Katero PODJETJE bo zmagalo na svetovnem prvenstvu v Rusiji?

Svetovno prvenstvo v nogometu, ki ga letos gosti Rusija, je v polnem teku. Skupinski del je za nami, prav tako tudi prve izločilne tekme. Obrisi favoritov se izrisujejo, za nami je tudi že kar nekaj presenečenj. Med drugimi so morali pospraviti kovčke in se odpraviti domov Španci, Portugalci z Ronaldom in Argentinci z Messijem ter seveda Nemci, Brazilci, Urugvajci.
Fotografija: Shutterstock
Odpri galerijo
Shutterstock

Zlasti zadnje, trenutno še vedno aktualne svetovne prvake so analitiki posameznih investicijskih hiš uvrščali v sam finale ali vsaj polfinale. Da bodo v igri za najbolj dragoceno krono v svetu nogometa, je predvidela tudi simulacija EA Sportsa. Vsi so se motili, a bolj kot to nas danes zanima, kako »loterijo« okroglega usnja spremlja gospodarstvo.
Poleg milijard navijačev, ki spremljajo svoje reprezentance, so namreč med gledanjem tekem nestrpne tudi številne multinacionalke, ki proizvajajo in prodajajo športno opremo. Ali so »stavile« na prave reprezentance, bo kateri od njihovih »outsiderjev« postregel s presenečenjem, kot je bila Islandija pred dvema letoma na evropskem prvenstvu? Večina statistik namreč prepričljivo kaže, da se v obdobju prvenstev pozornost preusmeri z delniških trgov na športne zelenice. Bistveno manj prepričljive pa so statistike, ki bi konsistentno obetale donos posameznih delnic oziroma delniških trgov, povezanih z organizacijo in potekom večjih športnih dogodkov. Skratka bolj se izplača uživati v tekmah, kot pa jih poskušati izrabiti za borzni zaslužek.
Vendar pa se tudi na letošnjem svetovnem prvenstvu morda odpirajo posamične naložbene priložnosti. Logika proizvajalcev športne opreme je namreč naslednja: bolje ko se uvrstijo »njihove« reprezentance, večjo prednost ima proizvajalec športne opreme pri prodaji dresov in druge opreme posameznih reprezentanc v naslednjem štiriletnem ciklu.

Bolje ko se uvrstijo »njihove« reprezentance, večjo prednost ima proizvajalec športne opreme pri prodaji reprezentančnih dresov in druge opreme v naslednjem štiriletnem ciklu.

Adidas je sicer v začetku svetovnega prvenstva prevladoval, saj je sponzoriral kar 12 reprezentanc, med katerimi so bili številni favoriti. Tesno za petami je bil ameriški Nike z desetimi reprezentancami. A pri tem ne gre pozabiti na nekatere manjše proizvajalce, kot so Umbro, Puma, Errea, New Balance in Uhlsport. Čeprav ti nimajo tako širokega nabora reprezentanc, lahko s kančkom sreče ujamejo soj žarometov.
V osmino finala je sicer napredovalo osem Adidasovih, pet Nikovih, dve Pumini in ena Hummlova ekipa (Danska), ki pa se je medtem že poslovila s prvenstva, saj so jo po enajstmetrovkah izločili naši južni sosedje v dresih Nika. Čeprav je v osmino finala napredovalo več reprezentanc pod sponzorstvom Adidasa kot Nika, statistika iz skupinskega tekmovanja kaže, da so bile med petimi ekipami z najboljšim rezultatom prav tiste, ki na majicah nosijo kljukico ameriškega velikana. Tudi prvi izločilni boji vse bolj kažejo v prid Niku, toda Adidas ima v igri še vedno nekaj žezel, med njimi vse bolj nevarno Belgijo in Rusijo, ki jadra na krilih izjemne podpore s tribun.
S svetovnim prvenstvom niso povezani zgolj proizvajalci športne opreme. Eden največjih športnih dogodkov na svetu ima namreč velik vpliv tudi na poslovanje in dobičke nekaterih velikih svetovnih pivovarjev, upravljavcev pubov, stavnic, medijev, telekomunikacijskih podjetij …

Skratka, morda se bo svetovno prvenstvo res končalo sredi julija, toda konec julija in v avgustu bodo zaslužki od tam še naprej precej aktualna tema.

Več iz rubrike