Moški z višjo stopnjo testosterona sprejemajo drznejše in bolj tvegane odločitve

Uspešna ženska je tista, ki sploh lahko najde takšnega moškega, je še dodala Turnerjeva, s čimer je seveda želela namigniti, da ženske niso zgolj »prilepljene« na denar, ampak da znajo z njim ravnati bolje in preudarneje kot moški. Ali torej ženske res pametnejše ravnajo z denarjem kot moški?
Fotografija: ni podpisa
Odpri galerijo
ni podpisa

Obstajata dva primata, ki sta zakoreninjena v jedru človeške psihologije in nad katerim ima splošno gledano moški manjši nadzor od ženske. To sta tveganje in pohlep. Tako se kaj hitro zgodi, da je pretirana samozavest in večni optimizem dobra psihološka hrana, zaradi katerih se na tveganje in pohlep rado gleda s podcenjevalnega vidika. Študije in analize kažejo, da se to pogosteje dogaja pri moških.

Moški so zaradi višje stopnje testosterona v krvi bolj nagnjeni k tveganju kakor pa ženske. Študija raziskovalnega centra v Northwesternu in Univerze v Chicago je dokončno potrdila, da ima pri povečanju nagnjenosti k tveganju glavno vlogo količina izločenega testosterona. Moški, ki imajo seveda višjo stopnjo testosterona, sprejemajo drznejše in bolj tvegane odločitve kakor pripadnice nežnejšega spola.

Druge raziskave pa potrjujejo, da ni čisto tako. Bolj kot spolu je treba pohlep pripisati intenzivnosti hormonov. Tudi ženske, ki imajo v krvi višjo stopnjo testosterona, so menda dovzetnejše za tveganje. Tako, na primer, obisk kazinoja pove veliko, kjer je med obiskovalci pogosto več žensk kot moških. Torej moški ali ženska, pomembno je, da niste »adrenalinski odvisnik«, ko gre za denar ...

Če dragi avtomobili veljajo za statusni simbol med moškimi, je vse bolj uveljavljeno stereotipno prepričanje, da je debelina moške denarnice za žensko pomembno merilo privlačnosti.

Čeprav številne raziskave potrjujejo, da v sedanjem času ženske iščejo predvsem moške, ki so pametnejši in lepši, se vseeno marsikatera še vedno ozira na finančno stanje izbranca. In zakaj so ženske na denar tako bolj osredotočene? Odgovor je v prepričanju, da ženske v nasprotju z moškimi na denar ne gledajo podcenjevalno. To navsezadnje razkriva tudi slovenska raziskava GfK Trgovinski monitor, ki je pokazala, da so ženske v Sloveniji precej pozornejše na ceno kot moški. Čeprav morda ženske denar bolj zanima kot moške, pa nasprotno kaže dinamika zaposlovanja žensk v finančnem sektorju. Ženske namreč zapuščajo finančno storitveni sektor, medtem ko vanj vstopa vse več moških, trend je še posebno opazen pri mlajših generacijah. A to ni le rezultat krize v finančnem sektorju, število zaposlenih žensk v finančnem sektorju se je namreč začelo zmanjševati že v obdobju pred krizo.     

Več iz rubrike