Leto 2027: šest generacij potrošnikov

Kako poslovati uspešno, ko bodo trgu vzporedno vladalo šest zelo različnih generacij potrošnikov. V ospredju bodo zaupanje, personalizacija in vplivneži.
Fotografija: ni podpisa
Odpri galerijo
ni podpisa

Globalno svetovalno podjetje A.T. Kearney v svoji študiji Globalni potrošnik prihodnosti do leta 2027 pričakuje korenite spremembe na trgu. Smo v nekakšni tranziciji, ki pelje do treh različnih vrednot: zaupanje, personalizacija in vplivu znanih ljudi na spletu(blogerji in vlogerji). Takrat bo na trgu šest generacij potrošnikov. Podjetjem bo težko zadovoljiti vse potrošnike.

V študiji so iz podjetje A.T. Kearney intervjuvali več kot sedem tisoč ljudi, med katerimi so bili večinoma ‘’potrošniki prihodnosti’’ (generacija Z, milenijci, generacija X) iz ZDA, Velike Britanije, Francije, Nemčije, Japonske, Indije in Kitajske, ter jih povprašali o preferencah in njihovem potrošniškem vedenju. Glavni zaključek študije je, da morajo veliki igralci še ogromno nadoknaditi, ko gre za zaupanje.

Najpomembejši dejavniki, ki vplivajo na svet potrošnikov prihodnosti, so demografske spremembe, nove vrednote in hiper-povezljivost. Vrednote, ki se bodo vedno bolj uveljavljale v svetu potrošnje, so spoštovanje, socialno podjetništvo, visoka raven individualne odgovornosti, socialna pravičnost, ukrepi proti podnebnim spremembam in individualnost. Svet je vsak dan bolj hiper-povezan, saj je bilo kar 2,8 milijarde ljudi v letu 2016 že povezanih preko socialnih omrežij. Od anketiranih iz celega sveta jih je kar 44 odstotkov aktivnih na socialnih omrežjih; številke so še višje na Kitajskem in v Indiji.

ni podpisa
ni podpisa

Nekaj o treh načelih potrošnje v prihodnosti

Študija razkriva tri načela, ki določajo vzorce potrošnje v prihodnje.

  • Prvič, zaupanje bo bistvenega pomena za poslovni odnos. Velikim podjetjem in blagovnim znamkam je vse težje pridobiti ali ohraniti zaupanje potrošnikov. Medtem ko je pred petimi leti 30 do 40 odstotkov anketiranih imelo malo ali nič zaupanja v velika podjetja, se je na svetovni ravni delež tistih, ki izražajo enake občutke povečal na 50 do 60 odstotkov. Drug eksploziven premik je izguba zaupanja. Mladi potrošniki se odločajo predvsem za blagovne znamke, ki varujejo okolje in se zavzemajo za družbena prizadevanja (več kot 70 % jih je pripravljenih plačati več).
  • Drugo načelo v svetu potrošnikov prihodnosti je digitalni vpliv, ki vodi v situacije, kjer lahko, zahvaljujoč stalnemu mreženju, glas posameznikov vpliva na celoten trg. Že danes je jasno, da imajo moč na trgu tisti, ki se zavedajo, da imajo na svoji strani spletne vplivneže. 54 odstotkov ankentiranih iz generacije Z je navedlo, da na njihove nakupovalne odločitve vplivajo blogerji in vlogerji.
  • Personalizacija je tretje načelo, ki ga morajo podjetja prepoznati. Prav zaradi personalizacije bodo masovni podatki postali prihodnji dejavnik uspešnosti za ponudbe po meri. 30 do 45 % anketiranih je pripravljenih deliti svoje osebne informacije z velikimi podjetji v zameno za določene koristi (npr. prilagojena prehranska priporočila). 

»Trenutno se soočamo z globalnim premikom iz posestniškega modela k modelu vpliva. Potrošniki so bili v starem svetu opredeljeni s svojo lastnino, podjetja pa so lahko, do ustrezne stopnje, zadovoljila potrebe svojih strank s statičnimi poslovnimi modeli in tržno strategijo, ki ustreza vsem (»one size fits all«) in sledi ključnim trendom.« pravi Branko Žibret, partner in direktor A.T. Kearney za vzhodno Evropo.

»Nišne blagovne znamke, ki se zavzemajo za avtentičnost in vrednote ter popolno obvladujejo vplivnostni marketing, ogrožajo tržne deleže velikih igralcev«, opozarja Žibret.

Obenem dodaja, da tudi velike znamke lahko najdejo priložnost v okviru »modela vpliva«, kot npr. dokazuje proizvajalec športnih oblačil Adidas. »Skupnosti, ki gradijo zaupanje, vznikajo skozi mikro vplivneže ter vključevanje športnikov, strank in poslovnih partnerjev.«

Več iz rubrike