Ko ženske predstavljajo pomemben del podjetja

Nekatere države sistematično spodbujajo uravnoteženo zastopanost spolov na vodstvenih pozicijah.
Fotografija: Foto Leon Vidic
Odpri galerijo
Foto Leon Vidic

Obstajajo pa tudi podjetja, ki predstavljajo primere dobre prakse, kar se tiče t.i. ženskih kvot.
 
Več o pomembnosti žensk v podjetjih preberite TU.

Microsoft, kjer je zaposlenih 26 odstotkov žensk, ima na vodilnih položajih 19,7 odstotka žensk. Delež voditeljic si prizadevajo povečati tudi med rasami. Zaposlenim omogočajo, da lahko delajo kjer koli in kadar koli, s čimer se prilagajajo tudi materam z majhnimi otroki. Otroke lahko tudi pripeljejo v službo. Veliko pozornosti posvečajo enakemu plačilu za enako delovno mesto.
● V Boston Consulting Group ženske predstavljajo 20 odstotkov vodstva podjetja in zasedajo več kot 35 odstotkov ostalih upravljavskih funkcij. V zadnjih štirih letih je število žensk partneric v podjetju naraščalo trikrat hitreje od števila moških partnerjev. Ženske predstavljajo 40 odstotkov vseh zaposlenih Boston Consulting Group na globalni ravni. Ženskega spola je 35 odstotkov novo zaposlenih svetovalcev na začetnih položajih, podjetje pa želi ta delež povečati na 40 odstotkov. Na globalni ravni je stopnja napredovanja znotraj podjetja enaka med moškimi in ženskami.
AOL se je zavezal k 50-odstotno ženskemu vodstvenemu kadru do leta 2020.
Intel se je zavezal k polni zastopanosti žensk in manjšin do leta 2020.
BASF si je zastavil cilj zvišati delež žensk na vodilnih položajih z 19 odstotkov na 24 odstotkov do leta 2021.
Pinterest se je zavezal k cilju 30 odstotkov zaposlenih žensk v inženirskih strokah.
Twitterjev cilj je, da ženske predstavljajo 38 odstotkov vseh zaposlenih, 31 odstotkov managerjev in 17 odstotkov tehničnega osebja.
BHP Billiton se zavzema za polovico ženske delovne sile do leta 2025.
Unilever se je zavezal k 55-odstotni zastopanosti žensk v podjetju.
Roche (farmacevtsko podjetje) si je zadalo za cilj 30-odstotno zastopanost žensk na vodilnih položajih do leta 2019.

● V sklopu pobude »Paradigm for Parity« se je 30 podjetij zavezalo k pariteti enakovredne zastopanosti na vodstvenih položajih do leta 2030. Med njimi so tudi: LinkedIn, Coca Cola, McKinsey & Company, Maven Pictures, Hershey, The Huffington Post, Bloomberg, Bank of America, The Adecco Group, Nordstorm, Omega, Sodexo, Yum (KFC, Pizza Hut, Taco Bell) idr.

Philip Morris International (PMI) je prvo podjetje iz seznama Fortune 500, ki je prejelo certifikat o enakem plačilu žensk in moških 'EQUAL-SALARY'.

Več iz rubrike