Izkušnje naših podjetij z višegrajskimi državami

Kakšne izkušnje imajo podjetja Gorenje, Krka in Kompas?
Fotografija: Brane Piano
Odpri galerijo
Brane Piano

Gorenje

Višegrajske države se najbolj razlikujejo po načinu distribucije. Vsekakor je treba opozoriti tudi na spletno prodajo, ki je pomemben prodajni kanal in njen delež se še povečuje, pri čemer posebno izstopa Češka.

Madžarski trg je med zadnjo gospodarsko krizo izrazito upadel, prodaja se je skoraj prepolovila, v zadnjih dveh letih pa se spet izboljšuje. Češka in Slovaška sta stabilni, na teh dveh trgih ima Gorenje tudi najboljši položaj in največji tržni delež, medtem ko je za večino slovenskih podjetij najbolj obetaven poljski trg, in sicer zaradi velikosti ter ugodne demografske sestave. Na Poljsko najbolj stavijo tudi v Gorenju, saj je največja proizvajalka gospodinjskih aparatov.

Krka

Krka na trgih višegrajskih držav, kjer ustvari petino prodaje, posluje že pet desetletij. Na Poljskem ima lastno tovarno farmacevtskih izdelkov, v štirih državah zaposluje več kot tisoč ljudi. Bistvenih razlik med posameznimi trgi ne vidijo, prav tako ne pričakujejo korenitih sprememb pri pogojih poslovanja.

Države višegrajske skupine zaznamujeta v zadnjih letih višja gospodarska rast od povprečja Evropske unije in postopna rast kupne moči. Po drugi strani gre za odprte in na nekaterih področjih dokaj zrele trge, na katerih je močna konkurenca ponudnikov zdravil.

Kompas Praha

Višegrajske države so vsekakor priložnost, nikoli tveganje, meni Marko Brumat, direktor podjetja Kompas Praha, ki na Češkem posluje dobrega četrt stoletja. »Poslovno okolje v Pragi je povsem mednarodno. Na Češkem imajo centrale za srednjo in vzhodno Evropo mednarodne družbe, hotelske verige in temu primerne so tudi poslovne navade, saj prihajajo menedžerji teh družb iz vsega sveta,« pravi Brumat. Samo Češka in Slovaška sta skupaj sedemkrat večji trg od Slovenije, kar pomeni velik bazen kupne moči in poslovnih priložnosti. Predvsem Čehi so vse bolj premožni, zlasti v Pragi, ki je dvomilijonski trg, kar se kaže v povečanem številu in strukturi potovanj. V Kompasu Praha namreč opažajo čedalje več rezervacij za Slovenijo in Hrvaško, in to v hotelih višje kategorije, česar v preteklosti ni bilo. 

Več iz rubrike