3 razlogi ZA in PROTI nakupu električnega avtomobila
Avtomobili na električni pogon so vedno bolj izpopolnjeni, njihova ponudba pa je vedno bolj razširjena, saj vedno več proizvajalcev vstopa na to področje. Potrošniki po drugi strani električna vozila kupujejo predvsem zaradi finančnih razlogov ali pa iz skrbi za okolje.
Kakorkoli, pred nakupom verjetno marsikdo pretehta vprašanja, kot so: kakšen je doseg električnih vozil v primerjavi z avtomobili, ki jih poganjajo fosilna goriva; ali lahko z nakupom električnega vozila privarčujemo, ali predstavljajo le še večji strošek; kako dolgo zdržijo baterije, kako draga bo njihova menjava in tako naprej.
V nadaljevanju bomo odgovorili na nekaj najpogosteje zastavljenih vprašanj o električnih vozilih.
Posledice energetske krize se čutijo povsod, kar skrbi večino ljudi, zlasti tiste iz gospodinjstev z nižjimi dohodki. Mnogi se sprašujejo, kako bi lahko v tem času zmanjšali stroške – Ali lahko električna ali hibridna vozila pri tem kaj pomagajo? Na spletnem portalu Euronews sta Tilmann Vahle in Matthias Ballweg, vodji platforme za krožno mobilnost SYSTEMIQ, odgovorila na najpogosteje zastavljena vprašanja in mite o električnih vozilih.
Kakšen je doseg električnih vozil v primerjavi z običajnimi?
Doseg električnih vozil je na splošno približno enak dosegu 'običajnih' avtomobilov na fosilna goriva in je bistveno boljši kot pri hibridnih vozilih. Električni avtomobili imajo običajno doseg do 350 kilometrov z enim polnjenjem.
Ko se baterija izprazni, jo je mogoče v nekaj urah - ali celo v pol ure pri nekaterih zmogljivejših modelih - ponovno napolniti do 80 odstotkov. To je seveda odvisno tudi od razpoložljivega napajanja polnilne vtičnice. Če ostanemo pri baterijah, se zdi, da so dejansko zasnovane tako, da trajajo dlje od življenjske dobe samega vozila.
Trenutno znaša približno 80 odstotkov življenjske dobe baterij od 12 do 15 let, vendar tudi ta številka nenehno raste in se lahko v bližnji prihodnosti podaljša celo na 20 let, navaja Euronews.
Kolikšni so stroški električnega vozila in ali lahko kupimo rabljenega?
Na nekaterih trgih so električna vozila tako iskana, da so lahko rabljeni avtomobili dejansko dražji od novih. Sicer pa nakup rabljenega električnega avtomobila poteka na enak način kot nakup običajnega – ob sebi je dobro imeti tehničnega strokovnjaka, ki bo lahko ocenil verjetno preostalo življenjsko dobo vozila in pomagal pri ocenjevanju njegove resnične vrednosti.
Za sodobne akumulatorje je na voljo izpopolnjena analitična programska oprema, ki lahko pripravi to oceno. Pričujoči potni list EU za akumulatorje bo vseboval vse ustrezne informacije, ki bodo omogočile oceno življenjske dobe akumulatorja z minimalnim naporom. Srednjeročno bo nakup rabljenih električnih avtomobilov še lažji, cenejši in zanesljivejši od običajnih avtomobilov z notranjim izgorevanjem.
Stroški električnega vozila pa se zelo razlikujejo glede na lokalne stroškovne razmere, vendar je danes vožnja električnih vozil vedno cenejša od vožnje običajnih vozil. Stroški goriva se vedno spreminjajo, medtem ko so stroški električne energije bolj stabilni. Poleg tega lahko v številnih državah Evropske unije ob nakupu električnega vozila prejmete subvencije in oprostitev plačila nekaterih davkov, zaradi česar se skupni stroški zmanjšajo.
Zaradi manjšega števila gibljivih delov in manjše uporabe zavor pa predstavljajo električna vozila približno 60 do 90 odstotkov nižje stroške vzdrževanja. Po drugi strani pa je zavarovanje električnih vozil lahko dražje, ker so običajno močnejša pri pospeševanju in težja zaradi baterije. Vendar je to le eden od številnih elementov, ki vplivajo na celotne stroške.
Ali so električna vozila varna in ali bodo sčasoma kaj cenejša?
Če pogledamo Teslo, se zdi, da so električna vozila varnejša od vozil z motorjem z notranjim motorjem. Tesla se je na preskusih trčenja stalno uvrščala med najvarnejše avtomobile, saj je baterija neverjetno stabilna.
Prav tako se zdi, da vreme nima večjega vpliva na delovanje električnih vozil v primerjavi z običajnimi vozili. Norveška ima največ električnih vozil na prebivalca, zato ekstremni mraz očitno nima tako velikega vpliva na njihovo delovanje, pojasnjuje Euronews.
Če se dotaknemo še cene – do leta 2030 se bodo stroški nakupa verjetno znižali, ne le zato, ker tehnologija baterij močno napreduje, temveč tudi zato, ker je električna vozila preprosteje izdelati. Potrebujejo veliko manj gibljivih delov. Posledično bi se lahko proizvodni stroški do leta 2030 zmanjšali za 20 do 40 odstotkov, obratovanje in izdelava vozil pa bi bila cenejša kot danes.
Več iz rubrike
3D tisk pozitivno vpliva na gospodarstvo
Najpogosteje 3D tisk proizvaja slušne aparate, protetične pripomočke in tekaške copate.
Bomo trajnost dosegli z jedrsko fuzijo?
Znanstveniki dosegli stabilizacijo jedrskega zlivanja, kar je dober znak za prihodnost