Jack Ma: V prihodnje bo vse odvisno od malih podjetij
Ustanovitelj Alibabe poudarja, naj se kitajski podjetniki dobro pripravijo na izzive globalizma in digitalizacije ter naj se ne ukvarjajo z malimi težavami.
Odpri galerijo
Ustanovitelj spletnega trgovca Alibaba in eden osrednjih obrazov kitajskega podjetništva Jack Ma, svetuje mladim kitajskim podjetnikom naj se v prvi vrsti temeljito pripravijo na izzive globalizacije in digitalizacije. Takšna pripravljenost je po njegovem mnenju nujna za konkurenčnost največjim podjetjem, mladi podjetniki pa morajo znati preseči manjše ter začasne težave in ugledati večjo sliko pravega gospodarstva, piše spletni South China Morning Post.
»Potek globalizacije so v preteklosti narekovale razvite države in pa ogromna podjetja, kar se zdaj spreminja. Globalizacijo bodo v prihodnje oblikovale predvsem države v razvoju in mali podjetniki,« izpostavlja Ma. Slednjemu javno deljenje mnenj nikakor ni tuje, nazadnje pa je svoje poglede delil minuli torek na srečanju t.i. zelenih podjetij, ki ga je organiziral Klub kitajskih podjetnikov.
Ma je na srečanju izpostavil tudi: »Dandanes lahko globalno podjetje vodi vsaka oseba, ki uporablja mobilni telefon. To je bilo drugače zadnjih trideset let, ko je globalizacijo oblikovalo približno 6000 največjih podjetij. V prihodnje bo vse odvisno od malih podjetij. Tako bo 60 milijonov podjetij iz celega sveta narekovalo razvoj globalizacije.«
Jack Ma je pred letom dni sestopil s položaja direktorja velikana spletne prodaje Alibabe, a vendar ostaja med vodilnimi osebami v podjetju. Prav tako je Ma prepričan, da bo digitalizacija v bližnji prihodnosti povsem spremenila praktično vsako industrijo, mladi kitajski podjetniki pa se morajo bolj jasno ozirati na potrebe manjših kitajskih mest, kjer skupno živi kar 1,4 milijard ljudi. Ravno ti so še potencialen in neizkoriščen trg za podjetja.
V ZDA je bilo leta 2014 okoli 12 mest z več kot milijon prebivalcev, medtem pa je na Kitajskem takšnih mest več kot 160. Po besedah Maja so to še neizkoriščeni trgi, ki imajo ogromen potencial za podjetja. »Zadnjo globalizacijo je vodilo 300 milijonov ameriških potrošnikov, zdaj pa bo globalizacija odvisna od 1,4 milijarde potrošnikov, ki živijo v manjših mestih Kitajske. Kitajska vse bolj postaja država, ki ni usmerjena izključno v proizvodnjo, temveč je tista, ki na veliko kupuje in žene svetovno gospodarstvo,« pravi Ma.
Glede prihodnosti domače Kitajske je Ma obenem prepričan, da bo ta vedno več poudarka dala na informiranost, storitve in pa grajenje vrednosti izdelkov, v nasprotju s preteklo ideologijo, ko se je država osredotočala na stroje in kopičenje denarja. Na tak način Kitajska ne bo zmagala le v ekonomskem smislu, temveč bo pridobila tudi spoštovanje drugih držav, pravi Ma, ki dodaja: »Kitajska ni le velesila, temveč je topla in lepa dežela.«
Globalizacijo bodo oblikovala mala podjetja
»Potek globalizacije so v preteklosti narekovale razvite države in pa ogromna podjetja, kar se zdaj spreminja. Globalizacijo bodo v prihodnje oblikovale predvsem države v razvoju in mali podjetniki,« izpostavlja Ma. Slednjemu javno deljenje mnenj nikakor ni tuje, nazadnje pa je svoje poglede delil minuli torek na srečanju t.i. zelenih podjetij, ki ga je organiziral Klub kitajskih podjetnikov.
Ma je na srečanju izpostavil tudi: »Dandanes lahko globalno podjetje vodi vsaka oseba, ki uporablja mobilni telefon. To je bilo drugače zadnjih trideset let, ko je globalizacijo oblikovalo približno 6000 največjih podjetij. V prihodnje bo vse odvisno od malih podjetij. Tako bo 60 milijonov podjetij iz celega sveta narekovalo razvoj globalizacije.«
PREBERI TUDI:
Potencial malih mest
Jack Ma je pred letom dni sestopil s položaja direktorja velikana spletne prodaje Alibabe, a vendar ostaja med vodilnimi osebami v podjetju. Prav tako je Ma prepričan, da bo digitalizacija v bližnji prihodnosti povsem spremenila praktično vsako industrijo, mladi kitajski podjetniki pa se morajo bolj jasno ozirati na potrebe manjših kitajskih mest, kjer skupno živi kar 1,4 milijard ljudi. Ravno ti so še potencialen in neizkoriščen trg za podjetja.
V ZDA je bilo leta 2014 okoli 12 mest z več kot milijon prebivalcev, medtem pa je na Kitajskem takšnih mest več kot 160. Po besedah Maja so to še neizkoriščeni trgi, ki imajo ogromen potencial za podjetja. »Zadnjo globalizacijo je vodilo 300 milijonov ameriških potrošnikov, zdaj pa bo globalizacija odvisna od 1,4 milijarde potrošnikov, ki živijo v manjših mestih Kitajske. Kitajska vse bolj postaja država, ki ni usmerjena izključno v proizvodnjo, temveč je tista, ki na veliko kupuje in žene svetovno gospodarstvo,« pravi Ma.
Kitajska prihodnosti
Glede prihodnosti domače Kitajske je Ma obenem prepričan, da bo ta vedno več poudarka dala na informiranost, storitve in pa grajenje vrednosti izdelkov, v nasprotju s preteklo ideologijo, ko se je država osredotočala na stroje in kopičenje denarja. Na tak način Kitajska ne bo zmagala le v ekonomskem smislu, temveč bo pridobila tudi spoštovanje drugih držav, pravi Ma, ki dodaja: »Kitajska ni le velesila, temveč je topla in lepa dežela.«
Več iz rubrike
3D tisk pozitivno vpliva na gospodarstvo
Najpogosteje 3D tisk proizvaja slušne aparate, protetične pripomočke in tekaške copate.
Bomo trajnost dosegli z jedrsko fuzijo?
Znanstveniki dosegli stabilizacijo jedrskega zlivanja, kar je dober znak za prihodnost