Kako uspešni smo bili na Kickstarterju v 2016?

Platforma za množično zbiranje denarja Kickstarter že osmo leto zapored ponuja mladim inovatorjem s celega sveta možnost zbiranja zagonskih sredstev. Med njimi je mnogo Slovencev, ki so v lanskem letu s svojimi norimi, inovativnimi in zelo koristnimi produkti skupaj zbrali skoraj dva milijona evrov.
Fotografija: Arhiv podjetja
Odpri galerijo
Arhiv podjetja

Poleg Kickstarterja se z inovacijami s področja tehnologije, dizajna, umetnosti in kulinarike Slovenci prijavljajo tudi na Indiegogo in Adrifund, ki pa po deležu prijavljenih kampanj zelo težko dohitevata zgoraj omenjenega velikega brata. V letu 2016 smo Slovenci prijavili 80 projektov, ki jih je podprlo 16 tisoč ljudi z 1,8 milijona evrov. Žiga Berce, poznavalec platform za množično financiranje, pove, da »največ ljudi na spletu obišče kategoriji tehnologija in dizajn, zato se pod njiju tudi prijavi največ kampanj.« Med 80 kampanjami je bilo uspešnih 30, pridobili so veliko več denarja, kot so si zadali. »Vsi skupaj so iskali 1.333.126 evrov, dobili pa 1.799.150 evrov.« Prijavljeni so zbrali sicer več denarja v primerjavi z lanskim letom, a prijavljenih je bilo manj kampanj. Največ projektov je bilo prijavljenih iz Ljubljane in Maribora, prav nobenega pa z Dolenjske. Po raziskavi Berceta so kampanje zastavljene s strani Slovenk za nianso uspešnejše od tistih, ki so bile zastavljene s strani moške populacije.

Arhiv podjetja
Arhiv podjetja

Dva paradna konja

Najbolj uspešen slovenski produkt na Kickstarterju v letu 2016 je bil lebdeči gramofon LEV-MAG AUDIO, za katerega so zbrali skoraj 524 tisoč evrov od 717 podpornikov. »Preden smo se prijavili na Kickstarter, smo v kampanjo vložili okoli 60 tisoč evrov, saj smo želeli svetu predstaviti izdelek izpiljen do potankosti, precej denarja pa vložili tudi v promocijo,« pove Damir Islamovič iz ekipe Lev-Mag.

Največje presenečenje leta 2016 predstavlja držalo za srajce, ki je nastalo izpod rok ekipe NV Holders. Nik Vene je z ekipo zbral skoraj 2000 odstotkov več denarja, kakor si je sprva zastavil. »Ko je tvoj projekt zvezda v medijih in na platformah za zbirane denarja, je super, a ko se kampanja konča, ostaneš sam. Takrat se trdo delo šele prične. Proizvodnja, prodaja, promocija, inovativni pristopi in marketinški dogodki so sestaven del nadaljnjega uspeha,« pove Vene.

Arhiv podjetja
Arhiv podjetja

Kako do zastavljenega cilja?

»Vedeti moraš, koga nagovarjaš.« Berce vidi Kickstarter le enega izmed kanalov, preko katerih podjetnik dostopa do ciljne publike. Promocija na družabnih omrežjih ter v medijih je prav tako ključnega pomena. »Prvi val podpornikov je do sedaj vedno prišel iz Slovenije, zato predlagam mladim inovatorjem, naj okrepijo marketing in promocijo na domačih tleh,« svetuje Islamović. Z njim se je strinja Berce, ki je z letošnjo raziskavo ugotovil, da več kot polovica podpornikov slovenskih projektov prihaja prav iz Slovenije.

Več iz rubrike