Snapchat – aplikacija za sporočanje vredna 20 milijard dolarjev

Snap Inc. se že nekaj časa pripravlja na težko pričakovan vstop na borzo (IPO), s čimer draži vlagatelje, ki si želijo zaslužka z vlaganjem v zadnji vroči trend na področju pametnih telefonov – aplikacije za sporočanje.
Fotografija: Reuters
Odpri galerijo
Reuters

Cena delnice naj bi se gibala med 14 in 16 dolarji, poroča Wall Street Journal. To pomeni, da lastnik med mladimi izredno priljubljene aplikacije za sporočanje Snapchat, ocenjuje svojo vrednost nekje na interval med 19,5 in 22,2 milijarde dolarjev.

A vse ni zlato, kar se sveti. Zanimanje za Snapchat je sicer še vedno veliko, toda zadnja valuacija je nekoliko nižja od prvih pričakovanj podjetja Snap Inc., ki je želel z IPO iztržiti več kot 25 milijard dolarjev. Prav tako se postavlja vprašanje, kako velik bo interes velikih vlagateljev, ko bodo izvedeli, da jim pridobljene delnice ne bodo prinesle pravice glasovanja pri vodenju podjetja.

Če so dokumenti, ki jih je pridobil Financial Times, pristni, gre za sploh prvi IPO v zgodovini, kjer bodo vse glasovalne pravice zadržali obstoječi lastniki. Ustanovitelja Evan Spiegel, 26-letni izvršni direktor v Snap Inc., in Bobby Murphy, dve leti starejši izvršni direktor za tehnologijo, bosta tako očitno še naprej sprejemala vse ključne strateške odločitve, četudi bi zapustila upravo lastnika ene najhitreje rastočih aplikacij za pošiljanje sporočil, katere posebnost je, da se poročila ali videi sproti brišejo.

Snapchat se sicer podobno kot Twitter in nekatera druga tehnološka podjetja, ki bazirajo svojo poslovno strategijo na oglasnih prihodkih in rastočemu številu uporabnikov, še vedno ukvarja z izgubo. Lani je ta znesla 515 milijonov dolarjev in je za dobrih 100 milijonov dolarjev presegla prihodke. Leto pred tem so ti dosegli zgolj 58 milijonov dolarjev, vsaj šestkrat manj od tedanje izgube.

IPO pomeni pomembno prelomnico, toda za zadovoljstvo vlagateljev bo moral najti odgovor na vprašanja o upočasnjeni rasti števila novih uporabnikov, rastočih izgubah in vse resnejši konkurenci na trgu, saj se mu z možnostjo »zgodbe« v tržni delež zajeda Facebookovo omrežje za deljenje slik Instagram.

Več iz rubrike