Kaj je SEO in zakaj je pomemben za vsakogar, ki ima spletno stran?

SEO je kratica za optimizacijo spletnih strani za spletne iskalnike (ang. Search Engine Optimization).
Fotografija: Spletni iskalnik Google. Foto: Francois Lenoir / Reuters
Odpri galerijo
Spletni iskalnik Google. Foto: Francois Lenoir / Reuters

SEO je skupek praks, namenjenih izboljšanju pozicioniranja spletnih strani v organskih rezultatih iskanja. To pomeni, da se bo spletna stran, ki s pridom izkorišča SEO, prikazala višje med organskimi (neplačanimi) rezultati iskanja na različnih spletnih iskalnikih, denimo Google ali Bing. Tako lahko podjetniki oziroma lastniki spletnih strani pritegnejo večje število ciljanih obiskovalcev na svojo spletno stran in s tem povečajo svoj promet.

Zakaj je SEO pomemben?

Ker je organsko iskanje po spletu najpomembnejši način odkrivanja in dostopa do različnih spletnih vsebin, je dobra uporaba SEO-ja bistvena za izboljšanje kakovosti in količine prometa na določenem spletnem mestu. Za lažje razumevanje pomembnosti SEO-ja lahko razčlenimo našo opredelitev na več delov.

Najprej je potrebno vedeti, da so organski rezultati iskanja na spletu neplačane vsebine na strani z rezultati iskanja (SERP – ang. Search Engine Results Page), za katere je iskalnik z uporabo algoritmov ugotovil, da so najbolj ustrezne za poizvedbo uporabnika. Seveda tudi oglasi predstavljajo pomemben del števila spletnih strani, ki se prikažejo na SERP.

image_alt
LinkedInov profil: Napake, ki jih ne bi smeli narediti

Vendar pa se organski rezultati iskanja od oglasov razlikujejo po tem, da so umeščeni na podlagi algoritmov organskega razvrščanja iskalnika in ne na podlagi ponudb oglaševalcev. Višje uvrstitve spletne strani v organskih rezultatih iskanja torej ni možno kupiti.

Pri SEO-ju poskušamo povečati količino organskega prometa, torej število uporabnikov, ki spletno mesto dosežejo prek rezultatov organskega iskanja. Uporabniki veliko pogosteje kliknejo na rezultate iskanja, ki so prikazani blizu vrha SERP, zato je pomembno, da s strategijo SEO ustrezne strani uvrstite čim višje. Več kakovostnih obiskovalcev, kot jih privabite na svoje spletno mesto, večja je verjetnost, da se bo povečalo število akcij, denimo nakupov.

Kakovosten promet na spletni strani

Spletni iskalnik Google. Foto: Francois Lenoir / Reuters
Spletni iskalnik Google. Foto: Francois Lenoir / Reuters
Pomembna stvar, ki si jo običajno želi lastnik neke spletne strani, je seveda tudi kakovost organskega prometa, torej kako ustrezna sta uporabnik in njegova iskalna poizvedba glede na vsebino, ki se nahaja na spletni strani. Visokokakovostni promet vključuje le obiskovalce, ki jih resnično zanimajo izdelki, informacije ali drugi viri, ki jih ponuja določeno spletno mesto. Visokokakovostna optimizacija SEO izkorišča prizadevanja iskalnika, da uskladi uporabnikovo namero iskanja s spletnimi stranmi, navedenimi v seznamu SERP.

Če podamo primer: pritegnete lahko vse obiskovalce na svetu, vendar če pridejo na vaše spletno mesto, ker jim Google pove, da ste vir informacij o računalnikih Apple, v resnici pa ste kmet, ki prodaja jabolka, bodo ti obiskovalci verjetno zapustili vaše spletno mesto, ne da bi opravili kakršno koli akcijo.

Kako deluje SEO?

Iskalniki, kot sta Google in Bing, uporabljajo t. i. 'pajke' (ang. crawlers), da zbirajo informacije o vseh vsebinah, ki jih lahko najdejo na internetu. Vsebina na spletnih straneh in kontekst povezav do drugih spletnih strani, ki jim je sledil, pomagajo pajku razumeti, kaj je vsebina vsake strani in kako je semantično povezana z vsemi drugimi stranmi v obsežni bazi podatkov iskalnika, imenovani indeks.

image_alt
TikTok za ustvarjanje uspešne blagovne znamke in večjo prodajo

Ko tako uporabnik v iskalno polje vnese poizvedbo, iskalnik s pomočjo zapletenih algoritmov pripravi po njegovem mnenju najbolj natančen in uporaben seznam rezultatov za to poizvedbo. Ti organski rezultati lahko vključujejo spletne strani, polne besedila, novic, slik, videoposnetkov, seznamov lokalnih podjetij in drugih bolj nišnih vrst vsebine.

V algoritme iskalnikov je sicer vključenih veliko dejavnikov, ki se ves čas razvijajo, da bi sledili spreminjajočemu se vedenju uporabnikov in napredku na področju strojnega učenja. »SEO-ji uporabljajo razumevanje dejavnikov razvrščanja za razvoj in izvajanje strategij iskalnega trženja, ki vključujejo ravnovesje najboljših praks na strani, zunaj strani in tehničnih praks,« navaja skupina strokovnjakov na spletni strani Moz, kjer se ukvarjajo s tem.

Strokovnjaki menijo, da organizacija, ki upa, da bo dosegla in ohranila visoke uvrstitve na SERP in posledično veliko visokokakovostnega uporabniškega prometa, mora uporabljati strategijo, ki daje prednost uporabniški izkušnji, uporablja nemanipulativne taktike uvrščanja ter se razvija skupaj s spreminjajočim se vedenjem iskalnikov in uporabnikov.

image_alt
Vplivnostnega marketinga se poslužuje vse več podjetij

Opozoriti je treba, da so druge prakse digitalnega trženja, kot so optimizacija stopnje konverzije (CRO), oglaševanje s plačilom na klik (PPC), upravljanje družbenih medijev, trženje e-pošte in upravljanje skupnosti, pogosto tesno povezane s SEO, vendar so te druge taktike na splošno zunaj obsega in opredelitve tradicionalnega iskalnega trženja.

Več iz rubrike