Oblikovanje avtomobila je kot pisanje romana

Avtomobili so premikajoče se skulpture. Ko so dobro zasnovani, poosebljajo tako umetnost kot znanost, hkrati pa vzbujajo čustva, navezanost in strast.
Ideja ali celo okoljska potreba, ki je spremenila avtomobilsko industrijo in začela ustvarjati električna vozila, je v resnici vznemirljiva, saj spontano ustvarja nov nabor parametrov, ki bodo zagotovo spodbudili oblikovalske odzive v smer ustvarjanja avtomobilov ne le kot statusne simbole, ampak celo kot toteme. ( Totem, tj. sveti predmeti, ki bodo simbolizirali naša prepričanja, verovanje, vizije in smisel).
Torej, ideja trajnosti ni nujno naporno delo, temveč izziv. Nasprotno, električni avtomobili imajo potencial, da postanejo svetilniki sveta, kjer ekološka naravnanost opredeljuje njegovo estetske strogost, togost, minimalizem.
Tako meni vsaj meni avtomobilski oblikovalec, nekdanji vodja zunanjega oblikovanja pri Rolls-Royceu, zdaj pa neodvisni oblikovalec, ki vodi njegovo istoimensko podjetje, Marek Đorđević, ki je dejal: "Vsakič, ko oblikujete avto, je, kot da pišete roman."
Veliki ustvarjalci želijo svoje klasike prenesti v 21. stoletje
Da bodo avtomobili prihodnosti na električni pogon, je zdaj neizogibno. Ali bodo obdržali oblikovne podpise bencinskih modelov, ki so bili pred njimi, pa se še ne ve.

Električne ponudbe luksuznih privržencev se šele začenjajo pojavljati. Mercedes, Porsche in Audi so svoje električne avtomobile že predstavile v lanskem letu. Ferrari, Maserati, Bentley, Lamborghini pa na svoje električne avtomobile še čakajo, saj so šele v fazi nastajanja. A nekaj njihovi promo materiali že razkrivajo, tj, da bosta denimo Rolls-Royce Spectre in Maseratijev GranTurismo – nadaljevala oblikovalski jezik in formo ter slog, ki ohranjajo značilni videz znamke.
Zaradi drugačnega polnjenja, zaradi baterije in drugih tehnoloških pojavnosti se bodo morali oblikovalci prestižnih avtomobilskih znamk vendarle rahlo morali prilagoditi pri načrtovanju dizajna. A prav gotovo bodo našli inovativne rešitve, s katerimi bodo upravičili ugled blagovnih znamk.
Estetika avtomobila je kot roman
"Vsakič, ko oblikujete avto, je, kot da pišete roman," pravi avtomobilski oblikovalec Marek Đorđević, nekdanji vodja zunanjega oblikovanja pri Rolls-Royceu, zdaj pa neodvisni oblikovalec, ki vodi njegovo istoimensko podjetje.
"Vsaka znamka ima svojo zgodbo in to zgodbo poveš skozi vsak avtomobil."
Da bi bil uspešen, mora vsak avtomobil odražati to zgodbo, »a tudi to mora premakniti naprej,« pravi Đorđević. Nič ni bolj zastarelo od avtomobila, ki je zasnovan tako, da izgleda "futuristično", brez premisleka o tem, čemu stremi blagovna znamka, za katero oblikovalec ustvarja. Pri tem pa Đorđević pripomni, da bi električna revolucija utegnila postati priložnost za to, da se na ceste povrnila skromnost, ne samo glede porabe, temveč tudi glede velikosti, linije in oblike.
In kdaj se bomo na cesti ozirali za večno klasiko, eleganco, ki bosta našo pozornost pritegnili s trajnostjo in hitrostjo? Lastniki najdražjih avtomobilskih znamk obljubljajo, da že leta 2023.
Več iz rubrike
Čaka Spotify enaka usoda kot Netflix?
Ljubitelji glasbe, pripravite se. Morda vas bo udarilo po žepu. Morda bo Spotify podražil vsebine. Vas zanima, zakaj?
Applova funkcija za varovanje zasebnosti bo Facebook stala milijarde
Apple meni, da bi morali imeti njihovi uporabniki možnost izbire glede deljenja podatkov, ki se zbirajo o njih, ter načina njihove uporabe.