Predstavitvena informacija

BMW prihodnosti bo imel krmilo in stopalke

Prihodnost bo gotovo digitalna. To bo tudi rdeča nit novega sejma inovativnih digitalnih rešitev Feel the Future, ki ga bo od 19. do 21. oktobra organiziral Celjski sejem in na katerem bodo razpravljali o razvoju digitalizacije in hkrati iskali tehnološke rešitve.
Fotografija: Pixabay
Odpri galerijo
Pixabay

Prvi dan sejma bo ob 12.30 vizijo mobilnosti prihodnosti BMW Group predstavil posebni gost Dirk Arnold, podpredsednik produktnega menedžmenta BMW i. Arnold, s katerim smo se pogovarjali, je že več kot 15 let del podjetja BMW Group, sedanji položaj pa je prevzel lani.

Letošnji avtomobilski salon v Frankfurtu je predstavil številne novosti in prototipe, ki nakazujejo prihodnji razvoj mobilnosti. V katero smer bo šel po vašem razvoj avtomobila v prihodnjih petih, desetih letih?

Predvidevamo, da bo do leta 2025 delež električnih vozil v Beemvejevi prodaji znašal med 15 in 25 odstotki. Naše podjetje velja za vodilno na trgu električnih vozil v Evropi. Vzrok za to je, da smo med prvimi prišli na trg z modeloma BMW i3 in i8. Hkrati pa ponujamo široko linijo priključnih hibridov.

Kako bo razvoj mobilnosti in tako imenovane industrije 4.0 vplival na samo avtomobilsko panogo? Kaj lahko pričakujejo dobavitelji avtomobilske industrije, ki jih v Sloveniji ne manjka?

Verjamem, da bo prihodnost avtomobilov, njihovih proizvajalcev in dobaviteljev v avtomobilski panogi svetla za tiste, ki bodo odprti in pripravljeni na prehod v nove tehnologije, kot so: avtonomna vožnja, elektrifikacija, povezljivost in storitve mobilnosti.

Kje vidite kot ključne izzive v avtomobilski industriji?

Spremembe, ki jim bo priča naša industrija, bodo v prihodnjih treh letih pomembnejše od tega, kar smo videli v zadnjih 30 letih. Kakorkoli že, v družbi BMW smo dobro pripravljeni na izzive, ki so pred nami. Že zelo zgodaj smo sprejeli pomembne odločitve v tej smeri. Tako smo že pred desetimi leti začeli projekt i, ki je zdaj dobro znan kot BMW i.

Pixabay
Pixabay

BMW se oglašuje s sloganom Veselje do vožnje, ki v središče postavlja voznika in vozniške užitke. Če bodo v prihodnosti avtomobili vozili sami, kje bo ta užitek?

Avtonomna vožnja in veselje do vožnje se ne izključujeta! Pomislite na sedanje asistenčne sisteme, kakršna sta sistem za ohranjevanje vožnje v voznem pasu in aktivni tempomat. Taki sistemi olajšajo voznikovo življenje v situacijah, ki bi sicer bile dolgočasne ali stresne. Avtonomno vožnjo zato razumite kot nadgradnjo teh sistemov. In kadarkoli bo voznik želel prevzeti nadzor nad vozilom, da bi užival v zabavnem delu vožnje, bo to lahko storil. BMW kot vrhunski avtomobil ne bo v prihodnosti izgubil svojega krmila in stopalk.

Ko že govoriva o samovozečih vozilih, kdo bo prevzel odgovornost za morebitne nesreče? Če vemo, kako pogosto »zmrznejo« sodobni mobilni telefoni, kje je jamstvo, da ne bo tako »zmrznil« računalnik, ki bo vozil avtomobil?

Vzrok, zakaj v BMW i vidimo avtonomno vožnjo od leta 2021 in ne prej, je povezan prav s tem. Ključno za avtonomno vožnjo bo, da bomo lahko zagotovili, da bo sistem odlično deloval ne le v 90 odstotkih vseh situacij, ampak v sto odstotkih. Kdor trdi, da lahko uvede sistem avtonomne vožnje že danes, postavlja potnike in druge v veliko nevarnost. Po tem so tu še številna etična vprašanja, povezana z umetno inteligenco, o katerih se moramo pogovoriti. V našem podjetju bomo leta 2021 predstavili model BMW iNext, ki bo prvi avtomobil, v katerem bodo vsi ključni vidiki avtonomne vožnje v harmoniji.

Kot podpredsednik znamke BMW i ste pravi naslov za vprašanje, kdaj bodo električni avtomobili primerljivih cen kot avtomobili s klasičnim motorjem?

Naš električni avtomobil BMW i3 ima že zdaj na številnih trgih celotni strošek lastništva primerljiv z našim klasičnim modelom BMW serije 1. Predvidevamo, da bomo v prihodnjih desetletjih to lahko dosegli tudi brez državnih subvencij. Zdaj pa menimo, da so prav državne subvencije ključni dejavnik, ki bo dal električni mobilnosti potreben zagon.

Doseg se sicer izboljšuje, a polnjenje baterij je še vedno dolgo, če vemo, da lahko natočimo polno posodo goriva v nekaj minutah in dobimo 700 kilometrov dosega. To je gotovo izziv za proizvajalce električnih vozil.

Čeprav polnjenje ni več problem za vse tiste lastnike, ki so si zagotovili polnilno mesto doma (za polnjenje čez noč) ali na delovnem mestu (polnjenje čez dan), še vedno potrebujemo znatne izboljšave v javni infrastrukturi polnilnih mest. Obstaja več različnih spodbudnih projektov, ki poskušajo najti rešitev za to največje breme električne mobilnosti. Naš cilj je električno polnjenje, ki bo enostavnejše kot polnjenje z gorivom (angl. Charging even easier than Fuelling).

Veliko govorimo o okoljskih težavah zaradi uporabe fosilnih goriv, a tudi baterije in elektrika niso tako nedolžne, kot se zdijo na prvi pogled. Kako gledate na ta okoljski vidik električnih vozil?

Pri znamki BMW i smo se prepričali, da ima naš električni avtomobil vsaj 20 odstotkov boljšo bilanco izpustov ogljikovega dioksida kot vozilo, gnano z motorjem z notranjim izgorevanjem. To velja za celoten življenjski cikel vozila, od dobaviteljske verige, izdelave, faze uporabe do recikliranja. Trenutno ne vidimo nobene druge znamke na trgu, ki bi si prizadevala za podobne dosežke in naredila električno mobilnost za trajnostno alternativo konvencionalnim avtomobilom. V BMW i smo naredili marsikaj več, kot le odstranili izpušno cev.

Za konec morda še vprašanje, kako vidite lastništvo vozila v prihodnje oziroma kako se bo razvijal ta model. Volvo je pred kratkim napovedal tovarniški najem novega XC-40. Ali pri vas tudi razmišljate o kakšnem takem modelu lastništva?

Z BMW i smo v zadnjih letih na trg prinesli številne sodobne ideje, ki se ukvarjajo s težavami zaradi povečane urbanizacije in s spremembami sistema vrednot pri mladih kupcih. Naj kot primer navedem, da smo z našo blagovno znamko storitve DriveNow vodilni ponudnik souporabe električnih vozil. Pred kratkim nam je uspelo ustvariti še bolj tekoče prehajanje med souporabo in najemom vozil z našo lastno shemo ReachNow. Naslednji korak bo, da bo kupec lahko oddal v najem svoj lastni beemve prijateljem prek aplikacije WhatApp, ne da bi jim predal ključe. V prihodnosti se bodo kupci vse pogosteje odločali za »mobilnost na fiksni mesečni strošek« – podobno kot to poznamo v svetu mobilne telefonije – kot nakup lastnega avtomobila. Pri BMW i smo se na to odlično pripravili, pri čemer seveda nismo pozabili na preostale kupce.


Občutite prihodnost v Celju

Celjsko sejmišče bo od 19. do 21. oktobra letos prizorišče 1. sejma inovativnih digitalnih rešitev Feel the Future, ki prinaša tudi pester strokovni program. Tako bodo na predavanjih prvega dne razprave o prihodnosti mobilnosti, pametnih mestih in spletni varnosti. Drugi dan bodo predstavljeni praktični primeri digitalne transformacije v podjetjih in osnove veriženja podatkovnih blokov (angl. blockchain), tretji dan pa bo namenjen e-zdravju in e-mobilnosti.

––––––––––––

* Članek je omogočil sejem Feel the Future.

Več iz rubrike