Gillian Yeung: mariborsko letališče bo zeleno letališče

Gillian Yeung prihaja iz Hongkonga, a je precejšen del svojega življenja preživela v Kanadi, kjer je študirala sociologijo in se ukvarjala z vlaganji. Je solastnica kitajskega holdinga, ki je pred časom v povezavi z nizozemskim kapitalom kupil bankrotiranega belgijskega letalskega prevoznika VLM Airlines ter konec lanskega leta še Aerodrom Maribor.
Fotografija: Tadej Regent
Odpri galerijo
Tadej Regent

Je direktorica SHS Aviation BV, kot se imenuje njihovo krovno aviacijsko podjetje s sedežem na Nizozemskem, ter tudi direktorica SHS Aviation, d. o. o., s sedežem v Sloveniji, ki je lastnik mariborskega letališča. Živi v Mariboru v enem izmed turističnih apartmajev Ville Maria pod vznožjem mariborskega Pohorja, ki jo je SHS Aviation kupil, da poleg tujih gostov v njej lahko sprejema tudi svoje poslovne goste, saj kot pravi Yeungova, v Mariboru žal za takšne goste (za zdaj) ni primernega hotela. Z njo smo se pogovarjali na prvem poletu iz Maribora v Split.

Torkovi letalski progi Maribor–Split in Maribor–Dubrovnik bosta zagotovo delovali v avgustu, kaj pa potem?

Več, kot lahko izveste v planu, ki smo ga izdali marca, ne morem povedati. Vse gre v pravo smer. Razumem, da celotna skupnost čaka, kaj se bo zgodilo, a je v tem trenutku, ko smo plan ravno začeli izvajati, težko napovedati natančne rezultate. Lahko pa vam zagotovim, da tako jaz kot celotna ekipa zelo trdo delamo pri tem projektu.

Kaj odgovarjate lokalni in nacionalni skupnosti, ki meni, da so vaši načrti preveč ambiciozni?

Tukaj smo in ne spreminjamo smeri, držimo se načrta, ki smo ga javnosti predstavili, in uresničujemo tisto, k čemur smo se zavezali tudi vaši vladi. Nikamor ne bomo hiteli, stopamo korak za korakom.

Tadej Regent
Tadej Regent

Vas zanima nakup Adrie Airways?

V tem trenutku vam res ne morem nič povedati.

Kako pomembna je za vaše načrte Magnina tovarna blizu letališča v Hočah?

Kakršna koli investicija v Mariboru oziroma v celotni Sloveniji je dobrodošla. Vsekakor pa naši načrti niso odvisni od tega, ali bo Magna tukaj ali pa je ne bo. Bi je pa bili veseli.

V kakšnem časovnem obdobju pričakujete povrnitev investicije?

V javno objavljenem poslovnem načrtu lahko preberete, da ne gre le za letališče in potniški promet, ampak tudi za vzdrževanje letal ter prihodnje leto ustanovitev dobre letalske šole in simulacijskega centra za letalske treninge. Načrtujemo gradnjo hotela, kongresnega središča ter nakupovalnega središča. Kdaj in kolikšen bo naš donos na kapital, vam tako, tudi če bi želela, ne morem povedati, saj sploh še ne vemo, koliko bomo vložili. Upam, da vam to, da bom jaz ostala v Mariboru, kaj pove.

Tukaj boste torej živeli?

Ja, že zdaj v Mariboru preživim osemdeset odstotkov svojega časa.

Kaj vam je v Mariboru najbolj všeč?

Narava. In kot sem že večkrat poudarila, ravno pred kratkim tudi arhitektu, si želim, da mariborsko letališče postane zgled zelenega, do okolja prijaznega letališča. Moramo ohraniti stik z naravo, ničesar ne smemo uničiti. To je božji dar in tukaj mi je zares všeč.

Torej načrtujete arhitekturno prenovo letališča?

Seveda, ampak v tem trenutku, kolikor je mogoče, minimalne.

Kakšna pa se vam zdi Ljubljana?

Zelo rada fotografiram in Ljubljana je zelo fotografsko privlačna, ampak Maribor mi je veliko ljubši, ravno zaradi narave.

Tadej Regent
Tadej Regent

Kako drugačna je Slovenija od drugih držav, kjer ste delali, ne samo glede kakovosti življenja, ampak tudi kot poslovno okolje?

Davki v Sloveniji so precej visoki, a spet ne pretirano. Delala in študirala sem v Kanadi ter na Kitajskem, in kot veste, imata obe državi zelo visoke davke, tako da kakšne bistvene razlike v tem segmentu ne vidim. Je pa veliko poslovno-kulturnih razlik, ki jih moram še osvojiti. Recimo, zdi se mi, da ljudje ne delajo prav veliko, ali pa smo le mi tako bolj delavni.

Je najemnina, ki jo morate plačevati državi, 92.000 evrov na mesec, visoka glede na razmere – število potnikov na prvem letu je skoraj zanemarljivo?

Plačujemo jo, je pa res, da se pogovarjamo o številki in se trudimo, da jo znižamo.

Imate investicije tudi drugod po Evropi?

Jaz osebno na Irskem in v Veliki Britaniji.

V katerih panogah?

V visokotehnoloških podjetjih. Več kot dvajset let že delujem v tem sektorju in dejansko je letalstvo zame novo področje.

Zakaj ste pravzaprav vstopili v to panogo?

Gre za odločitev celotne skupine, katere partner sem. Mislim, da so mene in ne koga drugega poslali sem, ker veljam za vredno zaupanja, kar je pri vrednosti naložbe, kot je ta, zelo bistveno.

Nam lahko zaupate, kolikšen je vaš delež lastništva v skupini?

Tega vam ne morem povedati.

Lahko pričakujemo lete v Dubrovnik in Split tudi po koncu avgusta?

Imamo tudi že lete iz Italije na Hrvaško, pa v Grčijo ter drugam. Konec avgusta bomo objavili še zimski razpored, pred tem pa vam ne morem povedati nič gotovega.

Se vam zdi, da morajo kitajski turisti predolgo čakati na vizo za Slovenijo?

Zdaj čakajo dva do tri tedne, kar spet ni tako grozno dolgo. Si pa želimo, da bi se postopek v prihodnosti pospešil, saj bodo azijski potniki ena izmed naših glavnih ciljnih skupin. Tudi tukaj že delamo.

Kako boste razvili tovorni promet?

V javnosti se pojavlja precej zavajajočih informacij in ena izmed teh je, da želimo mariborsko letališče spremeniti v tovornega, kar zagotovo ne drži. Prosim, povejte svojim bralcem, da nismo in ne bomo osredotočeni na tovorni promet. Glavni pritok finančnih sredstev pričakujemo od potniškega prometa. Seveda imamo v načrtu povečevati tudi tovornega, a zagotovo je naš glavni cilj, da z letalskim prevozom sem pripeljemo čim več turistov.

V Slovenijo ali v Evropo s postankom v Sloveniji?

Oboje. V tem trenutku oblikujemo celotne turistične aranžmaje tako za turiste srednjega razreda kot elitne goste. Kot sem že rekla, pa bi res radi začeli postopoma, korak za korakom.

V načrtu imate, da se bo do konca leta iz Maribora letelo v Beograd, Podgorico, Berlin, Barcelono, Hamburg, London, Zürich?

Ja, v tem trenutku se dogovarjamo še za polete iz Antwerpna v Maribor, mogoče čez München ali preko kakšnega avstrijskega letališča.

Tadej Regent
Tadej Regent

Kaj pa v preostale kraje, ki sem jih naštela?

O vsem tem se trenutno dogovarjamo in naše ekipe vsak dan delajo tudi na tem področju. Ne vem pa natančno, v kateri fazi smo za posamezne povezave. Razumljivo je, da včasih ne more iti čisto vse od pike do pike po načrtih. Upoštevati je treba veliko dejavnikov.

Koliko denarja boste namenili promociji?

V tem trenutku, torej za prve polete, nismo v promocijo vložili ničesar. Imamo več kot 55 letalskih strokovnjakov tukaj, v Antwerpnu, Oslu in drugod. Poleg tega pa imamo še veliko drugih strokovnih profilov tukaj, v Kanadi, Hongkongu ter na Kitajskem, ki delajo pri tem projektu vsak dan. Poslovno okolje pa se seveda vsak dan spreminja in žal vam poslovnih informacij, ki jih terjate od mene, ne morem zaupati. Konkurenca spremlja vsak naš korak, zato se ne želimo izpostavljati. Rada imam Maribor in res si želim, da se tukaj čim prej zgodijo pozitivne spremembe.

Več iz rubrike