Netflix in Youtube že znižujeta privzeto ločljivost pretočnih vsebin

Vsi uporabniki bomo morali prej ali slej spremenitisvoje internetne navade, saj infrastruktura sicer ne bo zdržala.
Fotografija: K ukrepu je pozval evropski komisar za notranji trg Thierry Breton
Odpri galerijo
K ukrepu je pozval evropski komisar za notranji trg Thierry Breton

Zaradi pandemije koronavirusa se mnogi Evropejci v času zadrževanja doma po zabavo obračajo na splet, zato so povezave močno obremenjene. Ameriška ponudnika pretočnih in drugih video vsebin Netflix in Youtube bosta znižala privzeto ločljivost pretočnih vsebin v Evropi, da bi zmanjšala obremenitev spleta, sta sporočila danes.

K ukrepu je pozval evropski komisar za notranji trg Thierry Breton. Kot je dejal, ogromne količine posnetkov v najvišji ločljivosti občutno upočasnjujejo spletne povezave. Na Twitterju pa je Breton zapisal še, da naj uporabniki, če ni nujno, preklopijo na standardno ločjivost, da zavarujemo internet . Torej #SwitchToStandard.

Pri Googlu, ki ima v lasti Youtube, so poudarili, da bodo prošnji prisluhnili, a so obenem zagotovili, da so že sami zagotovili ukrepe za zmanjšanje obremenitve omrežja. Netflix pa je sporočil, da bo ukrep njihov promet na evropskih omrežjih zmanjšal za približno četrtino, a bodo uporabniki še vedno deležni dovolj visoke ločljivosti vsebin.

Zorko: Uporabljamo internet varčno

Tudi v Sloveniji je po naših podatkih obremenjenost internetne infrastrukure na kritični točki. Če bi vsi na enkrat recimo začeli uporabljati video konference, bi se omrežje sesulo, podjetja, ki skrbijo zanj pa so preobremenjena in nimajo dovolj kadrov. Uporabniki bodo zato morali čas bolj kot ob internetnih vsebinah začeti preživljati s knjigo in časopisi.
 
Igor Zorko, podpredsednik GZS in predsednik  Združenja za informatiko in telekomunikacije. je opozoril, da moramo vsi, posamezniki, podjetja in država razumeti, da gre za trenutno kritično infrastrukturo, za katero moramo skrbeti kot posamezniki in kot država ter jo uporabljati pametno in varčno.
 
"V sedanjih razmerah epidemije z koronavirusom so se v parih dneh pokazale vse potrebe in usmeritve digitalne transformacije Slovenije kot družbe in države. Če želimo osnovno kondicijo poslovanja in življenja v Sloveniji, v času ko se je več kot 50 odstotkov vsega preselilo na splet in virtualno okolje, je potrebno enako kritično zagotavljati in nadgrajevati infrstrukturo. Nujno je elektronsko poslovanje in življenje brez stikov kar velja za delo od doma, podpisovanje pogodb, uporaba eRačunov, plačevanje preko spleta, elektronsko vročanje. Poslovanje od doma je mešanica osebnega življenja in delavnega mesta, kar spremeni veliko navad in okvirjev. Ob tem pa pomeni veliko odvisnost delovanja Slovenije od spleta, rešitev v oblaku, električnega omrežja, tehnike in telekomunikacij," je dejal in dodal: "Omejitve z denarjem, ljudmi, storitvami in tehniko so že prisotne in bodo še trajle. Zato moramo biti čim bolj samooskrbni, zagotoviti primerne podporne krizne mehanizme in virtualno okolje Slovenije. Vsekakor pa v teh trenutkih z digitalizacijo v poslu ne gre odlašati, saj drugih možnosti praktično ni."

Operaterji: Delamo vse kar je v naši moči
 
Telekom Slovenije, Telemach in A1 delajo vse, kar je v njihovih močeh, da uporabnikom zagotavljajo nemoteno delovanje storitev tudi ob izjemno povečanih obremenitvah omrežij, so sporočili danes.

Tudi oni namreč v v zadnjem obdobju zaradi povečanega obsega dela in šolanja na daljavo zaznavajo izjemno povečanje uporabe komunikacijskih storitev.

V Telekomu Slovenije, Telemachu in A1, ki so tudi člani Sekcije operaterjev elektronskih komunikacij v okviri Združenja za informatiko in telekomunikacije pri GZS, sicer zagotavljajo, da delajo vse kar je v njihovi moči, da uporabnikom zagotovijo nemoteno delovanje omrežij kljub izjemno povečani uporabi govornih, podatkovnih in video storitev.

"Naši strokovnjaki 24 ur na dan skrbijo za nadzor delovanja omrežja in tehnično podporo uporabnikom, skladno s potrebami prilagajamo in povečujemo svoje zmogljivosti. Operaterji pri tem v dobro svojih uporabnikov med seboj intenzivno sodelujemo."

K nemotenemu delovanju omrežij lahko pomembno prispevajo tudi uporabniki komunikacijskih storitev, in sicer na način, da čimbolj optimizirajo uporabo komunikacijskih storitev na tiste, ki jih nujno potrebujejo predvsem za delo na daljavo, šolanje od doma in dostop do informacij.

"Racionalna in odgovorna raba komunikacijskih storitev nam bo vsem – tako operaterjem kot podjetjem, državnim organom in drugim institucijam ter uporabnikom omogočila kakovostno komunikacijo v času, ko je naše življenje preseljeno v digitalni svet in se povezujemo na daljavo. Ob tem pa je najpomembneje, da je nemotena komunikacija zagotovljena predvsem tistim državnim organom in javnim službam, ki jo najbolj potrebujejo zaradi skrbi za varnost in zdravje vseh nas. Vsi skupaj smo v situaciji, v kakršni še nismo bili, in lahko se zanesete, da bomo v Telekomu Slovenije, Telemachu in A1 naredili vse, kar je v naših močeh, da pomagamo družbi kot celoti premagati tudi ta izziv," še sporočajo in dodajajo predvsem  #ostanidoma. 
 

Več iz rubrike