Ljubljanska avtobusna postajališča s tehnološko inovacijo

Vodilni slovenski ponudnik zunanjega oglaševanja Europlakat je v sodelovanju s podjetjem Bikn.io na izbrana avtobusna postajališča v Ljubljani testno namestil 50 geolokacijskih oddajnikov oziroma t.i. beaconov.
Fotografija: Uroš Hočevar
Odpri galerijo
Uroš Hočevar

Beacons (po slovensko svetilniki) so majhni, brezžični in energijsko varčni senzorji, ki oddajajo radijski signal, tega pa lahko uporabimo za potiskanje določene vsebine na pametne mobilne telefone, ki so v dometu oddajnika.Povezani so preko bluetooth oddajnika. Predmet oziroma lokacija sta opremljena s senzorjem, ki oddaja času in kraju primeren spletni naslov. Pametna naprava ga zazna in prikaže. Ko greste npr. mimo beacona v trgovini, vas aplikacija opozori na aktualne ponudbe ali pa ko greste mimo določenih izdelkov v trgovini, vas aplikacija zopet opozori, da vam je doma zmanjkalo mleka.

Gre za t.i. fizični splet je Googlov koncept, ki uporablja moč interneta in spletnih povezav za komunikacijo s fizičnimi predmeti. Bikn.io je prva slovenska beacon platforma, ustanovljena s strani kickstarter podjetja.

Kot so povedali v Europlakatu, bodo v začetni fazi oddajali koristne informacije, na primer prihode avtobusov, stanje zraka v Ljubljani in aktualne novice. V prihodnosti načrtujejo razširitev in storitve ponuditi tudi oglaševalcem.

Več o konceptu beacon si oglejte v spodnjem videoposnetku:

Več iz rubrike