Slovenija za pristen in naraven odklop

Slovenija je v medijih pogosto opisana kot čudovita. A za skoraj vsak primer take hvale se najde medijski zapis, ki Slovenijo – iz bolj administrativnih ali celo še slabših razlogov – opisuje kot zelo neprivlačno za tuje vlagatelje.
Fotografija: Roman Šipić
Odpri galerijo
Roman Šipić

Alf Moolman in Patrick Davidson, poslovna partnerja iz Južne Afrike in Anglije, dokazujeta, da ni tako. Slovenijo sta najprej vzljubila na počitnicah, nato pa – tako v svojem srcu kot poslovnih načrtih – zanjo našla trajno mesto.

Mineva deset let, odkar zakonca Alf in Jackie Moolman, skupaj s svojimi tremi sinovi (starimi devetnajst, štirinajst in osem let), živita v Sloveniji. Po bogati in uspešni karieri ter migraciji med Anglijo in njeno nekdanjo kolonijo Južno Afriko sta tu našla največ, kar čutita, da jima lahko ponudi življenje: čudovito naravo, prijazne ljudi, nepozabno kulinariko ter ravno prav umirjen življenjski slog. Alf je svojo kariero razvil v gradbeništvu, s katerim se ukvarja še zdaj.

Z lastnim podjetjem v Južni Afriki je večinoma gradil stanovanjske hiše ter manjše komercialne objekte. Pozneje je dejavnost razširil tudi na preprodajo parcel in razvoj specifičnih objektov za preprodajo. Njegova žena Jackie, rojena Angležinja, se je v Alfovo rodno državo s starši preselila, ko je bila stara štiri leta. Tam je tudi spoznala Alfa in se leta 1992 z njim poročila. Po nekaj letih sta se vrnila v Anglijo, kjer je Jackie delovala na kozmetičnem in farmacevtskem področju, Alf pa je bil partner v podjetju, ki se je ukvarjalo z železom.

Usodna privlačnost

Leta 2005 sta zakonca Moolman kupila počitniško hišico v Koprivniku. Kmalu nato sta dognala, da si želita v Sloveniji več kot le preživljati počitnice – da si želita tu živeti. Sledila je gradnja novega doma, dovolj velikega tudi za njune tri sinove. Alf je v Sloveniji odprl podjetje za gradbene in upravljavske storitve, prek katerega je najprej upravljal objekte v tuji lasti. Posel je iz leta v leto cvetel. Podjetje zdaj zaposluje tudi močan domači kontingent sodelavcev, vse širši pa je tudi nabor storitev, ki jih pokrivajo – prodaja, načrtovanje, arhitekturni dizajn, vzdrževanje in najem objektov.

Po večkratnih obiskih Slovenije se je Patrick odločil, da se želi umakniti iz korporativnega okolja ter začeti svoj posel. Tako kot Alfa je tudi Patricka Slovenija hitro trajno privabila v svoj zeleni milje.

Tudi Patrick Davidson, Alfov poslovni partner v njuni najnovejši poslovni zgodbi, je Slovenijo spoznal v prostem času. Pred desetimi leti, ko je Slovenijo obiskal prvič, je sem prišel na plezanje. Usodna privlačnost se je zgodila takoj – zaradi neokrnjene narave in tišjih plezalnih poti se je v naslednjih letih nenehno vračal. Patrick je svojo poslovno pot začel na področju nepremičnin, kjer je deloval za globalno korporacijo JLL. Kariera v JLL ga je zanesla tudi v Moskvo, kjer je preživel sedem let. Podjetni Patrick je tudi lastnik turistične agencije Firebird Tours s sedežem v Litvi ter pisarnami v Sankt Peterburgu, Minsku in Miamiju. Agencija organizira luksuzna potovanja in doživetja manjšim zaključenim skupinam iz ZDA, Avstralije, Kitajske in Južne Amerike, želijo pa si spoznati Evropo, Rusijo in Skandinavijo.

Roman Šipić
Roman Šipić

Po večkratnih obiskih Slovenije se je Patrick odločil, da se želi umakniti iz korporativnega okolja ter začeti svoj posel. Tako kot Alfa je tudi Patricka Slovenija hitro trajno privabila v svoj zeleni milje. Glede na njune skupne izkušnje ni presenetljivo, da sta stopila na skupno poslovno pot. Njuno (zdaj) skupno podjetje se imenuje Slovenia Property & Development (http://www.sloveniapd.com/) in podpira vlagatelje pri nakupu, prodaji, upravljanju ali gradnji nepremičnin, namenjenih za turistično rabo po vsej Sloveniji (predvsem na že uveljavljenih turističnih območjih). V podjetju se lahko pohvalijo z izjemnimi zmogljivostmi za gradnjo in obnovo avtohtonih lokalnih objektov, ki jim povrnejo stari sijaj. Tesno sodelujejo z lokalnimi ekipami za načrtovanje in ohranjanje kulturne dediščine ter posebno pozornost namenjajo temu, da objekti ustrezajo specifikacijam (glede na kulturno dediščino) in se popolnoma zlijejo z okoljem. Alf in Patrick želita s svojim podjetjem trgu ponuditi nekakšno platformo za razvoj turizma, v katerega sta usmerila tudi nekaj svojih idej. Njun prvi lastni turistični objekt je luksuzno opremljena hiša Butterfly Lodge (www.butterlfylodge.si) v Bohinjski Bistrici, ki jo upravlja Alfova žena Jackie. V razvoju so tudi nove kapacitete v osrčju doline Voje, kjer želijo petičnim in cenovno neobčutljivim gostom ponuditi pristno izkušnjo narave, brez motenj sodobnega sveta ter jim omogočiti pristno sprostitev v naravi.

Alf in Patrick sta v življenju izkusila bolj ali manj vse, kar omogoča eksotika. Alf se je pred kratkim vrnil s potovanja na Maldivih, Patrick pa države, v katerih še ni bil, lahko prešteje na prste ene roke. A oba sta v Sloveniji prepoznala nekaj tako čudovitega, da sta tako svojo osebno kot tudi poslovno prihodnost začela risati v neokrnjeni naravi naše male, a čarobne domovine. Pa naj še kdo reče, da se v Sloveniji nečesa ne da.

Roman Šipić
Roman Šipić


Tuji pogled na slovensko poslovno okolje

  • Za uspeh ni ovir, le škoda je, da se ne spodbuja še večjih investicij v infrastrukturo, ki je ob turističnem porastu resnično nujna.
  • Odzivnost slovenskih birokratov je bila v našem primeru res dobra.
  • Donosnost našega projekta v Bohinjski Bistrici bo od 10- do 15-odstotna. Vse je seveda odvisno od tega, kako se bo razvijal turizem v Sloveniji.
  • Za Bohinjsko Bistrico smo se odločili zaradi njene odlične lokacije med Blejskim in Bohinjskim jezerom z dostopom do smučišč, kot sta Vogel in Soriška planina. Ima zelo velik potencial za razcvet.
  • Naše podjetje vodi nacionalno mešana ekipa.
  • Glede na geopolitična dogaja po svetu, vse več Evropejcev potuje po Evropi. Ti tradicionalno iščejo nadstandardno ponudbo in posebne izkušnje. Prav to ponujamo v Bohinjski Bistrici, saj želimo, da se tudi drugi tujci lahko prepričajo o lepotah Slovenije.
  • Nad Slovenijo ne bomo obupali (smeh), saj se nam po življenju v Veliki Britaniji in v Rusiji ne zdi posebno draga. Je pa res, da je v regiji med najdražjimi državami, a dejstvo je, da tudi ponuja več: bogato naravo, zdravo okolje, dobro hrano, pitno vodo, varnost ipd. Slovenija je zanimiva dežela, in to ne le za turiste, ampak tudi za vlagatelje.

Več iz rubrike