Učinkovit model poslovanja, ki temelji na franšizi

Podjetje Domino's Pizza je z letnim prihodkom 2,2 milijarde ameriških dolarjev drugi največji operater verige picerij na svetu z več kot 12.500 lokacijami v 80 različnih državah. Poslovni model verige picerij strankam načelno ne omogoča obedovanja, saj je vloga lokacij namenjena distribucijskim centrom.
Fotografija: Pexels
Odpri galerijo
Pexels

Tak model poslovanja, ki temelji predvsem na franšiznem sistemu, omogoča hitro odprtje nove lokacije z zelo nizkimi stroški. Največja veriga picerij na svetu Pizza Hut, ki je v lasti YUM! Brands, ima največji tržni delež v segmentu hitropostreženih pic strankam v svojih restavracijah, medtem ko je tržni delež v dostavljenih picah podjetja Domino's Pizza blizu 30 odstotkov. 

Oktobra je podjetje objavilo rezultate poslovanja, s katerimi je presenetilo analitike. Poleg realiziranih višjih prihodkov in dobička se je izboljšala tudi dobičkonosnost. Rast prihodkov v picerijah, ki so odprte najmanj 12 mesecev je bila blizu 13 odstotkov. Analitiki so pričakovali devetodstotno rast. Preostali konkurenti iz panoge verižnih restavracij zaznavajo stagnacijo oziroma negativno rast. Na visoko rast prihodkov sta delno vplivala internetna oddaja naročil, ki je po podatkih podjetja junija pomenila 45 odstotkov vseh naročil v ZDA, in program zvestobe. Od septembra je mogoče oddati naročilo tudi prek aplikacije na facebooku.

Letos je se pričakovana realizacija prihodkov v višini 2,4 milijarde dolarjev in dobička v višini 495 milijonov dolarjev. Leta 2017 analitiki pričakujejo 9,5-odstotno rast prihodkov in 14-odstotno povečanje dobička iz poslovanja. Trenutna pričakovana rast dobička znaša 17 odstotkov.

Prihodnje leto bodo na poslovanje podjetja negativno vplivali naslednji trije dejavniki. Prvi je zvišanje minimalne plače na 15 dolarjev za uro od 1. januarja 2017, ki bo imel največji negativni vpliv v velikih mestih ZDA. Drugi je zvišanje cene naftnih derivatov zaradi dogovora članic Opeca, ki bo podražil dostavo hrane, saj podjetje nima sklenjenih dolgoročnih pogodb za ceno naftnih derivatov. Ker podjetje posluje mednarodno, je izpostavljeno valutnemu tveganju, ki ga pomeni krepitev ameriškega dolarja v primerjavi z drugimi valutami.

Relativno vrednotenje podjetja je relativno visoko v primerjavi s preteklimi in s podjetij iz panoge, vendar je tudi edino, ki ima visoko pozitivno rast prihodkov v restavracijah, ki so odprte najmanj dvanajst mesecev. 

Podjetje ima za 2,1 milijarde dolarjev dolga in 133 milijonov dolarjev denarnih sredstev. Po podatkih informacijskega sistema Bloomberg podjetje spremlja in vrednoti 17 različnih analitikov, od katerih jih pet priporoča nakup podjetja in 12 držanje. Tržna cena delnice na ameriški borzi znaša 162 dolarjev in je 2,8 odstotka nižja od ciljne cene.

Andrej Jež, Ilirika BPH

Več iz rubrike