Kje že vozijo avtonomni vlaki?
V modernih avtonomnih vlakih ni več voznikov, uporabljajo pa se večinoma v potniškem prometu. Med prvimi je tak sistem razvil nemški Siemens, ki je v tem segmentu največji na svetu. Njegovi povsem avtonomni vlaki prevažajo potnike po podzemnih železnicah v Parizu, Barceloni, Sao Paulu, Kuala Lumpurju, Nürnbergu in tudi nam bližnji Budimpešti. V začetku leta 2018 so se avtonomni vlaki vozili že v 19 državah in 41 mestih, po 62 podzemnih progah v dolžini skoraj 1000 kilometrov, je ocenila dr. Jana Pieriegud iz varšavske poslovne univerze (Warsaw School of Economics) v poročilu o digitalizaciji v železniškem prometu, ki ga je resda financiral Siemens. Že do leta 2025 naj bi se avtonomni vlaki vozili po več kot 2300 kilometrih podzemnih tirov.
Počasi bodo avtonomni vlaki vozili tudi tovor. V Avstraliji so julija opravili testno vožnjo, med katero so avtonomne lokomotive za rudarsko družbo Rio Tinto na relaciji 280 kilometrov brez težav prepeljale okoli 28.000 ton železove rude. O avtonomnih tovornih vlakih medtem razmišljajo tudi Nizozemci. V Sloveniji pa bomo morali nanje verjetno na to še precej dolgo čakati.
Več iz rubrike
3D tisk pozitivno vpliva na gospodarstvo
Najpogosteje 3D tisk proizvaja slušne aparate, protetične pripomočke in tekaške copate.
Bomo trajnost dosegli z jedrsko fuzijo?
Znanstveniki dosegli stabilizacijo jedrskega zlivanja, kar je dober znak za prihodnost