Najpomembnejši tehnološki trendi leta 2021
V novem letu nam bo tehnologija pomagala, da se iz pandemije povzpnemo na očitne in presenetljive načine, navajajo strokovnjaki.
Odpri galerijo
Večina strokovnjakov se strinja, da nova norma, ki se bo oblikovala leta 2021, ne bo podobna stari. Pandemija nas je izrinila iz ustaljenih rutin ter tako spodbudila, da ponovno preučimo način življenja in dela.
Spremembe, napovedujejo strokovnjaki, se bodo odražale v tehnologijah, ki jih uporabljamo. Zbrali smo mnenja direktorjev zagonskih podjetij, direktorjev velikih podjetij, najvplivnejših vlagateljev in drugih strokovnjakov in objavljamo napovedi za leto 2021, od medicinskih inovacij do svežih idej na področju umetne inteligence, trgovine in celo orodij za bolj demokratično družbo.
Sheela Subramanian, višja direktorica, Future Forum:
Pustiti fizični štab za seboj bo osvobajajoč trenutek, saj bo norme preusmeril s pisarniškega na ljudi. Standardi »samo v živo«, zaradi katerih se zaposleni v virtualnih pisarnah počutijo kot drugorazredni državljani, ne bodo več opredeljevali vsakodnevne izkušnje. Rezultat tega so odprte demokratične organizacije, kjer so informacije širše dostopne, ker niso omejene na pogovore v sejni sobi.
Keenan Beasley, ustanovitelj, Venture Noire:
Organizacije bodo morale veliko vlagati v tehnologijo, ki omogoča prihodnost dela na daljavo. Kar zadeva blago, bo iz istega razloga potreben velik napredek v logistični industriji zadnjega kilometra. Verjamem, da bodo tehnologije, ki bodo najbolj vplivale na naše življenje v naslednjem letu in pozneje, tiste, ki bodo ljudem omogočile, da preidejo v novo ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem, kjer imajo večjo prilagodljivost pri izbiri, kdaj in kje bodo.
Rony Abovitz, ustanovitelj, Magic Leap:
Prilagodili bomo norme in vzpostavili standarde ter boljše tehnologije, da bo delo na daljavo in digitalna soodstotnost stalni del globalnega delovnega okolja. Široka odeja za storitve videokonferenc in spletna timska orodja, ki jih vsi že mesece intenzivno uporabljamo, se bodo hitro razvila v bolj izpopolnjene in zmogljive vmesnike in omrežja, ki nam bodo omogočila sodelovanje in zagotavljanje storitev z veliko hitrostjo, z veliko nižjimi stroški in v širšem obsegu.
Greg Brockman, soustanovitelj in predsednik OpenAI:
Minili so dnevi, ko vsi hitijo v pisarne, prav tako pa tudi ideja, da bi se pet dni na teden vozili na delo. Ljudje bodo v pisarno prihajali manj in potencialno po razporejenem urniku. Podjetja bodo morala optimizirati svoje nastavitve v pisarni, da bodo dnevi v pisarni imeli koristi od sodelovanja, vredne stroškov vožnje na delo.
Jared Spataro, podpredsednik podjetja, Microsoft 365:
Strojna oprema, programska oprema in fizične sejne sobe, zasnovane za premostitev fizičnega in digitalnega sveta, ter izkušnje, ki omogočajo slišanje vseh ljudi in vseh glasov – ne glede na fizično prisotnost – bodo bistvenega pomena za spodbujanje inovacij in ustvarjalnosti v tednih in mesecih naprej. To bo vključevalo uporabo mešane resničnosti za povezovanje prvih delavcev s strokovnjaki, ki niso osebno na voljo, pa tudi srečanje programske in strojne opreme z visokokakovostnimi video viri in digitalnimi skupnimi tablami, ki vsem omogočajo, da vsi kaj prispevajo.
Sarah Foley, partnerica, SWAT Equity Partners:
Pretočni video, ki je letos dosegel izjemno rast, bo nedvomno še naprej pomemben del našega življenja in poslovanja po koncu pandemije. Glasbeniki, inštruktorji fitnesa, mala in velika podjetja ter celo verske ustanove so se obrnili na pretakanje videov in odkrili njegove prednosti in potencial. Ponuja večjo cenovno dostopnost vsebin in storitev za potrošnike, pretakanje pa verjetno vpliva na nekatere naše vzorce družbenega vedenja. Naročninski paket na primer stane manj kot vstopnica za kino, razredi navidezne vadbe pa so dostopni kadar koli in kjer koli.
Erica Brescia, finančna direktorica, GitHub:
Izmenjava podatkov in prakse odprtega sodelovanja, ki so bile ključne za boj proti covidu-19, bodo vodile k večjemu sodelovanju med javnim in zasebnim sektorjem ter med panogami. Hitrost inovacij bomo videli po vsem svetu, zlasti v državah v razvoju, kjer je neverjetno veliko tehnoloških talentov končno prepoznanih in izkoriščenih zaradi porazdeljenega dela in zaposlovanja.
Caroline Chan, podpredsednica in generalna direktorica oddelka za infrastrukturo 5G in skupine omrežnih platform, Intel:
Pandemija je pokazala potencialno vrednost primerov uporabe 5G, ki jih industrija pričakuje že leta. V novem letu si bodo podjetja prizadevno prizadevala za uvedbo tehnologij 5G, da bi te primere uresničili. Od direktorjev informacijske tehnologije v različnih velikih podjetjih smo slišali, da so pripravljeni za tehnologijo porabiti 5-10 odstotkov svojega proračuna. Ta naložba bo začela premikati širšo perspektivo, da je 5G namenjen samo za pametni telefon, in namesto tega se bodo ljudje začeli zavedati, vpliv te tehnologije na podjetje.
Mark Surman, izvršni direktor, Mozilla Foundation:
Vse bolj se zanašamo na tehnologije, ki zbirajo naše podatke in jih uporabljajo za sprejemanje odločitev o nas: novice, spletne trgovine, aplikacije za zmenke, pametni zvočniki. Ta odvisnost se je med pandemijo samo še povečala, saj smo na spletu opravljali vedno več stvari, kot so nakupi živil in obiski zdravnikov, ki smo jih včasih počeli brez povezave.
Medtem ko se pandemija umirja, lahko ljudje posvečajo več pozornosti neravnovesjem moči tega modela. Zakaj bi Amazon moral toliko vedeti o naših nakupovalnih navadah? Zakaj bi Facebook moral ustvarjati srhljivo natančne psihografske profile o nas? Kot način za ponovno uravnoteženje moči bomo verjetno videli, da bodo novi modeli upravljanja podatkov postali bolj priljubljeni leta 2021 in pozneje – podobni podatkovni skladi, ki delujejo kot zaupanja vredni posredniki med potrošniki in velikimi tehnološkimi platformami.
Eve Maler, tehnična direktorica, ForgeRock:
Ob 13. dnevu zasebnosti podatkov, ki prihaja leta 2021, je moje vprašanje – kot vsako leto –, kaj se je izboljšalo? Na žalost ne veliko. Leta 2020 je digitalni val razkril, da so številni postopki soglasja (še vedno) v osnovi prekinjeni in vodijo do poslabšanja zasebnosti in slabših izkušenj. Namig o najpomembnejšem prihajajočem razvoju zasebnosti leta 2021 je mogoče najti v ameriškem »pravilu CMS« za zdravstveno varstvo, ki bo začelo veljati prihodnje leto. Zahteva interoperabilnost zdravstvenih podatkov in dostop pacientov do skupne rabe, kar je bolj opolnomočen pogled na osebne podatke kot trenutno gledanje na ljudi kot na pasivne »subjekte, na katere se nanašajo osebni podatki«.
Sridhar Ramaswamy, partner, Greylock Partners in izvršni direktor, Neeva:
V novem letu bomo množično sprejeli svežnje programske opreme, ki so prvi na voljo strankam. Ko se vedno več ljudi zaveda, da imajo brezplačni izdelki pomembne stroške, pričakujte, da bodo potrošniki iskali bolj varne brskalnike, e-pošte in VPN.
Jem Davies, podpredsednik in generalni direktor skupine za strojno učenje, Arm:
Od slik na pametnih telefonih do pametnih zvočnikov, potrošniki vsak dan uživajo v tehnologijah umetne inteligence in strojnega učenja, na splošno ne da bi sploh vedeli. Nevidnost je ključni atribut te tehnologije, ki ji bomo še naprej dajali prednost, kar bo spodbudilo sprejem številnih aplikacij. Tako bo na primer pametno parkiranje z enim klikom za marsikoga verjetno prva izkušnja z avtonomnimi avtomobili, potrošnike pa bodo pritegnili varnostni sistemi, ki lahko natančno ločijo med zvokom bližnjega avtomobila in živaljo na cesti. Potrošnikom bomo morali dati tudi prepotreben občutek zasebnosti in avtonomije podatkov.
Marco Casalaina, višji podpredsednik oddelka za upravljanje izdelkov, Salesforce:
Ko bomo dosegli leto 2022, bo UI končno vstopila v mainstream. Pandemija je uvedla nešteto novih digitalnih stičnih točk za podjetja B2C in B2B, kar pomeni, da je podatkov več kot kdaj koli prej. Podjetja in potrošniki bodo bolj razumeli, kaj lahko naredi UI. IDC napoveduje, da se bo svetovna poraba za umetno inteligenco v naslednjih štirih letih podvojila in bo leta 2024 dosegla 110 milijard dolarjev, saj podjetja vidijo priložnost za spodbujanje inovacij, izboljšanje storitev za stranke in avtomatizacijo rutinskih nalog, da se bodo njihovi zaposleni lahko osredotočili na bolj strateško delo.
Simon Allen, izvršni direktor, McGraw Hill:
V tej krizi so zasvetila tudi orodja za »prilagodljivo učenje«, ki temeljijo na umetni inteligenci. Ta digitalno prilagojena orodja že dolgo pomagajo učiteljem, da natančno ciljajo na natančno temo, o kateri študent potrebuje pomoč. Toda v dobi covida, ko interakcija med učitelji in učenci še nikoli ni bila bolj redka ali dragocenejša, smo res videli, da so ta orodja ogromna dodatna vrednost.
Andrew Diamond, glavni zdravnik, One Medical:
Pandemija je katalizirala splošno sprejemanje in razpoložljivost virtualnega zdravstvenega varstva na popolnoma transformativni način. V času, ko povečana socialna izolacija poganja »pandemijo« tesnobe in depresije, je virtualna oskrba ponudnikom omogočila, da jih rešijo. Skupaj s tehnologijo oddaljenega testiranja in spremljanja je navidezna oskrba očitno učinkovita. Hkrati spoznavamo, kako zelo pomembna so resnična osebna srečanja na vseh področjih našega življenja. Najbolj zanimiva podjetja bodo tista, ki brez težav vključujejo virtualne in osebne izkušnje.
Claire Novorol, soustanoviteljica in glavna zdravnica, Ada Health:
Ko bodo platforme za video oskrbo vedno bolj komercialne, se bodo najbolj razburljive novosti v zdravstvu osredotočile na omogočanje učinkovitega krmarjenja med raznolikim naborom razpoložljivih možnosti oskrbe. Inteligentne platforme za orkestracijo ne bodo samo samodejno usmerjale pacientov k pravi fizični, navidezni ali digitalni oskrbi za njihove osebne in klinične potrebe, temveč bodo zagotavljale sveti gral za ponudnike zdravstvenih storitev: boljše rezultate pacientov, hitrejše in z nižjimi stroški.
Sean Harper, soustanovitelj in izvršni direktor Westlake Village BioPartners:
Zdaj, ko imamo cepivo proti covidu-19, bo pomembno vedeti, kdo je bil cepljen, da bomo lahko bolje omejili širjenje virusa in omogočili ljudem, da se vrnejo v svoje normalno življenje. Menim, da bi bila aplikacija za pametne telefone, ki zagotavlja splošno sprejeto potrdilo o stanju cepljenja proti covidu-19, koristno orodje za dosego tega cilja v tem letu.
Alyssa Cutright, vodja globalnih plačil, eBay:
Covid-19 je pospešil potrebo po novih načinih plačevanja, kot so mobilne denarnice, brezstična plačila, nakup zdaj, plačilo pozneje in plačilo po obrokih. Ne samo, da opažamo večjo uporabo globalnih načinov plačevanja, kot sta Apple Pay in Google Pay, ter lokalnih načinov plačevanja, kot je Afterpay v Avstraliji, temveč opažamo tudi premik v celotni panogi, kako trgovci na drobno strankam ponujajo svoje možnosti plačila, kot je uporaba QR kode za izvedbo plačila.
Ian Lee, generalni direktor, IDEO CoLab Ventures:
Sprejetje novih tehnologij –kriptovalute in decentralizirane finančne storitve – bo bistvenega pomena za oblikovanje bolj poštenega, dostopnega in brezplačnega finančnega sistema. Te decentralizirane finančne aplikacije, storitve in podjetja bodo eksponentno rasle glede na naložbe, vrednosti, uporabe in sprejetje. Tradicionalne družbe za finančne storitve bodo začele prehitevati na področju plačil, trgovanja, varčevanja in upravljanja premoženja. In videli bomo, da bodo te tradicionalne organizacije za finančne storitve, kot so Square, PayPal in druge, začele graditi podjetja in izdelke z uporabo decentralizirane finančne infrastrukture.
Nadya Ivanova, vodja tehnične službe in vodja predvidevanja, L’Atelier:
Po eksploziji novih projektov in primerov uporabe v zadnjih nekaj letih so nezamenljivi žetoni (NFT) pripravljeni na splošno rast leta 2021. Kot edinstvena digitalna sredstva, ki jih je nemogoče kopirati, lahko NFT povežejo navidezno in fizično gospodarstvo, ponudijo neskončen trg blaga, ki ga je mogoče spreminjati, zbirati in trgovati: od virtualne zemlje v več uporabniških platformah do lastniških evidenc za fizična sredstva.
John Sculley, nekdanji izvršni direktor, Apple:
Spletno nakupovanje bo še naprej hitro raslo. Videli bomo, da se bo konkurenca med platformami za e-trgovino tretjih oseb, kot sta Amazon in Shopify, v letih 2021 in 2022 prelevila v »nakupovalne vojne«. Platforme, kot so Tiktok, Shopify in Youtube, so se uvrstile med sisteme za izpolnjevanje e-trgovine tretjih oseb, ki konkurirajo v primerjavi z Amazonom. Pravzaprav se Facebook in Tiktok širita v e-trgovino v družabnih omrežjih.
Werner Vogels, tehnični direktor, Amazon:
Podnebne spremembe so eno najtežjih vprašanj našega časa, ki zahtevajo skupna prizadevanja v akademskih krogih, tehnologiji, vladi, industriji, neprofitnih organizacijah in družbi, da bi razumeli in razpletli zapleteno mrežo vzrokov in posledic, ki se odvijajo po vsem planetu. Ko se nabori podnebnih podatkov povečajo, bo strojno učenje začelo igrati pomembnejšo vlogo pri iskanju vzorcev znotraj teh podatkov. V tem letu bodo raziskovalci lahko pospešili naše razumevanje podnebne znanosti s pomočjo strojnega učenja, da bi presejali velike količine podatkov in natančneje modelirali prihodnost.
Matt Trotter, vodja mejne tehnologije in energetike ter inovacij virov, banka Silicijeve doline:
Podnebnim spremembam se bomo v letu 2021 bolj posvečali, v industriji električnega prevoza pa bomo videli močan trend, ki ne bo vplival samo na proizvajalce, temveč tudi na številne različne dele industrije, na primer baterije. Električno letalstvo bo področje povečanih naložb tveganih vlagateljev in skupin podjetij za raziskave in razvoj.
Andrea Hailey, izvršna direktorica, Vote.org:
Spletne glasovnice omogočajo, da se na naših volitvah udeleži veliko več volivcev, vendar nekateri državni zakonodajalci že poskušajo ta napredek zaustaviti. Vote.org meni, da bi spletno glasovanje, skupaj z drugimi ukrepi za poenostavitev državljanskega udejstvovanja na volitvah lahko pripomoglo k bolj demokratični družbi.
Rony Abovitz, ustanovitelj, Magic Leap:
Potrebujemo inteligentne rešitve za defragmentiranje novic in za vzpostavitev enotnega občutka, kaj je resnično in preverljivo. Država ne more uspešno delovati v ozračju, kjer imajo preverljiva dejstva in znanstveno dokazljive resnične stvari enako težo proti neutemeljenim teorijam zarote in čustvenim, pristranskim mnenjem.
Jeff Richards, upravni partner, GGV Capital:
Mislim, da bodo inovacije, ki jih bodo ljudje najbolj sprejeli prihodnje leto – zlasti zadnjo polovico leta, ko upam, da bomo brez strahu spet zaživeli –, tehnologije, ki bodo združevale ljudi. Smo družbena bitja. Naše družine, delovna okolja in skupnostne organizacije temeljijo na človekovi interakciji. Ta človeška interakcija nam je bila odvzeta leta 2020 in mislim, da ljudje hrepenijo po njej. Ne vemo povsem, kakšne novosti nas bodo združile, vendar sem prepričan, da bodo podjetniki našli načine, kako to uresničiti.
Nick Weaver, izvršni direktor in soustanovitelj, Eero:
Pred pandemijo smo videli očitno razliko v tem, kako so ljudje uporabljali domači Wi-Fi med delavniki in med vikendi. Zdaj veliko ljudi sedem dni v tednu dela, se uči in skrbi za to, da se vsi zabavajo od doma. Oblikovali smo navade in postali smo veliko bolj suvereni na spletu. To odpira povsem nov način življenja za veliko ljudi. Najnovejše raziskave so pokazale, da 42 odstotkov ameriške delovne sile zdaj dela od doma, a tudi po pandemiji naj bi se predvideni delež dni dela od doma potrojil v primerjavi z obdobjem pred pandemijo.
Colin Angle, ustanovitelj in izvršni direktor, iRobot:
Pričakujemo, da bodo mnogi še naprej delali od doma ali se preusmerili na hibridno delovno ureditev, s čimer bodo pospešili potrebo po pametnejši tehnologiji na domu, se bolje prilagodili spreminjajočim se potrebam ljudi in na koncu postali boljši partner ljudem. To vključuje natančnejše razumevanje prostorov in preferenc ljudi, združljivost med napravami in celo predlaganje avtomatizacij, ki dom učijo, da dela, kar hočeš, kadar hočeš. S tem potrošniki bolj kot kdaj koli prej od tehnoloških blagovnih znamk zahtevajo več kot le funkcionalen izdelek. Pričakujejo globlje razmerje, ki presega eno transakcijo.
Joseph Huang, izvršni direktor, StartX:
Začetek iPhona so mnogi videli kot začasno modno muho, toda zgodovina je pokazala, da je v resnici pospešil sprejem mobilnih naprav kot načina, kako podjetja komunicirajo s svetom. Tudi v časovni premici, kjer naj bi bila pandemija covid-19 začasna, se bodo spremembe, ki jih je prinesla, le še pospešile.
Spremembe, napovedujejo strokovnjaki, se bodo odražale v tehnologijah, ki jih uporabljamo. Zbrali smo mnenja direktorjev zagonskih podjetij, direktorjev velikih podjetij, najvplivnejših vlagateljev in drugih strokovnjakov in objavljamo napovedi za leto 2021, od medicinskih inovacij do svežih idej na področju umetne inteligence, trgovine in celo orodij za bolj demokratično družbo.
Delo
Sheela Subramanian, višja direktorica, Future Forum:
Pustiti fizični štab za seboj bo osvobajajoč trenutek, saj bo norme preusmeril s pisarniškega na ljudi. Standardi »samo v živo«, zaradi katerih se zaposleni v virtualnih pisarnah počutijo kot drugorazredni državljani, ne bodo več opredeljevali vsakodnevne izkušnje. Rezultat tega so odprte demokratične organizacije, kjer so informacije širše dostopne, ker niso omejene na pogovore v sejni sobi.
Keenan Beasley, ustanovitelj, Venture Noire:
Organizacije bodo morale veliko vlagati v tehnologijo, ki omogoča prihodnost dela na daljavo. Kar zadeva blago, bo iz istega razloga potreben velik napredek v logistični industriji zadnjega kilometra. Verjamem, da bodo tehnologije, ki bodo najbolj vplivale na naše življenje v naslednjem letu in pozneje, tiste, ki bodo ljudem omogočile, da preidejo v novo ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem, kjer imajo večjo prilagodljivost pri izbiri, kdaj in kje bodo.
Rony Abovitz, ustanovitelj, Magic Leap:
Prilagodili bomo norme in vzpostavili standarde ter boljše tehnologije, da bo delo na daljavo in digitalna soodstotnost stalni del globalnega delovnega okolja. Široka odeja za storitve videokonferenc in spletna timska orodja, ki jih vsi že mesece intenzivno uporabljamo, se bodo hitro razvila v bolj izpopolnjene in zmogljive vmesnike in omrežja, ki nam bodo omogočila sodelovanje in zagotavljanje storitev z veliko hitrostjo, z veliko nižjimi stroški in v širšem obsegu.
Greg Brockman, soustanovitelj in predsednik OpenAI:
Minili so dnevi, ko vsi hitijo v pisarne, prav tako pa tudi ideja, da bi se pet dni na teden vozili na delo. Ljudje bodo v pisarno prihajali manj in potencialno po razporejenem urniku. Podjetja bodo morala optimizirati svoje nastavitve v pisarni, da bodo dnevi v pisarni imeli koristi od sodelovanja, vredne stroškov vožnje na delo.
Jared Spataro, podpredsednik podjetja, Microsoft 365:
Strojna oprema, programska oprema in fizične sejne sobe, zasnovane za premostitev fizičnega in digitalnega sveta, ter izkušnje, ki omogočajo slišanje vseh ljudi in vseh glasov – ne glede na fizično prisotnost – bodo bistvenega pomena za spodbujanje inovacij in ustvarjalnosti v tednih in mesecih naprej. To bo vključevalo uporabo mešane resničnosti za povezovanje prvih delavcev s strokovnjaki, ki niso osebno na voljo, pa tudi srečanje programske in strojne opreme z visokokakovostnimi video viri in digitalnimi skupnimi tablami, ki vsem omogočajo, da vsi kaj prispevajo.
Sarah Foley, partnerica, SWAT Equity Partners:
Pretočni video, ki je letos dosegel izjemno rast, bo nedvomno še naprej pomemben del našega življenja in poslovanja po koncu pandemije. Glasbeniki, inštruktorji fitnesa, mala in velika podjetja ter celo verske ustanove so se obrnili na pretakanje videov in odkrili njegove prednosti in potencial. Ponuja večjo cenovno dostopnost vsebin in storitev za potrošnike, pretakanje pa verjetno vpliva na nekatere naše vzorce družbenega vedenja. Naročninski paket na primer stane manj kot vstopnica za kino, razredi navidezne vadbe pa so dostopni kadar koli in kjer koli.
Erica Brescia, finančna direktorica, GitHub:
Izmenjava podatkov in prakse odprtega sodelovanja, ki so bile ključne za boj proti covidu-19, bodo vodile k večjemu sodelovanju med javnim in zasebnim sektorjem ter med panogami. Hitrost inovacij bomo videli po vsem svetu, zlasti v državah v razvoju, kjer je neverjetno veliko tehnoloških talentov končno prepoznanih in izkoriščenih zaradi porazdeljenega dela in zaposlovanja.
Caroline Chan, podpredsednica in generalna direktorica oddelka za infrastrukturo 5G in skupine omrežnih platform, Intel:
Pandemija je pokazala potencialno vrednost primerov uporabe 5G, ki jih industrija pričakuje že leta. V novem letu si bodo podjetja prizadevno prizadevala za uvedbo tehnologij 5G, da bi te primere uresničili. Od direktorjev informacijske tehnologije v različnih velikih podjetjih smo slišali, da so pripravljeni za tehnologijo porabiti 5-10 odstotkov svojega proračuna. Ta naložba bo začela premikati širšo perspektivo, da je 5G namenjen samo za pametni telefon, in namesto tega se bodo ljudje začeli zavedati, vpliv te tehnologije na podjetje.
Zasebnost
Mark Surman, izvršni direktor, Mozilla Foundation:
Vse bolj se zanašamo na tehnologije, ki zbirajo naše podatke in jih uporabljajo za sprejemanje odločitev o nas: novice, spletne trgovine, aplikacije za zmenke, pametni zvočniki. Ta odvisnost se je med pandemijo samo še povečala, saj smo na spletu opravljali vedno več stvari, kot so nakupi živil in obiski zdravnikov, ki smo jih včasih počeli brez povezave.
Medtem ko se pandemija umirja, lahko ljudje posvečajo več pozornosti neravnovesjem moči tega modela. Zakaj bi Amazon moral toliko vedeti o naših nakupovalnih navadah? Zakaj bi Facebook moral ustvarjati srhljivo natančne psihografske profile o nas? Kot način za ponovno uravnoteženje moči bomo verjetno videli, da bodo novi modeli upravljanja podatkov postali bolj priljubljeni leta 2021 in pozneje – podobni podatkovni skladi, ki delujejo kot zaupanja vredni posredniki med potrošniki in velikimi tehnološkimi platformami.
Eve Maler, tehnična direktorica, ForgeRock:
Ob 13. dnevu zasebnosti podatkov, ki prihaja leta 2021, je moje vprašanje – kot vsako leto –, kaj se je izboljšalo? Na žalost ne veliko. Leta 2020 je digitalni val razkril, da so številni postopki soglasja (še vedno) v osnovi prekinjeni in vodijo do poslabšanja zasebnosti in slabših izkušenj. Namig o najpomembnejšem prihajajočem razvoju zasebnosti leta 2021 je mogoče najti v ameriškem »pravilu CMS« za zdravstveno varstvo, ki bo začelo veljati prihodnje leto. Zahteva interoperabilnost zdravstvenih podatkov in dostop pacientov do skupne rabe, kar je bolj opolnomočen pogled na osebne podatke kot trenutno gledanje na ljudi kot na pasivne »subjekte, na katere se nanašajo osebni podatki«.
Sridhar Ramaswamy, partner, Greylock Partners in izvršni direktor, Neeva:
V novem letu bomo množično sprejeli svežnje programske opreme, ki so prvi na voljo strankam. Ko se vedno več ljudi zaveda, da imajo brezplačni izdelki pomembne stroške, pričakujte, da bodo potrošniki iskali bolj varne brskalnike, e-pošte in VPN.
Umetna inteligenca
Jem Davies, podpredsednik in generalni direktor skupine za strojno učenje, Arm:
Od slik na pametnih telefonih do pametnih zvočnikov, potrošniki vsak dan uživajo v tehnologijah umetne inteligence in strojnega učenja, na splošno ne da bi sploh vedeli. Nevidnost je ključni atribut te tehnologije, ki ji bomo še naprej dajali prednost, kar bo spodbudilo sprejem številnih aplikacij. Tako bo na primer pametno parkiranje z enim klikom za marsikoga verjetno prva izkušnja z avtonomnimi avtomobili, potrošnike pa bodo pritegnili varnostni sistemi, ki lahko natančno ločijo med zvokom bližnjega avtomobila in živaljo na cesti. Potrošnikom bomo morali dati tudi prepotreben občutek zasebnosti in avtonomije podatkov.
Marco Casalaina, višji podpredsednik oddelka za upravljanje izdelkov, Salesforce:
Ko bomo dosegli leto 2022, bo UI končno vstopila v mainstream. Pandemija je uvedla nešteto novih digitalnih stičnih točk za podjetja B2C in B2B, kar pomeni, da je podatkov več kot kdaj koli prej. Podjetja in potrošniki bodo bolj razumeli, kaj lahko naredi UI. IDC napoveduje, da se bo svetovna poraba za umetno inteligenco v naslednjih štirih letih podvojila in bo leta 2024 dosegla 110 milijard dolarjev, saj podjetja vidijo priložnost za spodbujanje inovacij, izboljšanje storitev za stranke in avtomatizacijo rutinskih nalog, da se bodo njihovi zaposleni lahko osredotočili na bolj strateško delo.
Simon Allen, izvršni direktor, McGraw Hill:
V tej krizi so zasvetila tudi orodja za »prilagodljivo učenje«, ki temeljijo na umetni inteligenci. Ta digitalno prilagojena orodja že dolgo pomagajo učiteljem, da natančno ciljajo na natančno temo, o kateri študent potrebuje pomoč. Toda v dobi covida, ko interakcija med učitelji in učenci še nikoli ni bila bolj redka ali dragocenejša, smo res videli, da so ta orodja ogromna dodatna vrednost.
Pametnejše zdravstvo
Andrew Diamond, glavni zdravnik, One Medical:
Pandemija je katalizirala splošno sprejemanje in razpoložljivost virtualnega zdravstvenega varstva na popolnoma transformativni način. V času, ko povečana socialna izolacija poganja »pandemijo« tesnobe in depresije, je virtualna oskrba ponudnikom omogočila, da jih rešijo. Skupaj s tehnologijo oddaljenega testiranja in spremljanja je navidezna oskrba očitno učinkovita. Hkrati spoznavamo, kako zelo pomembna so resnična osebna srečanja na vseh področjih našega življenja. Najbolj zanimiva podjetja bodo tista, ki brez težav vključujejo virtualne in osebne izkušnje.
Claire Novorol, soustanoviteljica in glavna zdravnica, Ada Health:
Ko bodo platforme za video oskrbo vedno bolj komercialne, se bodo najbolj razburljive novosti v zdravstvu osredotočile na omogočanje učinkovitega krmarjenja med raznolikim naborom razpoložljivih možnosti oskrbe. Inteligentne platforme za orkestracijo ne bodo samo samodejno usmerjale pacientov k pravi fizični, navidezni ali digitalni oskrbi za njihove osebne in klinične potrebe, temveč bodo zagotavljale sveti gral za ponudnike zdravstvenih storitev: boljše rezultate pacientov, hitrejše in z nižjimi stroški.
Sean Harper, soustanovitelj in izvršni direktor Westlake Village BioPartners:
Zdaj, ko imamo cepivo proti covidu-19, bo pomembno vedeti, kdo je bil cepljen, da bomo lahko bolje omejili širjenje virusa in omogočili ljudem, da se vrnejo v svoje normalno življenje. Menim, da bi bila aplikacija za pametne telefone, ki zagotavlja splošno sprejeto potrdilo o stanju cepljenja proti covidu-19, koristno orodje za dosego tega cilja v tem letu.
Denar
Alyssa Cutright, vodja globalnih plačil, eBay:
Covid-19 je pospešil potrebo po novih načinih plačevanja, kot so mobilne denarnice, brezstična plačila, nakup zdaj, plačilo pozneje in plačilo po obrokih. Ne samo, da opažamo večjo uporabo globalnih načinov plačevanja, kot sta Apple Pay in Google Pay, ter lokalnih načinov plačevanja, kot je Afterpay v Avstraliji, temveč opažamo tudi premik v celotni panogi, kako trgovci na drobno strankam ponujajo svoje možnosti plačila, kot je uporaba QR kode za izvedbo plačila.
Ian Lee, generalni direktor, IDEO CoLab Ventures:
Sprejetje novih tehnologij –kriptovalute in decentralizirane finančne storitve – bo bistvenega pomena za oblikovanje bolj poštenega, dostopnega in brezplačnega finančnega sistema. Te decentralizirane finančne aplikacije, storitve in podjetja bodo eksponentno rasle glede na naložbe, vrednosti, uporabe in sprejetje. Tradicionalne družbe za finančne storitve bodo začele prehitevati na področju plačil, trgovanja, varčevanja in upravljanja premoženja. In videli bomo, da bodo te tradicionalne organizacije za finančne storitve, kot so Square, PayPal in druge, začele graditi podjetja in izdelke z uporabo decentralizirane finančne infrastrukture.
Nadya Ivanova, vodja tehnične službe in vodja predvidevanja, L’Atelier:
Po eksploziji novih projektov in primerov uporabe v zadnjih nekaj letih so nezamenljivi žetoni (NFT) pripravljeni na splošno rast leta 2021. Kot edinstvena digitalna sredstva, ki jih je nemogoče kopirati, lahko NFT povežejo navidezno in fizično gospodarstvo, ponudijo neskončen trg blaga, ki ga je mogoče spreminjati, zbirati in trgovati: od virtualne zemlje v več uporabniških platformah do lastniških evidenc za fizična sredstva.
John Sculley, nekdanji izvršni direktor, Apple:
Spletno nakupovanje bo še naprej hitro raslo. Videli bomo, da se bo konkurenca med platformami za e-trgovino tretjih oseb, kot sta Amazon in Shopify, v letih 2021 in 2022 prelevila v »nakupovalne vojne«. Platforme, kot so Tiktok, Shopify in Youtube, so se uvrstile med sisteme za izpolnjevanje e-trgovine tretjih oseb, ki konkurirajo v primerjavi z Amazonom. Pravzaprav se Facebook in Tiktok širita v e-trgovino v družabnih omrežjih.
Čisto in zeleno
Werner Vogels, tehnični direktor, Amazon:
Podnebne spremembe so eno najtežjih vprašanj našega časa, ki zahtevajo skupna prizadevanja v akademskih krogih, tehnologiji, vladi, industriji, neprofitnih organizacijah in družbi, da bi razumeli in razpletli zapleteno mrežo vzrokov in posledic, ki se odvijajo po vsem planetu. Ko se nabori podnebnih podatkov povečajo, bo strojno učenje začelo igrati pomembnejšo vlogo pri iskanju vzorcev znotraj teh podatkov. V tem letu bodo raziskovalci lahko pospešili naše razumevanje podnebne znanosti s pomočjo strojnega učenja, da bi presejali velike količine podatkov in natančneje modelirali prihodnost.
Matt Trotter, vodja mejne tehnologije in energetike ter inovacij virov, banka Silicijeve doline:
Podnebnim spremembam se bomo v letu 2021 bolj posvečali, v industriji električnega prevoza pa bomo videli močan trend, ki ne bo vplival samo na proizvajalce, temveč tudi na številne različne dele industrije, na primer baterije. Električno letalstvo bo področje povečanih naložb tveganih vlagateljev in skupin podjetij za raziskave in razvoj.
Demokracija
Andrea Hailey, izvršna direktorica, Vote.org:
Spletne glasovnice omogočajo, da se na naših volitvah udeleži veliko več volivcev, vendar nekateri državni zakonodajalci že poskušajo ta napredek zaustaviti. Vote.org meni, da bi spletno glasovanje, skupaj z drugimi ukrepi za poenostavitev državljanskega udejstvovanja na volitvah lahko pripomoglo k bolj demokratični družbi.
Rony Abovitz, ustanovitelj, Magic Leap:
Potrebujemo inteligentne rešitve za defragmentiranje novic in za vzpostavitev enotnega občutka, kaj je resnično in preverljivo. Država ne more uspešno delovati v ozračju, kjer imajo preverljiva dejstva in znanstveno dokazljive resnične stvari enako težo proti neutemeljenim teorijam zarote in čustvenim, pristranskim mnenjem.
Po pandemiji
Jeff Richards, upravni partner, GGV Capital:
Mislim, da bodo inovacije, ki jih bodo ljudje najbolj sprejeli prihodnje leto – zlasti zadnjo polovico leta, ko upam, da bomo brez strahu spet zaživeli –, tehnologije, ki bodo združevale ljudi. Smo družbena bitja. Naše družine, delovna okolja in skupnostne organizacije temeljijo na človekovi interakciji. Ta človeška interakcija nam je bila odvzeta leta 2020 in mislim, da ljudje hrepenijo po njej. Ne vemo povsem, kakšne novosti nas bodo združile, vendar sem prepričan, da bodo podjetniki našli načine, kako to uresničiti.
Nick Weaver, izvršni direktor in soustanovitelj, Eero:
Pred pandemijo smo videli očitno razliko v tem, kako so ljudje uporabljali domači Wi-Fi med delavniki in med vikendi. Zdaj veliko ljudi sedem dni v tednu dela, se uči in skrbi za to, da se vsi zabavajo od doma. Oblikovali smo navade in postali smo veliko bolj suvereni na spletu. To odpira povsem nov način življenja za veliko ljudi. Najnovejše raziskave so pokazale, da 42 odstotkov ameriške delovne sile zdaj dela od doma, a tudi po pandemiji naj bi se predvideni delež dni dela od doma potrojil v primerjavi z obdobjem pred pandemijo.
Colin Angle, ustanovitelj in izvršni direktor, iRobot:
Pričakujemo, da bodo mnogi še naprej delali od doma ali se preusmerili na hibridno delovno ureditev, s čimer bodo pospešili potrebo po pametnejši tehnologiji na domu, se bolje prilagodili spreminjajočim se potrebam ljudi in na koncu postali boljši partner ljudem. To vključuje natančnejše razumevanje prostorov in preferenc ljudi, združljivost med napravami in celo predlaganje avtomatizacij, ki dom učijo, da dela, kar hočeš, kadar hočeš. S tem potrošniki bolj kot kdaj koli prej od tehnoloških blagovnih znamk zahtevajo več kot le funkcionalen izdelek. Pričakujejo globlje razmerje, ki presega eno transakcijo.
Joseph Huang, izvršni direktor, StartX:
Začetek iPhona so mnogi videli kot začasno modno muho, toda zgodovina je pokazala, da je v resnici pospešil sprejem mobilnih naprav kot načina, kako podjetja komunicirajo s svetom. Tudi v časovni premici, kjer naj bi bila pandemija covid-19 začasna, se bodo spremembe, ki jih je prinesla, le še pospešile.
Več iz rubrike
3D tisk pozitivno vpliva na gospodarstvo
Najpogosteje 3D tisk proizvaja slušne aparate, protetične pripomočke in tekaške copate.
Bomo trajnost dosegli z jedrsko fuzijo?
Znanstveniki dosegli stabilizacijo jedrskega zlivanja, kar je dober znak za prihodnost