Ogromna kazen za instagram

Velikan družabnih medijev bo moral plačati 405 milijonov evrov kazni, po mnenju EU ni upošteval zakonov, ki so bili sprejeti za varovanje zasebnosti otrok.
Fotografija: Foto: Dado Ruvic/Reuters
Odpri galerijo
Foto: Dado Ruvic/Reuters

Evropska unija se ni šalila, ko je napovedala, da bo kaznovala vsa tehnološka podjetja, za katera bo ugotovila, da kršijo njene zakone. Zdi se, da je Instagram naslednji v vrsti za kazen.

Velikan družabnih medijev bo moral plačati 405 milijonov evrov kazni, saj po mnenju EU ni upošteval zakonov, ki so bili sprejeti za varovanje zasebnosti otrok.

Ta kazen je povezana z uredbo GDPR. Meta za zdaj še ni komentirala te teme.

Ko smo nazadnje slišali, je bila končna odločitev po preiskavi, ki jo je opravilo podjetje, še vedno vprašljiva. Odločitev je bila sprejeta po posvetovanju s številnimi odbori in organi, za katere je znano, da v Evropski uniji obravnavajo takšne primere. Med njimi so imena, kot sta EDPB in DPC.

Novica zagotovo ni bila tista, ki naj bi tako zgodaj pricurljala v javnost, kot je bilo razkrito prek poročila Politico, prav tako naj bi se mnogi ne zavedali natančnega obsega te kazni, namenjene Meti. Gre za približno 403 milijone dolarjev, če upoštevamo trenutni menjalni tečaj, vendar nadaljnjih posodobitev v zvezi s to preizkušnjo ni.

DPC iz Irske je novico vendarle potrdil in dodal, kako je do končne odločitve prišlo prejšnji teden v petek in da res vsebuje tako mastno globo. Omenili pa so tudi, da v zvezi s tem ne bodo dajali dodatnih pripomb. Namesto tega bomo morali počakati do naslednjega tedna, ko bo poročilo temeljito objavljeno.

Foto: Reuters
Foto: Reuters

To je nedvomno ena največjih kazni s strani GDPR, ki so bile v zadnjem času izrečene proti Instagramu. Septembra lani je bila Meta WhatsApp zaradi številnih kršitev v zvezi s pravili GDPR o preglednosti kaznovana z vrtoglavimi 267 milijoni dolarjev.

Ta posebna pritožba zoper Instagram je povezana z obdelavo podatkov, povezanih z otroki, v aplikaciji. To je povezano s tistimi, ki so povezani s poslovnimi računi in so vidni v sistemih za registracijo, opisanih za uporabnike.

Uredba GDPR pravi, da so lahko takšni računi otroških uporabnikov privzeto nastavljeni kot javni. In to vse do trenutka, ko bi uporabnik spoznal napako in ga na koncu nastavil na zasebnega. Če pa ne bi izvedel spremembe, bi se tako nadaljevalo še naprej.

To vsekakor ni šokantno za številne ljudi, saj je uredba GDPR znana po uveljavljanju tako strogih pravil in predpisov, ko gre za oblikovanje zasebnosti. Pripravili so številne določbe, ki krepijo zlasti zaščito otrok.

Prav tako zagotavljajo, da so vse storitve, namenjene otrokom, pregledne in zagotavljajo odgovornost prek jasnih navodil, ki jih lahko razumejo številni mladi uporabniki.

V tem konkretnem primeru bomo kmalu dobili boljšo razlago o tem, katere napake je storil Instagram in zakaj ga je GDPR tako strogo kaznovala, saj bo poročilo objavljeno naslednji teden.

Brez dvoma bodo ti naslovi za Instagram in Meto resnično boleči. Vendar pa naj bi zadevo pozorno spremljal še en tekmec. Govorimo o TikToku, ki ga trenutno ocenjuje tudi DPC v zvezi s podatki otrok in načinom, kako aplikacija z njimi ravna.

Do odločitve o tej zadevi je še čas, saj jo je DPC odprl šele pred kratkim.

Razlog, zakaj je bil primer Instagrama obravnavan s tolikšno zamudo, je, da je bilo v zvezi z osnutkom odločbe, ki ga je pripravila Irska, vloženih več ugovorov. Ta je na koncu vzpostavil sistem ureditve za rešitev spora, ki je bil dodan več mesecev, preden je prišlo do odločitve.

Povzeto po: Digital Information World

Več iz rubrike