Novi trend: namesto video sestanka, druženje v virtualnem svetu
Za tiste, ki menijo, da sestanki preko Zooma niso dovolj dober nadomestek za resnično stvar, ima Facebook morda rešitev.
Odpri galerijo
Facebook je pred kratkim predstavil Horizon Workrooms, brezplačno aplikacijo za uporabnike očal za virtualno resničnost Oculus Quest 2, ki so na voljo od 250 evrov dalje. Aplikacija izstopa kot najbolj ambiciozno prizadevanje podjetja, da bi skupinam omogočilo druženje v virtualni resničnosti (VR).
Udeleženci sestankov, ki nosijo očala, lahko s svojimi prsti in rokami gestikulirajo v VR, usta njihovih približkov pa med govorjenjem oponašajo naravne poteze. Na belem zaslonu v aplikaciji lahko uporabniki izmenjujejo slike ali predstavitev. Andrew Bosworth, podpredsednik družbe Facebook Reality Labs, je dejal, da Facebook aplikacijo interno uporablja že približno eno leto, poroča CNN.
Aplikacija uporablja množico tehnologij in trikov, s katerimi izboljša uporabniško izkušnjo. Uporabniki očal si lahko ogledajo svoj računalniški zaslon v resničnem življenju v VR, s pomočjo dodatne namizne aplikacije. Delovne sobe uporabljajo kombinacijo sledenja rokam in prostorskega zvoka, ki upošteva akustiko prostora in ustvarja zvoke, ki prihajajo iz določenih smeri. Tako aplikacija uporabnikom omogoča medsebojno interakcijo na način, ki posnema resnično življenje.
Jasno pa je, da Facebook še vedno odpravlja nekaj napak, še navaja CNN. Medtem ko je Bosworth na virtualni predstavitvi opisoval, kako vidi aplikacijo Workrooms, kot bolj interaktiven način sestankovanja s sodelavci od video klepeta, je njegov avatar sredi stavka zmrznil. Slikovne točke njegove digitalne kože so se spremenile v sivo barvo – izgubil je povezavo.
Tudi z uvedbo aplikacije, se Facebook še vedno sooča z nekaterimi težavami, ki pestijo VR. Ljudi oziroma podjetja mora prepričati, da kupijo očala, jih redno uporabljajo in se prilagodijo novim načinom interakcije, ki še zdaleč niso popolni.
Problem so tudi sama očala. Bosworth pričakuje, da bodo ljudje aplikacijo uporabljali približno 30 minut hkrati in čeprav se ne sliši veliko, očala tehtajo skoraj pol kilograma, kar ni najbolj uporabniku prijazno, navaja CNN Business. Nedavno je Facebook tudi ustavil prodajo očal zaradi poročil uporabnikov o draženju kože in nadomestil penasto podlogo s silikonsko prevleko. Za konec je Bosworth opozoril še na eno težavo, ki je aplikacija ne more izboljšati: »Tudi VR ne more narediti vašega dolgočasnega sestanka manj dolgočasnega.«
Virtualni sestanek v virtualni sobi
Aplikacija Workrooms omogoča do 16 uporabnikom očal Oculus, da se sestanejo v virtualni konferenčni sobi, pri čemer vsakega izmed njih pooseblja animiran lik, ki se pojavi le kot lebdeči zgornji del telesa, navaja CNN. Virtualnega sestanka se sicer lahko udeleži do 50 uporabnikov, toda le prvih 16 je upodobljenih v virtualni obliki, ostali pa se pojavijo na ploščatem zaslonu v ozadju sobe za sestanke.
Udeleženci sestankov, ki nosijo očala, lahko s svojimi prsti in rokami gestikulirajo v VR, usta njihovih približkov pa med govorjenjem oponašajo naravne poteze. Na belem zaslonu v aplikaciji lahko uporabniki izmenjujejo slike ali predstavitev. Andrew Bosworth, podpredsednik družbe Facebook Reality Labs, je dejal, da Facebook aplikacijo interno uporablja že približno eno leto, poroča CNN.
Aplikacija uporablja množico tehnologij in trikov, s katerimi izboljša uporabniško izkušnjo. Uporabniki očal si lahko ogledajo svoj računalniški zaslon v resničnem življenju v VR, s pomočjo dodatne namizne aplikacije. Delovne sobe uporabljajo kombinacijo sledenja rokam in prostorskega zvoka, ki upošteva akustiko prostora in ustvarja zvoke, ki prihajajo iz določenih smeri. Tako aplikacija uporabnikom omogoča medsebojno interakcijo na način, ki posnema resnično življenje.
Tudi virtualni sestanek je lahko dolgočasen
Jasno pa je, da Facebook še vedno odpravlja nekaj napak, še navaja CNN. Medtem ko je Bosworth na virtualni predstavitvi opisoval, kako vidi aplikacijo Workrooms, kot bolj interaktiven način sestankovanja s sodelavci od video klepeta, je njegov avatar sredi stavka zmrznil. Slikovne točke njegove digitalne kože so se spremenile v sivo barvo – izgubil je povezavo.
Tudi z uvedbo aplikacije, se Facebook še vedno sooča z nekaterimi težavami, ki pestijo VR. Ljudi oziroma podjetja mora prepričati, da kupijo očala, jih redno uporabljajo in se prilagodijo novim načinom interakcije, ki še zdaleč niso popolni.
Problem so tudi sama očala. Bosworth pričakuje, da bodo ljudje aplikacijo uporabljali približno 30 minut hkrati in čeprav se ne sliši veliko, očala tehtajo skoraj pol kilograma, kar ni najbolj uporabniku prijazno, navaja CNN Business. Nedavno je Facebook tudi ustavil prodajo očal zaradi poročil uporabnikov o draženju kože in nadomestil penasto podlogo s silikonsko prevleko. Za konec je Bosworth opozoril še na eno težavo, ki je aplikacija ne more izboljšati: »Tudi VR ne more narediti vašega dolgočasnega sestanka manj dolgočasnega.«
Več iz rubrike
3D tisk pozitivno vpliva na gospodarstvo
Najpogosteje 3D tisk proizvaja slušne aparate, protetične pripomočke in tekaške copate.
Bomo trajnost dosegli z jedrsko fuzijo?
Znanstveniki dosegli stabilizacijo jedrskega zlivanja, kar je dober znak za prihodnost