutno se posveča pomoči podjetjem, da postanejo bolj fluidna in inovativna za preživetje v »dnevu po jutrišnjem«. Obiskovalce je izzival z vprašanjem »Ali se lahko povsem preobrazite, celo pod izjemnim pritiskom, da boste na koncu še močnejši? To je definicija feniksa, pot prenove, odpornosti in pomladitve.«

Ko ustvarjate nov poslovni model, imejte v mislih vse tri vertikale prihodnosti - družbo, tehnologijo in kapital. Foto Kaja Kovič
Ko ustvarjate nov poslovni model, imejte v mislih vse tri vertikale prihodnosti - družbo, tehnologijo in kapital. Foto Kaja Kovič


Koncept feniksa po njegovem mnenju lahko prenesemo na organizacije in podjetja, pa tudi na posameznike, menedžerje in voditelje. A verjetno je najpomembnejše, da ga uporabimo na ravni družbe, držav, revij in narodov.


Ker stojimo tik pred tehnološko revolucijo, je zelo pomembno, da se zavemo, na katera področja življenja bodo naše inovacije vplivale. Za to ne potrebujemo futurističnih leč ali rentgenskega videnja, le dober premislek. Zakaj je podjetje Colgate razširilo poslovni model z ustne higiene na izdelovanje lazanj? »Na tej točki ni potreben globok razmislek, le pogled v občinstvo. To je popolna brca v temo in vsem se obrača želodec, ko pomislimo na lazanjo Colgate,« v smehu pojasni Hinssen. Po drugi strani pa je pohvalil razširitev poslovnega modela pri podjetju Amazon, ki se danes ukvarja ne le s prodajo knjig, temveč tudi spletno trgovino drugih izdelkov ter fizičnimi trgovinami, prehaja tudi v posel z droni in zdravo prehrano, oče Amazona pa je po takem uspehu postal najbogatejši Zemljan.

Po podobni poti gresta tudi Elon Musk in Mark Zuckerberg, a pri njima gre za etični pomislek, sploh pri slednjem je množica precej skeptična. »Musk in Zuckerberg tisto, kar delata, delata dobro. Inovirata. In ko brcneta v temo, se dvigneta kot feniks. Pomagata ljudem reševati težave in ti to cenijo. Musk morda ni tako priljubljen, ker je izredno samosvoj, pri Zuckerbergu pa gre za bojazen, da bi izrabil podatke, ki jih poseduje. Ne pozabite, da so podatki nova nafta. Tisto podjetje, ki bo imelo največ podatkov in ki jih bo znalo uporabiti, bo doživelo tak uspeh, ki si ga trenutno niti ne znamo predstavljati. Žal so sredstva za liberalizacijo postala sredstva za nadzor in tehnološki giganti to uporabljajo sebi v prid.«

Za konec je serijski podjetnik opozoril ostale ljudi iz podjetniške branže, naj ne pozabijo na moralna načela, saj se nove generacije močno koncentrirajo na altruizem, ekologijo in dobrodelnost različnih blagovnih znamk. »Ko ustvarjate nov poslovni model, imejte v mislih vse tri vertikale prihodnosti - družbo, tehnologijo in kapital; le tako vam bo uspelo v množici potrošnikov, ki se vedno raje vračajo nazaj h koreninam.«

Več iz rubrike