Bosch in Daimler bosta v ZDA testirala samovozeče taksije

Nemški podjetji Bosch in Daimler nameravata v ZDA testirati samovozeča vozila za vožnje na stalnih progah ter taksije. Pilotni projekt naj bi v Silicijevi dolini stekel v drugi polovici leta 2019 in naj bi pokazal, kako je vozni park tovrstnih vozil mogoče vključiti v mrežo mestnega prometa, poroča nemška tiskovna agencija dpa.
Fotografija: Reuters/Hannibal Hanschke
Odpri galerijo
Reuters/Hannibal Hanschke

 

Reuters/Hannibal Hanschke
Reuters/Hannibal Hanschke
Številna podjetja so že ugotavljala, kako se v mestni promet vključujejo posamični samovozeči avtomobili, Daimler in Bosch pa želita testirati vključevanje t.i. shuttle in taksi prevoznih sredstev. Potniki naj bi tako imeli možnost poklicati avtomobil, ki bi jih na izbranih linijah povsem avtomatizirano pripeljal na želeno destinacijo.

Podjetji želita najti "varen, zanesljiv sistem, ki bo pripravljen za masovno proizvodnjo", je ob predstavitvi projekta povedal vodja Daimlerjevega oddelka za avtomatizirano vožnjo Michael Hafner. V katerem mestu v ameriški zvezni državi Kalifornija bodo teste izvajali, se še niso odločili.

Daimler in Bosch sta se o sodelovanju pri razvoju rešitev za samovozeča vozila dogovorila lani. Proizvajalec elektronike Bosch razvija komponente, kot so senzorji in sistemi za upravljanje, avtomobilski proizvajalec Daimler pa zagotavlja vozila in obstoječe tehnološke rešitve vgrajuje vanje. Platforma, prek katere teče izmenjava podatkov, je delo ameriškega tehnološkega podjetja Nvidia.

Avtonomna vozila ne bodo zmanjšala gneče na cesti

A kot je pred časom za Svet Kapitala povedal Jarrett Walker, ameriški mednarodni svetovalec, specializiran za področje javnega prevoza, bi morda morali več govoriti o skupni uporabi – torej več oseb v enem vozilu oziroma večji uporabi mestnega prometa. Opomnil je tudi, da samovozeči avtomobili ne bodo del rešitve zmanjšanja prometa: “Problema omejenega prostora pa ne morejo rešiti. Naj pojasnim s primerom; se spomnite, ko so v prehranski industriji začeli oglaševati izdelke z manj maščobami? Ljudje so jih kupovali in imeli občutek, da jedo zdravo, da jih lahko jedo brez slabe vesti. Zato so tega pojedli precej več in končali s skupno več zaužitih maščob, ne pa manj. Enaka zgodba se bo ponovila pri avtonomnih vozilih – vožnja bo precej bolj enostavna, in ker boste med vožnjo lahko počeli druge stvari, tudi ne boste imeli občutka, da vam vzame veliko časa, zato se bodo ljudje vozili še precej več kot danes. Avtonomna vozila bodo tako le še povečala gnečo, ne pa zmanjšala.”

Na srečo pa računalniki še ne bodo upravljali tovornjakov.

Preberite tudi članek Tehnologija krepi najboljše in najslabše v ljudeh

Več iz rubrike