Za avtomobil v povprečju najamemo dobrih 13.000 evrov lizinga
S še vedno ugodnimi obrestnimi merami pri financiranju raste tudi povpraševanje po kreditih in lizingih. Po zadnjih ocenah naših sogovornikov se trenutno več kot polovica novih avtomobilov kupi s pomočjo enega od načinov financiranja.
Najbolj v prednosti naj bi bili še vedno krediti, a kot pravi naš sogovornik (ki želi ostati anonimen), poznavalec na področju financiranja, se »trendi v zadnjem obdobju obračajo bolj v korist lizinga skozi različna financiranja, ki jih uvozniki avtomobilov uporabljajo pri pospeševanju prodaje«. Skupaj s financiranjem namreč ponujajo še določene popuste, je poudaril naš sogovornik. S tem se strinjajo tudi pri UniCredit Banki Slovenije, kjer pravijo, da že nekaj let opažajo porast povpraševanja in sklenjenih lizinških poslov.
Povprečen znesek financiranja za nakup avtomobila, pravi naš sogovornik, znaša med 15.000 in 20.000 evri. Izjavo potrjujejo tudi podatki Banke Slovenije. Glede na objavljene statistične podatke dejavnosti lizinških podjetij (brez upoštevanja financiranja zalog) je bilo v prvi polovici leta sklenjenih za 487 milijonov evrov najemov lizinga, še 55 milijonov so k temu dodale banke. Velika večina lizingov, 91 odstotkov, je bila namenjena za nakup in najem vozil. V primerjavi so upoštevana tako osebna kot komercialna vozila. Povprečna višina financiranja osebnih vozil je v prvem polletju znašala 15.300 evrov za nova in 10.300 evrov za rabljena. Financiralo pa se je približno 80 odstotkov nabavne vrednosti vozila.
Katero obliko financiranja izbrati
Pri primerjavi kreditov in lizingov se zdi, da so zadnji, še posebej zaradi dostopnosti, v manjši prednosti. Seveda ob neupoštevanju potreb posameznika, saj te lahko zadevo hitro obrnejo v drugo smer.
Najprej, lizingi so praviloma bolj dostopni. Posameznik pri najemu te oblike financiranja potrebuje veliko manj zbrane dokumentacije, merila za odobritev so manj stroga. Lastnik predmeta je namreč še vedno lizingodajalec in se ne zahtevajo tako velike garancije. Zadnji stavek pa je ravno eden od minusov, saj v Sloveniji pri odločanju za nakup še vedno prevladuje lastniška logika.
Prednost lizingov je tudi to, da so obroki fiksni in določeni vnaprej, tako so morebitna negativna presenečenja bolj izjema. A če se vrnemo k lastništvu, smo ravno lani doživeli dogodek, ki nedvomno sodi med velike minuse najema lizinga. Čeprav ne pogosto, se lahko zgodi, da lizinška hiša propade. V letu 2016 je družba KDS Leasing zašla v težave, zaradi česar so se je lotili upniki, ki so začeli sprožati izvršbe nad njenim premoženjem. Med to pa so sodili tudi avtomobili, med drugim tisti, ki so jih lizingojemalci že odplačali, a do začetka izvršbe še niso uredili prepisa. Spet drugim je do prevzema lastništva manjkalo le nekaj obrokov. Zgodba se je na koncu za imetnike lizingov razpletla uspešno (vsaj za tiste, ki so redno plačevali obroke), saj je podjetje sprožilo stečajni postopek in s tem zaustavilo vse postopke. Dogodek sicer sodi med izjemno redke, a še vedno predstavlja dodatno tveganje, ki se mu izpostavi lizingojemalec.
Torej, če povzamemo, razlika med lizingom in bančnim posojilom je zgolj v lastništvu dobrine, oboje pa je posojilo. Pri nakupu s posojilom vam banka posodi denar, s katerim kupite premičnino ali nepremičnino, in takoj postanete tudi njen ekonomski in pravni lastnik, banki pa zgolj vračate posojeni denar. Pri lizingu pa lizingodajalec vstopi kot posrednik.
Logično, ravno zaradi lastniškega vidika je lizing bolj dostopna oblika financiranja in ravno zaradi tega v zadnjem času vedno bolj priljubljena med potrošniki. Najugodneje boste avto kupili z lastnimi prihranki. Pri odločitvi za kredit ali lizing pa se trg splača prečesati, saj, kot so v lanskem testu ugotovili pri Zvezi potrošnikov Slovenije, so lahko razlike med posameznimi ponudniki zelo velike.
Več iz rubrike
Javnofinančna gibanja ugodna, a z negativnimi tveganji
Novi podatki Fiskalnega sveta na voljo. In kakšna je projekcija prihodnosti?
Kateri so 4 razlogi zakaj imajo samski višje denarne stroške?
Samski stan ima svoje prednosti, toda med njimi v večini ni tistih, ki so denarne narave.