Delove podjetniške zvezde: Sibo G.

Že en sam slab zamašek bi pri kupcu lahko ustavil linijo.
Fotografija: Tomi Lombar
Odpri galerijo
Tomi Lombar

Verjetno ni veliko gospodinjstev v Sloveniji, v katerih ne bi našli izdelka škofjeloškega podjetja Sibo, ki se ukvarja s predelavo termoplastičnih mas. Največji del od štirih milijard kosov izdelkov, ki jih na leto odpeljejo iz tovarne, proizvede za vodilne globalne proizvajalce izdelkov za ustno higieno. Zamašek na vsaki tretji zobni pasti, ki se prodaja na policah v Evropi, je narejen v Škofji Loki. Z njihovimi zapiralnimi sistemi in zamaški so pokriti še drugi izdelki iz kozmetične in živilske industrije, med 220 kupci iz 60 držav po svetu so tudi pomembna farmacevtska podjetja in podjetja, ki izdelujejo medicinske pripomočke.

Tomi Lombar
Tomi Lombar

Kamera preveri kakovost izdelka že na orodju

»V naši branži sta še posebno pomembni učinkovitost in kakovost izdelkov, zato neprestano vlagamo v stroje, tehnologijo. Nedavno smo končali dveletni razvojni projekt, v okviru katerega smo s poslovnim partnerjem razvili svetovno inovacijo preverjanja kakovosti izdelkov. Gre za strojni vid, integriran v orodje za brizganje plastike,« je povedal Klemen Pipan, vodja prodaje v Sibu. Kaj to pomeni? Orodje hkrati nabrizga 192 kosov zamaškov, ki jih kamera poslika, dokler so še v orodju. Tako zazna nepravilnosti sočasno na vseh kosih in jih pravočasno izvrže.

Če odstopa samo eden, sistem izvrže vse in gredo v reciklažo. »Sistem smo do zdaj vpeljali na tri stroje, naš dolgoročni cilj je, da opremimo vse. Naša industrija gre k stoodstotnemu pregledovanju,« je predstavil trend Pipan ter pojasnil, da se proizvodne linije pri kupcih lahko ustavijo že, če samo par pokrovčkov ne izpolnjuje standardov. »Zaustavitev linije pa seveda pomeni velike stroške,« je sogovornik opisal pomen kakovosti.

Tomi Lombar
Tomi Lombar

Industrija 4.0 v praksi

V Sibu se tudi sicer lahko pohvalijo z visoko stopnjo avtomatizacije procesov, kar je rezultat nenehnih vlaganj v opremo. »V zadnjih letih smo izvedli popolno pokritje orodjarne in proizvodnje z elektronskim sistemom načrtovanja in vodenja procesov. S terminali in čitalci črtnih kod se natančno vodijo celoten proces izdelave orodij in vseh njihovih komponent ter postopki izdelave v proizvodnji. Tako lahko veliko bolj natančno načrtujemo in strateško naročamo nova sredstva in tako preprečujemo ozka grla v proizvodnji, zelo natančna je pokalkulacija. Nadgradili smo tudi sistem zajema podatkov s strojev. Na vsakem je nameščen krmilnik, ki podatke pošilja v centralni računalniški sistem,« je opisal Pipan. V podjetju so prepričani, da je njihova dodana vrednost v primerjavi s konkurenco, da imajo lasten razvoj in orodjarno. Tako lahko skupaj z naročnikom razvijajo izdelek in naredijo orodje za njegovo brizganje, preden gre izdelek v proizvodnjo.

Trg od nas zahteva, da smo vsako leto učinkovitejši. Prilagajamo se tako s tehnologijo kot z izdelki. Zapiralna embalaža mora biti lažja, pomemben vidik so tudi biomateriali.

Samo lani so izdelali več kot sto orodij; večinoma za končne kupce, nekaj pa jih je ostalo v lasti Siba, ki ima že več kot dvesto lastnih orodij. »Toliko je naših standardnih izdelkov na prostem trgu, ki jih prodajamo proizvajalcem tub, predvsem za področje ustne higiene, kjer se trg ne spreminja tako hitro. Drugače je v kozmetični industriji, kjer trg čedalje bolj temelji na vizualizaciji, to pomeni, da proizvajalci pogosteje spreminjajo embalažo. Temu smo se prilagodili z znižanjem minimalnih naročil na 10.000 kosov,« je Pipan predstavil en del kupcev. Na drugi strani pa globalna podjetja želijo imeti svojo prepoznavno embalažo, zato sami investirajo v razvoj in izdelavo orodij v Sibu, kjer jim potem tudi brizgajo izdelke.

Sibo je v začetku meseca praznoval 50. obletnico ustanovitve. Ko je leta 1993 posel – brizganje plastičnih zamaškov za kozmetično industrijo – z desetimi zaposlenimi od očeta Franca prevzel Boštjan Šifrar, je verjel v svoj uspeh. Danes se lahko pohvali, da je podjetje v 25 letih zraslo do razsežnosti, ko zaposluje tristo ljudi. Šifrar, ki ga je leta 2011 Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije razglasila za podjetnika leta, na vprašanje, kaj je ključ do uspeha, našteje: »Usmerjenost v pravi segment, to so zamaški za izdelke dnevne rabe, ter v izvoz. In nenehno vlaganje v kadre in opremo, pa vztrajnost in poslovna odličnost. Pomembno je, da so procesi v podjetju na visoki ravni, sposobni smo izpolniti zahteve trga, nenehno se trudimo za kakovost izdelkov in storitev. Navsezadnje se tudi ustrezno širimo na nove trge.«

Več iz rubrike