Ali dovolj dobro poznate generacijo Z, najzvestejše potrošnike?
V generacijo Z spadajo mladi, ki so rojeni med letoma 1995 in 2015. Zelo so drugačni od prejšnjih generacij, nad njimi pa so nadvse navdušene korporacije in podjetja. Imajo močno zavest, so ostrega mnenja in izredno zvesti blagovnim znamkam.
Odpri galerijo
So prva generacija, ki je rojena s tablico v roki in mnogi jih poimenujejo kar digitalni nativci. Za njih svet brez interneta ne obstaja. Od vseh ljudi so najbolj povezani (online), informirani, vključeni in tehnološko opismeni. So realni in njihovo prebivališče ni Slovenija, temveč cel svet, so pravi svetovljani. Njihove vrednote so drugačnost, sodelovanje, ambicioznost, vključenost ter podjetništvo. Verjamejo, da so center sveta in zelo pomembni.
Mitja Tuškej, strateg iz Formitas skupine, je na Slovenski konferenci odnosov z javnostmi razložil, zakaj se veliki podjetniki, kot so Mark Zuckerberg, Jeff Bezos, Larry Page in podobni, vedno bolj navdušujejo nad mlado generacijo, katere velik podpornik je tudi on.
V zadnjih 10 letih je prišlo do eksplozije tehnologije, demokratizacije informacij in komunikacij ter do informacijske preobremenjenosti. Komunikacijskih kanalov obstaja sto, najmočnejši med njimi so družabna omrežja, tisk, radio, televizija, spletni portali, blogi. Vse to je povzročilo popolnoma drugačno obnašanje in odnos do sebe ter okolja.
S tovrstnimi izzivi se najbolje srečujejo pripadniki generacije Z. Ti obvladujejo podatke, znajo se soočati z preveliko količino podatkov in jih kasneje tudi izkoriščajo. Po besedah Tuškeja jih lahko izkoriščajo v prid družbe, države, podjetij.
Kar 93 odstotkov jih uporablja mobilni internet več kot 3 ure na dan, imajo vzporedno življenje na družabnih omrežjih, kljub temu pa so zelo skrbni glede varovanja osebnih podatkov. To postane jasno, ko pogledamo študije, katero družabno omrežje uporabljajo najbolj pogosto –Snapchat, ki objave izbriše po nekaj sekundah, ter Instagram Story, katerega vsebina izgine po 24 urah.
Ker imajo zelo jasna mnenja, se hitro opredelijo in odločajo. Njihov odnos do države je sicer precej indiferenten, a s situacijo so zadovoljni, saj so odraščali v postrecesijski dobi in ne čutijo posttravmatičnih posledic, kot njihovi predhodniki, pripadniki generacije Y. Se pa na precejšno presenečenje teoretikov veliko bolj posvečajo politiki, kot so se v njihovih letih prejšnje generacije. Tudi ti dve drži sta zelo pozitivni za družbo.
Generacija Z kot generacija potrošnikov je precej stabilna. Verjamejo, da lahko nekaj naredijo za ta svet, ki so ga predhodniki pripeljali skoraj do propada. Ogromno jim pomeni družbena odgovornost in podpirajo le blagovne znamke, ki jih skrbijo drugi deležniki. Radi pomagajo pri okoljevarstvenih in družbenih iniciativah. Tradicija blagovnih znamk jih ne zanima, hočejo dobro in smiselno zgodbo.
Tuškej opozori, naj Z-jevce vključujemo v dogajanje, saj so zelo pomembni in vredni našega spoštovanja. So močno informacijsko podkovani in nas lahko marsičesa naučijo. »Oni vedo več, znajo se izraziti, usmerjajo tako nakupe kot npr. dopuste v družini. Oni so tisti, ki so »taglavni«. To se občuti tudi na delovnih mestih, ko brez slabe vesti postavijo meje in odidejo domov ob 16. uri, medtem ko se naša generacija »babyboomerjev« posveča delu do poznega večera,« doda Tuškej.
Generacija Z ima podobne vrednote kot generacija Y. Na prvih mestih ostajajo zdravje, družina in materialna situacija, a ti elementi jim pomenijo bistveno manj kot predhodnikom. Večjo vrednost dajejo prijateljem, videzu ter izobrazbi, ki je na lestvici vrednost napredovala zelo visoko. Tudi profesorji že opažajo, da so danes študentje veliko bolj zagnani in željni znanja v primerjavi s preteklimi študenti. Ena izmed pomembnih vrednot je tudi biti v koraku s časom. So veliki inovatorji, snovalci trendov ter ustvarjalci mnenj in stališč.
Mitja Tuškej, strateg iz Formitas skupine, je na Slovenski konferenci odnosov z javnostmi razložil, zakaj se veliki podjetniki, kot so Mark Zuckerberg, Jeff Bezos, Larry Page in podobni, vedno bolj navdušujejo nad mlado generacijo, katere velik podpornik je tudi on.
Veliki podatki
V zadnjih 10 letih je prišlo do eksplozije tehnologije, demokratizacije informacij in komunikacij ter do informacijske preobremenjenosti. Komunikacijskih kanalov obstaja sto, najmočnejši med njimi so družabna omrežja, tisk, radio, televizija, spletni portali, blogi. Vse to je povzročilo popolnoma drugačno obnašanje in odnos do sebe ter okolja.
S tovrstnimi izzivi se najbolje srečujejo pripadniki generacije Z. Ti obvladujejo podatke, znajo se soočati z preveliko količino podatkov in jih kasneje tudi izkoriščajo. Po besedah Tuškeja jih lahko izkoriščajo v prid družbe, države, podjetij.
Kar 93 odstotkov jih uporablja mobilni internet več kot 3 ure na dan, imajo vzporedno življenje na družabnih omrežjih, kljub temu pa so zelo skrbni glede varovanja osebnih podatkov. To postane jasno, ko pogledamo študije, katero družabno omrežje uporabljajo najbolj pogosto –Snapchat, ki objave izbriše po nekaj sekundah, ter Instagram Story, katerega vsebina izgine po 24 urah.
Ker imajo zelo jasna mnenja, se hitro opredelijo in odločajo. Njihov odnos do države je sicer precej indiferenten, a s situacijo so zadovoljni, saj so odraščali v postrecesijski dobi in ne čutijo posttravmatičnih posledic, kot njihovi predhodniki, pripadniki generacije Y. Se pa na precejšno presenečenje teoretikov veliko bolj posvečajo politiki, kot so se v njihovih letih prejšnje generacije. Tudi ti dve drži sta zelo pozitivni za družbo.
Altruistični potrošniki
Generacija Z kot generacija potrošnikov je precej stabilna. Verjamejo, da lahko nekaj naredijo za ta svet, ki so ga predhodniki pripeljali skoraj do propada. Ogromno jim pomeni družbena odgovornost in podpirajo le blagovne znamke, ki jih skrbijo drugi deležniki. Radi pomagajo pri okoljevarstvenih in družbenih iniciativah. Tradicija blagovnih znamk jih ne zanima, hočejo dobro in smiselno zgodbo.
Tuškej opozori, naj Z-jevce vključujemo v dogajanje, saj so zelo pomembni in vredni našega spoštovanja. So močno informacijsko podkovani in nas lahko marsičesa naučijo. »Oni vedo več, znajo se izraziti, usmerjajo tako nakupe kot npr. dopuste v družini. Oni so tisti, ki so »taglavni«. To se občuti tudi na delovnih mestih, ko brez slabe vesti postavijo meje in odidejo domov ob 16. uri, medtem ko se naša generacija »babyboomerjev« posveča delu do poznega večera,« doda Tuškej.
Njihove vrednote
Generacija Z ima podobne vrednote kot generacija Y. Na prvih mestih ostajajo zdravje, družina in materialna situacija, a ti elementi jim pomenijo bistveno manj kot predhodnikom. Večjo vrednost dajejo prijateljem, videzu ter izobrazbi, ki je na lestvici vrednost napredovala zelo visoko. Tudi profesorji že opažajo, da so danes študentje veliko bolj zagnani in željni znanja v primerjavi s preteklimi študenti. Ena izmed pomembnih vrednot je tudi biti v koraku s časom. So veliki inovatorji, snovalci trendov ter ustvarjalci mnenj in stališč.
Več iz rubrike
3D tisk pozitivno vpliva na gospodarstvo
Najpogosteje 3D tisk proizvaja slušne aparate, protetične pripomočke in tekaške copate.
Bomo trajnost dosegli z jedrsko fuzijo?
Znanstveniki dosegli stabilizacijo jedrskega zlivanja, kar je dober znak za prihodnost