2. del: Oglas vas opazuje... Umetna inteligenca reagira

To je nadaljevanje članka o oglasih in umetni inteligenci.
Fotografija: Reuters
Odpri galerijo
Reuters

Prvi del članka preberite TU.

 

Deljenje podatkov s tretjimi osebami

Podobno kot pri primeru Cambridge Analytice je v javnosti že večkrat nastal škandal zaradi zbiranja in uporabe podatkov, ko so ti romali k tretji osebi; pa naj bo to pri televizorjih, ki v dnevnih sobah snemajo zvoke in jih pošiljajo v analizo tretjim podjetjem, ali pa pri robotskih sesalnikih, ki ob sesanju analizirajo vaše stanovanje in pohištvo ter pošiljajo podatke v bazo, kjer jih lahko kupijo različni prodajalci (na primer pohištva).

A morda se je dobro zavedati, da pri trenutnih tehnoloških velikanih, ki svoje poslovanje širijo v različne sfere, ni več problematično zgolj posredovanje podatkov tretjim osebam. Je kaj drugače, če isti proces opravijo kar znotraj istega podjetja, ker so pač tako veliki in diverzificirani, da zelo veliko različnih storitev ponujajo trgu pod eno streho?

Reuters
Reuters

Nad AI z AI

S precejšnjo gotovostjo lahko stavimo, da nas bodo algoritmi čedalje bolj analizirali, če bomo želeli ali ne. Kdor bolj ceni zasebnost kot praktične koristi, ki jih ima od tega, lahko v določenih primerih zavrne uporabo svojih podatkov za takšne namene (pri čemer poskuša pomagati zdaj že razvpita uredba GDPR), a običajno se tej zasebnosti hitro odrečemo; ko se vam na zaslonu pojavi dvestostransko pravniško besedilo, za katero morate obkljukati, da se strinjate s pogoji storitve, preden uporabite rešitev, ki vam jo programsko orodje ponuja, greste zares prebrat, kaj se bo zgodilo z vašimi podatki, če označite »se strinjam«? Da bi se lahko borili za svojo zasebnost, ki je ob prihodu umetne inteligence čedalje bolj na udaru, je v švicarskih in ameriških akademskih sferah nastala rešitev; v boj za vašo zasebnost naj gre – kdo drug kot umetna inteligenca!? Razvili so orodje z imenom Polisis, ki s pomočjo umetne inteligence v nekaj sekundah preleti večstostranske pravilnike zasebnosti, ki čakajo na vašo kljukico, in vam v razumljivi in enostavni infografiki prikaže, s čim vse se strinjate, če boste potrdili svojo izbiro.

A če se strinjate ali ne – glede na hitre korake, s katerimi napredujejo algoritmi, ki nas preučujejo, verjetno ni daleč dan, ko bo vaš mobilnik prej zaznal vašo slabo voljo kot pa vaši bližnji.

Več iz rubrike