Dvanajst poklicev prihodnosti

Na strokovnem srečanju ravnateljev srednjega šolstva, na katerem so govorili predvsem o vodenju spodbudnega in varnega učno-vzgojnega okolja za mlade, so se osredotočili tudi na industrijsko revolucijo, globalizacijo, digitalizacijo, robotizacijo in mobilnost.
Fotografija: Pexels
Odpri galerijo
Pexels

Za zgoraj naštete izzive bodo morali mladi osvojiti kompetence, ki jih njihovi starši še niso osvajali znotraj šolskega sistema, temveč so se jih priučili kasneje, tudi skozi delo.

Globalno načrtovanje, inovativno razmišljanje, multidisciplinarnost, medijska pismenost, virtualno sodelovanje in znanje o vitki organizaciji je le nekaj od novosti v šolskih klopeh. Na to močno vpliva splošna povezanost sveta in vsak dan večja konkurenca na trgu dela.

»Šolanje ni vrtec, je stresno in zahtevno delo, ki ga spremljajo disciplina, odgovornost in vedno bolj cenjeno, ustvarjalno razmišljanje,« pove dr. Boris Dular iz podjetja Krka Novo mesto. »Gospodarstvo naj bo vključeno v izobraževalni sistem in pomaga učiteljem krepiti sodobne vrednote, ki jih iščemo delodajalci.«

Vedno več podjetij se povezuje z lokalnimi šolskimi ustanovami, sponzorirajo tehnologijo v šoli ter vodijo različne delavnice v obliki mentorstva in spodbujanja inovativnosti.

Novi poklici

Prav inovativnost služi gradnji novih poklicev po celem svetu. Med starejšimi generacijami zagotovo ni veliko IT varnostnikov, zasebnih bančnikov, dispečerjev dronov, specialistov 3D tiskanja in geoinženirjev za nadzor vremena in rastlin. Na srečanju napovedujejo nove poklic, kot so programer nanoproizvodnje, nadzornik genetske proizvodnje, nadzornik prenosa podatkov, vrtnar avtohtone krajine, 3D pripovedovalec pravljic, bio umetnik, popravljavec robotov ipd.

Dr. Dular je poudaril, da gospodarstvo v prihodnosti sloni na delu, ki ga opravijo v šolskih zavodih, saj prav ta kader ima veliko možnosti za zgodnje odkrivanje potencialov, spodbujanje otrok in privzgajanje sodobnih vrednot.

Več iz rubrike